ΜΟΒΥ ΒΑΒΥ: Στον Πειραιά το πρώτο πλοίο της Portucalence

Moby Baby

Στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας κατέπλευσε σήμερα το μεσημέρι –από τη Γένοβα της Ιταλίας- το πρώτο από τα δυο νέα αποκτήματα της ελληνικών συμφερόντων Portucalence, MOBY ΒΑΒΥ. Το δεύτερο, MOBY LOVE (7.657gt/1975) αναμένεται να έρθει στη χώρα μας τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Moby Baby

Το μικρό ποσταλάκι, αγοράστηκε τον περασμένο Μάιο από την ιταλική MOBY και παραδόθηκε στους νέους πλοιοκτήτες μαζί με το ομόσταυλο MOBY LOVE στις 7 Ιουνίου 2017. Υπενθυμίζεται, ότι τον περασμένο Απρίλιο, η Portucalence είχε ακυρώσει τη συμφωνία αγοράς του MOBY LOVE, το οποίο στη συνέχεια παροπλίστηκε στη Γένοβα μαζί με το MOBY ΒΑΒΥ, περιμένοντας νέο αγοραστή! Τελικά, η εταιρεία επανήλθε κάνοντας την έκπληξη και αγοράζοντας και τα δυο πλοία en block πιθανότατα έναντι 1,5 εκατ. ευρώ.

Στόχος της Portucalence, είναι η ανακαίνιση τους και πιθανότατα η δρομολόγηση τους στις Αζόρες, σε αντικατάσταση του επιτυχημένου ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ (4.590gt/1974), το οποίο πουλήθηκε στη Μέση Ανατολή (AL SALMY 4).

Για την ιστορία, αξίζει να αναφερθεί ότι το συμπαθητικό πλοίο ναυπηγήθηκε για λογαριασμό της σουηδικής Rederi Ab Svea, ως Svea Drott και δρομολογήθηκε στη γραμμή Helsingborg –Copenhagen –Travemünde. Τον Ιούνιου του 1974 το πλοίο ναυλώθηκε στην Rederi Ab Gotland και δρομολογήθηκε στη γραμμή Visby – Oskarshamn, ενώ τον Αύγουστο του ιδίου έτους μεταφέρθηκε στη γραμμή Weymouth – Channel Islands.

Τον Ιανουάριο του 1975 το πλοίο ναυλώθηκε στη Sealink και δρομολογήθηκε στη γραμμή Weymouth – Jersey – Guernsey με νέο όνομα Earl Godwin. Τον Ιανουάριο του 1979 το πλοίο αγοράστηκε από τη Sealink με σκοπό να αξιοποιηθεί στη γραμμή Portsmouth – Jersey –Guernsey, όμως εξυπηρέτησε και τα λιμάνια Heysham, Belfast και Cherbourg. Στις αρχές του 1986 ανακαινίσθηκε στα Govan Shipbuilders και στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε στη γραμμή Weymouth – Cherbourg. Από τον Ιανουάριο μέχρι και το Μάρτιο του 1989, το Earl Godwin χρησιμοποιήθηκε αρκετές φορές στη γραμμή Portsmouth – Cherbourg κυρίως ως roro.

Το Μάρτιο του 1990 πουλήθηκε στην ιταλική MOBY, η οποία το μετονόμασε σε MOBY ΒΑΒΥ και το δρομολόγησε στη γραμμή Piombino – Portoferraio (29 Ιουνίου 1990). Το συμπαθές ποσταλάκι, υπηρέτησε τη συγκεκριμένη γραμμή μέχρι και πρόσφατα, συμπληρώνοντας 27 χρόνια ακάματης υπηρεσίας, ενώ μέχρι και την πώλησή του υπήρξε το μακροβιότερο πλοίο στο στόλο της ιταλικής εταιρείας, συμπληρώνοντας συνολικά απο τη ναυπήγησή του 50 χρόνια θαλάσσιας υπηρεσίας!

Το MOBY ΒΑΒΥ ναυπηγήθηκε το 1966 στα Öresundvarvet στη Landskrona, της Σουηδίας (yard number 202). Έχει χωρητικότητα 5.700gt (1.064 dwt), μήκος 99,5 μέτρα, πλάτος 18,2 μέτρα και βύθισμα 5,67 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 928 επιβάτες και 160 Ι.Χ.. Διαθέτει 4 κύριες μηχανές KHD SBV-12M350 Diesel συνολικής ιπποδύναμης 12.000 BHP και αναπτύσσει ταχύτητα 19,5 κόμβων.

[email protected]
φωτο: Eerik Laine
, Portucalence