/

Ο ΣΕΕΝ ετοιμάζει νέα πρόταση για τη συλλογική σύμβαση εργασίας στην ακτοπλοΐα

aktoploia_peiraiasΠαρατείνονται οι διαπραγματεύσεις για συλλογική σύμβαση εργασίας στην ακτοπλοΐα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας  (ΣΕΕΝ) να ανακοινώνει στην Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), ότι μέχρι Παρασκευή πρωί θα καταθέσει την τελική του πρόταση για το περιεχόμενο της συλλογικής σύμβασης.

Πριν από λίγο σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι ο ΣΕΕΝ πρότεινε: «Μηδενική αύξηση για όλο το 2020, μηδενική αύξηση για τους πρώτους 10 μήνες του 2021, 1% από 1/11/2021 έως το τέλος του Ιούνη του 2022 και επιπλέον 1% για το υπόλοιπο του έτους 2022».

Η ΠΕΝΕΝ αναφέρει ότι η πρόταση αυτή απορρίφθηκε αφού «η προτεινόμενη μεσοσταθμική αύξηση στην βάση της 3ετίας αντιστοιχεί σε αύξηση κάτω του 0,5%!!! Ποσό που δεν αντιστοιχεί ούτε σε ένα μικρό μπουκάλι νερό ημερησίως!!!»

Η ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ

Σύμβαση Ακτοπλοΐας

Εξευτελιστική πρόταση ΣΕΕΝ για αυξήσεις….

 Πανηγυρική επιβεβαίωση των θέσεων και εκτιμήσεων της ΠΕΝΕΝ αποτελεί η πρόταση που κατέθεσε σήμερα η Διοίκηση του ΣΕΕΝ στις διαπραγματεύσεις για την ανανέωση της ΣΣΕ με την ΠΝΟ.

Συγκεκριμένα η πρόταση του ΣΕΕΝ είναι η παρακάτω:

Μηδενική αύξηση για όλο το 2020, μηδενική αύξηση για τους πρώτους 10 μήνες του 2021, 1% από 1/11/2021 έως το τέλος του Ιούνη του 2022 και επιπλέον 1% για το υπόλοιπο του έτους 2022.

Η προτεινόμενη μεσοσταθμική αύξηση στην βάση της 3ετίας αντιστοιχεί σε αύξηση κάτω του 0,5%!!! Η αύξηση αυτή με βάση τον μισθό του Ναύτη της Ακτοπλοΐας είναι 0,36 λεπτά του ευρώ την ημέρα, ποσό που δεν αντιστοιχεί ούτε σε ένα μικρό μπουκάλι νερό ημερησίως!!!

Η πρόταση του ΣΕΕΝ είναι για 3ετή ΣΣΕ (2020-2022) με αυξήσεις οι οποίες είναι κυριολεκτικά ψίχουλα που προσβάλουν τον Ναυτεργατικό κόσμο της χώρας μας και οι οποίες δεν καλύπτουν στο ελάχιστο τις τεράστιες απώλειες που έχει υποστεί το Ναυτεργατικό εισόδημα, πόσο μάλλον απέχουν έτη φωτός από τις πραγματικές τους ανάγκες την περίοδο που διανύουμε που ο πληθωρισμός τρέχει με 3,5% ενώ η ακρίβεια και το καθημερινό μπαράζ των ανατιμήσεων έχει καταβροχθίσει μεγάλο μέρος των ισχνών μισθών που έχουν διαμορφωθεί, ιδιαίτερα την τελευταία δεκαετία.

Η προκλητικότητα και η αδιαλλαξία των εφοπλιστών έχει χτυπήσει κόκκινο και η τακτική τους αυτή ενισχύθηκε με την υπονομευτική απόφαση της πλειοψηφίας της ΠΝΟ για λήξη της πρόσφατης απεργίας.

Η γραμμή του συμβιβασμού και της υποταγής οδηγεί αντικειμενικά στην εγκατάλειψη και στην προδοσία των δίκαιων Ναυτεργατικών διεκδικήσεων και αποτελεί συμβολή στην γραμμή κυβέρνησης – εφοπλιστών να μην θιγεί η βιωσιμότητα και η ανταγωνιστικότητα της Ακτοπλοΐας.

Η θέση μας παραμένει επίκαιρη και δικαιώνεται πλήρως από τις παραπάνω εξελίξεις ότι καθίσταται μονόδρομος η οργανωμένη πάλη μέσα από την οποία μπορούμε να διεκδικήσουμε τα δικαιώματά μας κόντρα στην πολιτική κυβέρνησης – εφοπλιστών.

Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