Την παράδοση του πρώτου LNG πλοίου του στόλου της αναμένει το AS Tallink Grupp, το οποίο αυτή την περίοδο χτίζεται με ταχείς ρυθμούς στα ναυπηγεία Meyer Turku Oy, της Φινλανδίας. Η ναυπήγηση του ξεκίνησε στις 4 Αυγούστου 2015 και το κύτος καθελκύστηκε στις 9 Φεβρουαρίου 2016.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας, η κατασκευή του πλοίου κόστισε 230 εκατ. ευρώ και αναμένεται να παραδοθεί στις αρχές του 2017. Το MEGASTAR, όπως ονομάζεται το νέο πλοίο, θα είναι λίγο μικρότερο από το επαναστατικό VIKING GRACE της Viking Line και θα αποτελέσει το πρώτο LNG πλοίο νέας γενιάς της Tallink. Θα είναι φιλικό προς το περιβάλλον και θα συμμορφώνεται απόλυτα με τους νέους και πιο αυστηρούς κανονισμούς που έχουν τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2015 για τις περιοχές ECA (emission control areas), στην οποία πλέον συμπεριλαμβάνεται και η Βαλτική Θάλασσα.
Το νέο πλοίο αναμένεται να φέρει σημαντική βελτίωση σε όρους ενεργειακής απόδοσης, καθώς για τον σχεδιασμό του έχουν ληφθεί σοβαρά υπόψη σειρά από καινοτομίες και νέες τεχνολογίες. Καινοτομίες που διασφαλίζουν τη διαφύλαξη των “πράσινων” αξιών, τη σημαντική μείωση όλων των βλαβερών ρύπων που εκλύονται στην ατμόσφαιρα, την ελαχιστοποίηση της ποσότητας των αποβλήτων και την αύξηση της χρήσης των μεθόδων ανακύκλωσης.
Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της AS Tallink Grupp, κ. Janek Stalmeister: «Η Tallink έχει φέρει μια νέα εποχή στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Βαλτικής με την εφαρμογή του μοντέλου Shuttle, δηλαδή ταξίδια με νέα, γρήγορα και πολυτελή συμβατικά πλοία. Σήμερα, θεωρούμε ότι η εποχή είναι κατάλληλη για να κάνουμε το επόμενο βήμα. Έχοντας αποκομίσει αρκετές εμπειρίες, ακούγοντας τους επιβάτες μας και τους ειδικούς, είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι με το τελικό αποτέλεσμα των προσπαθειών μας, που είναι η κατασκευή του υπερσύγχρονου MEGASTAR. Όντας ηγέτιδα εταιρεία της αγοράς στις γραμμές της Βαλτικής, έχουμε μια αρκετά καλή γνώση των απαιτήσεων και των προσδοκιών των επιβατών της γραμμής και είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε οτιδήποτε χρήζει βελτίωσης. Είμαι πεπεισμένος, ότι η διεθνής εμπειρία του Meyer Turku θα αποτελέσει για μας πολύτιμο asset και η παράδοση του υψηλής ποιότητας νέου επιβατηγού/οχηματαγωγού πλοίου μας, θα ενισχύσει περαιτέρω τα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα».
Επισημαίνεται ότι το AS Tallink Grupp, αποτελεί ηγέτιδα δύναμη στην επιβατηγό ακτοπλοϊκή αγορά της Βαλτικής, εκτελώντας δρομολόγια σε 6 διαφορετικές γραμμές μεταξύ Εσθονίας, Φινλανδίας, Σουηδίας, και Λετονίας. Διαθέτει έναν υπερσύγχρονο στόλο από 15 πλοία και απασχολεί περίπου 7.000 εργαζόμενους στις ανωτέρω χώρες, ενώ μεταφέρει ετησίως 9 εκατομμύρια επιβάτες σε όλες τις γραμμές που δραστηριοποιείται.
