minoan lines
ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ

MINOAN LINES: Επαναφέρει το αίτημα για αλλαγή διοίκησης στην HSW

Χαρακτήρα οριστικής αναμέτρησης μεταξύ των δύο αντίπαλων στρατοπέδων, του ομίλου Γκριμάλντι (Μινωικές Γραμμές) και του “μπλόκ” των μετόχων που εκπροσωπείται από την υφιστάμενη διοίκηση, προσλαμβάνει πλέον η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της Hellenic Seaways (HSW).

Ο ιταλικός όμιλος, κάτοχος – έπειτα από διαδοχικές εξαγορές ποσοστών ποσοστών – του 48,53% της HSW (έως τις 16/3/2017) αιτήθηκε τη σύγκλιση έκτακτης γενικής συνέλευσης, που θα πραγματοποιηθεί στις 20 Απριλίου, θέτοντας σειρά ζητημάτων στην ημερήσια διάταξη που ουσιαστικά αμφισβητούν τις πρακτικές και αποφάσεις της σημερινής διοίκησης. Επιπλέον, με νεότερο αίτημα, εγείρει θέμα αντικατάστασης του δ.σ. και εκλογής νέου.

Ο όμιλος Γκριμάλντι ζήτησε τη σύγκληση έκτακτης γ.σ. προκειμένου να συζητηθούν συγκεκριμένα ζητήματα που θεωρεί ότι δεν ήταν προς το συμφέρον της Hellenic, ζητώντας μάλιστα να καταλογιστούν ευθύνες και να ληφθούν μέτρα. Συγκεκριμένα, “την πώληση του πλοίου HIGHSPEED 6 έναντι 19,65 εκατ. ευρώ χωρίς την προηγούμενη ενημέρωση της εταιρείας μας και παρά την ύπαρξη εξωδίκου προς το δ.σ. της εταιρείας”, “την απραξία της διοίκησης για τον έλεγχο και κατανομή ευθυνών και τη λήψη αναγκαίων δικαστικών μέτρων για υπερβάσεις μετασκευών του Νήσος Σάμος”, και την “αξιολόγηση και εξηγήσεις του δ.σ. για τα πραγματικά (σ.σ. υπογραμμίζεται η λέξη) αποτελέσματα της HSW από την ανάληψη των καθηκόντων του νέου δ.σ. έως σήμερα”. Σε αυτά, προστέθηκε και το αίτημα για αντικατάσταση των διοικούντων.

Οι Ιταλοί αμφισβητούν την οικονομική πορεία και τα αποτελέσματα που εμφάνισε η Hellenic, ενώ έχουν αποδώσει ευθύνες στην υπάρχουσα διοίκηση, τονίζοντας σε ανακοίνωσή των Μινωικών ότι “οι επιλογές της μετέπειτα εκτελεστικής διοίκησης δεν καθιστούν πιστευτό ότι αυτή ασκείται “όπως επιβάλλει η χρηστή και συνετή διαχείριση”.

Λίγες ημέρες αργότερα ο ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αντώνης Αγαπητός, στο πλαίσιο της παρουσίασης από την διοίκηση της ακτοπλοϊκής του νέου αποκτήματος της εταιρείας Νήσος Σάμος το οποίο δρομολογείται στη γραμμή Πάρος Νάξος Σαντορίνη, δήλωσε πως “τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους και δείχνουν ότι η εταιρεία πάει από το καλό στο καλύτερο”. Αναφέρθηκε στην αναδιάρθρωση του δανεισμού της HSW και αναφερόμενος στη στάση του ομίλου Γκριμάλντι, σημείωσε πως “θα χαιρόμουν ιδιαίτερα εάν είχα ακούσει μια πρόταση εποικοδομητική για το μέλλον της εταιρείας από όλους τους μετόχους”.

Σημειώνεται πως σήμερα η πλευρά των Μινωικών Γραμμών (ελέγχεται από τον όμιλο Γκριμάλντι), κατέχει το 48,53% της HSW, χωρίς να εκπροσωπείται στο δ.σ., η Τράπεζα Πειραιώς κατέχει ποσοστό 40,44% (για το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνισμός με αντικείμενο την πώλησή του, με βέβαιες προσφορές να θεωρούνται αυτές των Μινωικών του ομίλου Γριμάλντι και της Eagle Mind του εφοπλιστή Μάριου Ηλιόπουλου), μπλοκ μετόχων κατέχει ποσοστό της τάξης του 10% και το υπόλοιπο μοιρασμένο σε μικρομετόχους.

Η HSW, μετά την αναδιάρθρωση των δανείων το 2015 και έπειτα από 4 χρόνια ζημιών, πέρασε το 2016 σε λειτουργική κερδοφορία, εμφανίζοντας EBITDA 24,6 εκατομμυρίων ευρώ.

Η εταιρεία διαθέτει σήμερα στόλο με 18 συμβατικά και ταχύπλοα πλοία και προσεγγίζει 35 προορισμούς στη νησιωτική και ηπειρωτική Ελλάδα.

Πηγή: capital.gr