“Ναυμαχία” ΑΝΕΚ-ΜΙΝΟΑΝ

 

    Minoan-logo 

 

Μπορεί το καλοκαίρι να αργεί ακόμα ωστόσο φαίνεται ότι ο χειμώνας θα είναι καυτός για την ελληνική ακτοπλοΐα.

Σύμφωνα με τα όσα μάλιστα ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Minoan Lines, Εμανουέλ Γκριμάλντι, τότε οδεύουμε μάλλον προς την διενέργεια μιας σφοδρής «ναυμαχίας» στο Αιγαίο, με τα ελληνικά νερά από τον Πειραιά έως τα Χανιά να αναμένεται να ταραχθούν έντονα.

Τούτο καθώς ο όμιλος Γκριμάλντι, δηλαδή η Minoan Lines, σχεδιάζει για ακόμα μία φορά να μπει σφήνα στην πρωτοκαθεδρία και το μονοπώλιο της ΑΝΕΚ, της μοναδικής εταιρείας που εξυπηρετεί τη γραμμή από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας προς τα Χανιά. Επί της ουσίας η Minoan αποκάλυψε ότι το Νοέμβριο έρχεται να καταθέσει στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλία και Αιγαίου για 3η φορά αίτημα να μπει στα Χανιά κόντρα στην ΑΝΕΚ.

Όπως είπαμε, θα πρόκειται για την τρίτη προσπάθεια και μένει αν θα είναι και… φαρμακερή, καθώς οι προηγούμενες δύο απορρίφθηκαν από τις αρχές με την εκάστοτε ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας να κρίνει ότι η Minoan δεν έχει ακολουθήσει τις σχετικές διαδικασίες που προβλέπει ο νόμος. Φαίνεται όμως ότι η Minoan αποφάσισε να επανέλθει και να διεκδικήσει μερίδιο της πίτας με τακτική δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά, απόφαση που έγινε γνωστή στο περιθώριο συνεδρίου για τις θαλάσσιες μεταφορές που έγινε προ ημερών στο ιταλικό νησί Ischia (Ίσχια), στον κόλπο της Νάπολης και διοργανώθηκε από τον όμιλο Γκριμάλντι.

Το κατά πόσο όντως η γραμμή Πειραιάς-Χανιά μπορεί να δεχθεί και άλλον παίκτη, που μετ’ επιτάσεως αρνούνται στην ΑΝΕΚ θεωρώντας ότι υπάρχει κάλυψη με την κοινοπραξία, ή αν η μάχη των ΑΝΕΚ και Minoanπεριορίζεται μόνο σε αυτό το πεδίο, είναι ζητήματα που κυκλοφορούν στη ναυτιλιακή πιάτσα, ενώ σημειώνεται ότι ο όμιλος Γκριμάλντι έριξε τις μπηχτές του γενικότερα και για την κατάσταση στην ελληνική ακτοπλοΐα, αναφέροντας ότι οι Minoan και Attica Group ξεχωρίζουν αλλά και ότι η ΝΕΛ με γερασμένα πλοία λαμβάνει σημαντικές επιδοτήσεις από τη δημόσιο, αλλά και τις σπόντες του για το κατά πόσο χρειάζονται τόσα πλοία στις γραμμές της Αδριατικής.

Σύμφωνα δε με παράγοντες του χώρου, ίσως οι γραμμές στην Αδριατικής (προς Αγκόνα, Μπρίντιζι κ.λπ.) να είναι το «κρυφό» πεδίο διαμάχης των ακτοοπλόων και να γίνεται κόντρα για τον έλεγχο της γραμμής Πάτρας- Αγκόνας, όπου δραστηριοποιούνται η ΑΝΕΚ σε κοινοπραξία με τον όμιλο Attica από την μία πλευρά και ο όμιλος Grimaldi μέσω της Minoan Lines από την άλλη.

Και όπως αναφέρουν στον Πειραιά, η πρόθεση της Minoan Lines να «χτυπήσει» τη ΑΝΕΚ μέσα στα Χανιά θα σημάνει «ολοκληρωτικό πόλεμο» μεταξύ του Ομίλου Γκριμάλντι και της ΑΝΕΚ, ενός πολέμου που ίσως να στοχεύει στην έξοδο της ΑΝΕΚ από τις γραμμές της Ιταλίας και είναι ήδη σε εξέλιξη μετά την εμπλοκή που παρουσιάστηκε στο τέλος του 2010, στη συμφωνία πώλησης των μετοχών της Hellenic Seaways που κατείχε η Minoan Lines, στην ΑΝΕΚ.