Από την πλευρά του ναυπηγείου, ο διευθύνων σύμβουλος του Meyer Turku, κ. Jan Meyer υπογραμμίζει ότι: «Με την κατασκευή του νέου πλοίου της Tallink κάνουμε ένα μεγάλο βήμα μπροστά στη τεχνολογική ανάπτυξη των LNG Ferries. Με τη συγκεκριμένη παραγγελία, το ναυπηγείο Turku αυξάνει τον όγκο της παραγωγής του για το 2016 κατά 30% σε σχέση με τα επίπεδα του 2015. Γεγονός, με ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα όχι μόνο για το ναυπηγείο, αλλά και για τους προμηθευτές του και για ολόκληρη την περιοχή. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που συνεχίζεται η μακρά, παραδοσιακή και καλή συνεργασία που έχουμε με την Tallink. Μια συνεργασία που με την κατασκευή του MEGASTAR περνά σε ένα άλλο επίπεδο από τεχνολογικής άποψης, καθώς μας επιτρέπει να εφαρμόσουμε τη στρατηγική μας για περαιτέρω ενίσχυση των δυνατοτήτων μας και βελτίωση των μεθόδων σχεδιασμού και ναυπήγησης».
Επισημαίνεται, ότι το ναυπηγείο Meyer Turku έχει παραδώσει μέχρι σήμερα 6 συνολικά Fast Cruise Ferries στο AS Tallink Grupp (2002-2009), με το MEGASTAR να είναι το έβδομο πλοίο που κατασκευάζεται για λογαριασμό του ίδιου πλοιοκτήτη.
Την κατασκευή του πλοίου παρακολουθεί και θα πιστοποιήσει ο Γαλλικός Νηογνώμονας (Bureau Veritas), ο οποίος μάλιστα έχει ήδη προβεί στην εκτέλεση των αναγκαίων risk assessment studies για τις υποδομές LNG bunkering στα λιμάνια του Ταλίν και του Ελσίνκι αντίστοιχα. Επισημαίνεται, ότι το πλοίο είναι ειδικά σχεδιασμένο ώστε να εκτελεί δρομολόγια στον πάγο, καθώς και για ταχεία μεταφορά επιβατών και φορτίων πραγματοποιώντας αυστηρά κυκλικά δρομολόγια. Η καλοσχεδιασμένη γάστρα του, η οποία επιλέχθηκε προσεκτικά μετά από αξιολόγηση 35 σχεδίων, επιτυγχάνει εξαιρετικές υδροδυναμικές επιδόσεις. Συμβάλει στη μείωση της αντίστασης στο νερό, στην αύξηση της απόδοσης της πρόωσης και στη μείωση της κατανάλωσης των καυσίμων. Σε γενικές γραμμές τα υδροδυναμικά χαρακτηριστικά του πλοίου ελαχιστοποιούν τις αρνητικές επιδράσεις στο περιβάλλον και μειώνουν σημαντικά τα κόστη bunkering προς όφελος της εταιρείας.
Το MEGASTAR με την παράδοση του αναμένεται να φέρει μια νέα εποχή στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια της Βαλτικής. Θα έχει χωρητικότητα 49.000gt, μήκος 212 μέτρα και θα μπορεί να φιλοξενήσει 2.800 επιβάτες.
Θα εξοπλίζεται με ένα υπερσύγχρονο μηχανικό σύνολο της Wartsila, που θα του δίνει τη δυνατότητα να αναπτύσσει ταχύτητα 27 κόμβων, ενώ μέσω της χρήσης του φυσικού αερίου, ως καυσίμου θα επιτυγχάνεται σημαντική μείωση των εκλυόμενων προς την ατμόσφαιρα ρύπων (-25% CO2, -85% NOx, 0 SOx).
Ειδικότερα, το πλοίο θα διαθέτει 3 12κυλινδρες Wartsila 50DF και 2 6κυλινδρες Wartsila 50DF. Επιπλέον, θα εξοπλίζεται με 2 fixed pitch προπέλες, επίσης, από τη Wartsila, ενώ θα τοποθετηθούν και 2 μεγάλες ανοξείδωτες δεξαμενές LNG, χωρητικότητας 600 κυβικών μέτρων. Οι δεξαμενές αυτές, καθώς και ολόκληρο το σύστημα διαχείρισης του LNG θα κατασκευαστεί στη Σουηδία από τη φημισμένη Linde-Group CRYO Factory.
