Στη γραμμή Almería-Nador, εκτός απροόπτου, θα ξεκινήσει δρομολόγια στις αρχές Απριλίου το νέο απόκτημα της νεοσύστατης Africa Morocco Link (AML), MOROCCO STAR (πρ. PRINCE).
Στo πλοίο, που αυτή την περίοδο βρίσκεται στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος, πραγματοποιούνται εντατικά εργασίες ανακαίνισης και μετατροπών που θα το προσαρμόσουν στις απαιτήσεις της εταιρείας, καθώς και στα δεδομένα της νέας γραμμής που καλείται να υπηρετήσει.
Υπενθυμίζεται ότι το MOROCCO STAR αγοράστηκε τον περασμένο Δεκέμβριο από την European Seaways (συμφερόντων Αρκουμάνη), η οποία το αξιοποίησε για σύντομο χρονικό διάστημα (Μάιος-Νοέμβριος 2016) στις γραμμές Ελλάδας–Ιταλίας (Ηγουμενίτσα-Ζάκυνθος-Σάμη-Μπρίντιζι) και Ιταλίας–Αλβανίας (Μπρίντιζι-Vlore).
Το δανέζικο σκαρί αποκτήθηκε από την AML, με γνώμονα την επιθετική επέκτασή της σε νέες γραμμές στη δυτική Μεσόγειο. Ωστόσο, η αγορά του πιθανότατα οριστικοποίησε και την αντικατάσταση του γιγαντιαίου ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ (38.000gt/1992), η δρομολόγηση του οποίου πέρσι αφενός συνάντησε τη σθεναρή αντίσταση των εκεί αρχών και αφετέρου προκάλεσε δυσκολίες στα πρώτα βήματα της εταιρείας.
Σε κάθε περίπτωση η δρομολόγηση του πλοίου της AML στη γραμμή Almería-Nador θα συναντήσει αρκετές δυσκολίες, καθώς ο ανταγωνισμός με τους καταξιωμένους κολοσσούς στα λιμάνια της δυτικής Μεσογείου το φετινό καλοκαίρι αναμένεται ιδιαίτερα “σκληρός”!
Αξίζει να σημειωθεί, ότι οι γραμμές από Malaga, Motril και Almeria προς Melilla και Nador παρουσιάζουν ήδη υπερπροσφορά χωρητικότητας, καθώς οι ηγέτιδες εταιρείες του κλάδου στην περιοχή (Baleària, Navieras Armas & Grimaldi) δρομολογούν συνεχώς μεγάλα και σύγχρονα πλοία και ετοιμάζονται να “διασταυρώσουν τα ξίφη τους” σε μια από τις μεγαλύτερες “ναυμαχίες” που θα λάβει χώρα στη δυτική Μεσόγειο την επερχόμενη θερινή σεζόν του 2017!
Πρόσφατα πάντως, η ισπανική Baleària γνωστοποίησε επίσημα τα μελλοντικά σχέδια της για επενδύσεις, συνολικού ύψους 450 εκατ. ευρώ, σε νέα πλοία και “έξυπνα” terminal στη δυτική Μεσόγειο. Παράλληλα, αποκάλυψε ότι τα συνολικά έσοδα του ομίλου για το 2016 αυξήθηκαν κατά 13%, ενώ συνολικά τα πλοία της –σε όλες τις γραμμές- μετέφεραν για το 2016 10% περισσότερους επιβάτες σε σχέση με πέρσι, 3,5 εκατ. επιβάτες, 750.000 Ι.Χ. και περισσότερα από 5 εκατ. γραμμικά μέτρα σε φορτία.
Το MOROCCO STAR ναυπηγήθηκε το 1980 στα Nakskov Skibsværft A / S Nakskov, της Δανίας (yard number 223). Έχει χωρητικότητα 16.071gt (4.500dwt), μήκος 152 μέτρα, πλάτος 23,12 μέτρα και βύθισμα 5,60 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.100 επιβάτες (230 κρεβάτια), 225 Ι.Χ. και 38 μεγάλα φορτηγά (625 γραμμικά μέτρα). Διαθέτει 6 κύριες μηχανές MaK 8M32C συνολικής ισχύος 22.000 kW και αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 20,5 κόμβων.