Ο χώρος του γκαράζ του MEGASTAR είναι εξίσου εντυπωσιακός, καθώς προσφέρει μεγάλη χωρητικότητα και πολλαπλούς χώρους στάθμευσης για Ι.Χ. και φορτηγά. Τα φορτηγά φορτώνονται σε διαφορετικό επίπεδο από τα Ι.Χ. και αυτό καθιστά το χώρο του γκαράζ πιο λειτουργικό και πιο ασφαλές για τους επιβάτες. Επιπλέον, το πλοίο έχει τη δυνατότητα να φορτοεκφορτώνει ταυτόχρονα σε δυο επίπεδα, με αποτέλεσμα να επιταχύνεται η διαδικασία και να μειώνονται σημαντικά οι καθυστερήσεις. Επισημαίνεται, ότι το πλοίο διαθέτει ξεχωριστό χώρο στο γκαράζ για 150 Ι.Χ., στον οποίο δίνεται πρόσβαση και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Ο χώρος του γκαράζ θα έχει απευθείας πρόσβαση με το Tax Free Superstore που βρίσκεται στο 7ο επίπεδο, γεγονός που δίνει τη δυνατότητα στους επιβάτες για αγορά προϊόντων και την απευθείας φόρτωση τους στο αυτοκίνητο.
Το ξενοδοχείο του πλοίου ξεπερνά κάθε προσδοκία, τόσο στον σχεδιασμό όσο και στην λειτουργικότητα του. Πιο συγκεκριμένα, τα σαλόνια του διακρίνονται σε 4 κατηγορίες, Business Lounge, Comfort Lounge, Sitting Lounge και Driver’s Lounge.
Επιπλέον, διατίθενται εστιατόρια (Shuttle Buffet, Burger Restaurant), καφετέριες (Free Flow Café) και μπαρ (Pubs) που βρίσκονται κυρίως στα καταστρώματα 8 και 9, ενώ υπάρχει ακόμη και καφετέρια (150 θέσεων) για το πλήρωμα στο κατάστρωμα 11.
Οι καμπίνες που διατίθενται είναι 2κλινες και 4κλινες, ενώ προσφέρονται και καμπίνες για ΑμεΑ και για επιβάτες που ταξιδεύουν με κατοικίδια. Όλες οι καμπίνες βρίσκονται στο κατάστρωμα 10.
Τέλος στα καταστρώματα 7 και 8 βρίσκεται το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο εν πλω, το Tax Free Superstore που έχει έκταση 2.800 τετραγωνικών μέτρων και ακολουθεί το concept των Silja Symphony και Silja Serenade.
Μετά την παράδοση του, στις αρχές του 2017, το πλοίο αναμένεται να δρομολογηθεί στη γραμμή Tallink-Helsinki, στην οποία το AS Tallink Grupp κατέχει εξέχουσα θέση. Επισημαίνεται, ότι η συγκεκριμένη γραμμή υπήρξε η πρώτη στην οποία δραστηριοποιήθηκε η εταιρεία και εξακολουθεί να έχει εξαιρετική σημασία γι’ αυτήν σε όρους μεταφορικών μεγεθών. Σήμερα, το AS Tallink Grupp έχει δρομολογημένα 3 πλοία στη συγκεκριμένη γραμμή και μεταφέρει ετησίως 4,5 εκατομμύρια επιβάτες. Αξίζει να σημειωθεί, σύμφωνα με πρόσφατη επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας, ότι για το μήνα Μάιο 2016 η Tallink μετέφερε το μεγαλύτερο αριθμό επιβατών από κάθε Μάιο, μεταφέροντας σε όλες τις γραμμές που δραστηριοποιείται συνολικά 809.296 επιβάτες!
sroussos@nautilia.gr
πηγή φώτο: megastar.tallink.com, www.veristarnews.com, www.worldmaritimenews.com, www.marinelink.com