Το δρόμο για το διαλυτήριο της Αλιάγα, βουβό και ταλαιπωρημένο, πήρε τελικά αργά το απόγευμα το πολυταξιδεμένο Ro/Ro STAR, το οποίο από τον περασμένο Ιούνιο βρισκόταν παροπλισμένο στη Σαλαμίνα με σοβαρή ζημιά στο μηχανοστάσιο.
Επισημαίνεται, ότι το εν λόγω πλοίο –πριν κοντύνει το όνομά του- λεγόταν MED STAR και είχε ναυλωθεί –τον Απρίλιο του 2017- από τη Blue Star Ferries με σκοπό να δρομολογηθεί στα Δωδεκάνησα -κατά τη φετινή θερινή σεζόν- και συγκεκριμένα στη γραμμή Πειραιάς-Κάλυμνος-Κως-Ρόδος, με παράλληλη προσθήκη και σε άλλα νησιά του Αιγαίου.
Δυστυχώς, η ναύλωση αυτή έληξε άδοξα στις 15 Ιουνίου 2017, καθώς το 38χρονο πλοίο υπέστη σοβαρές ζημιές στο μηχανοστάσιο του από φωτιά και ενώ ταξίδευε από τη Ρόδο προς τη Σαντορίνη. Έτσι, αποσύρθηκε σύντομα από την ενεργό δράση και τη θέση του –για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα- έλαβε το Ro/Ro ΠΕΛΑΓΙΤΗΣ της ΑΕΙΝΑΥΤΗΣ Ν.Ε.
Έκτοτε, το πλοίο έδεσε στη Σαλαμίνα (Ναυπηγεία Παναγιωτάκη) και περίμενε στωικά την τύχη του. Δυστυχώς, τα μαντάτα δεν ήταν καλά. Εδώ και λίγες ημέρες ακουγόταν, ότι πουλήθηκε για σκραπ. Την ίδια στιγμή, το όνομά του κουτσουρεύτηκε γεγονός που μαρτυρούσε ότι η διαδρομή του στη θάλασσα είχε πλέον τελειώσει.
Τελικά, σήμερα αργά το απόγευμα η είδηση επιβεβαιώθηκε και το πολυταξιδεμένο κορεάτικο σκαρί, αναχώρησε για την αντίπερα όχθη ρυμουλκούμενο από το Ρ/Κ ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΧΙV.
Για την ιστορία, να πούμε ότι το πλοίο ναυπηγήθηκε το 1978 για λογαριασμό της Stena Container Line Ltd. Έκτοτε η καριέρα που έγραψε στις θάλασσες διαγράφεται ιδιαίτερα πλούσια. Μερικούς μήνες μετά την παράδοση του ναυλώθηκε στην Merzario Lines και μετονομάστηκε σε MERZARIO HISPANIA, ενώ τον Ιανουάριο του 1980 ναυλώθηκε στην αγγλική Townsend Thoresen European Ferries, μετονομάστηκε σε NORDIC FERRY και δρομολογήθηκε στη γραμμή Feixstowe–Europoort.
Την περίοδο Δεκεμβρίου 1980 – Φεβρουαρίου 1981 το πλοίο μετασκευάστηκε στα γερμανικά Hapag Lloyd Werft, όπου απέκτησε περισσότερους κοινόχρηστους χώρους για τη μεταφορά επιβατών (από 12 σε 144). Το 1984 το πλοίο αγοράστηκε από την αγγλική Monarch Stemship Co και το 1986 οδηγήθηκε ξανά στα ολλανδικά ναυπηγεία Wilton Feyenoord για μετασκευή (επιβάτες 688). Στη συνέχεια δρομολογήθηκε στη γραμμή Felixstowe–Zeebrugge. Στα τέλη Μαρτίου 1987 περνά στη διαχείριση της P&O European Ferries και τον Μάρτιο του 1991 πωλείται στην Natwest Finance και μετονομάζεται σε PRIDE OF FLANDERS. To 2002 πωλείται στη σουηδική Stena Line, το όνομα του συντομεύει σε FLANDERS και δρομολογείται στη γραμμή Harwich–Europoort. Τον επόμενο μήνα ναυλώθηκε στην Scandlines και μεταφέρθηκε στη γραμμή Trelleborg–Travemunde. To 2002 θα μετονομαστεί σε STENA TRANSPORTER και θα συνδέσει το Harwich με το Rotterdam. Από τότε μέχρι και το 2009 θα εξυπηρετήσει εναλλάξ τις γραμμές Hoek Van Holland – Killingholme και Dublin–Holyhead.
Το 2009 πουλήθηκε στην ιταλική Corsica Ferries, μετονομάστηκε σε STRADA CORSICA και δρομολογήθηκε στη γραμμή Livorno–Olbia. To 2013 πουλήθηκε στη μεξικάνικη Baja Ferries, μετονομάστηκε σε LA PAZ και δρομολογήθηκε στη γραμμή La Paz – Mazatlan.
Το Δεκέμβριο του 2016, αγοράστηκε από την κυπριακών συμφερόντων MEDFERRY SHIPPING CO έναντι 2. Εκατ. δολαρίων. Στον Πειραιά κατέπλευσε στις 25 Φεβρουαρίου 2017, με πλοίαρχο τον κ. Ισίδωρο Μαμίδη και σημαία Κύπρου. Στη συνέχεια μετέβη στο Νέο Μόλο Δραπετσώνας, όπου υπέστη τις απαραίτητες επισκευές που θα το προσάρμοζαν στα νέα του καθήκοντα.
Το STAR ναυπηγήθηκε το 1978 στα Hyundai Shipbuilders & Heavy Industries στο Ulsan, της Ν. Κορέας. Έχει χωρητικότητα 16.776gt (6.455 dwt), μήκος 152 μέτρα, πλάτος 23,5 μέτρα και βύθισμα 7,27 μέτρα. Μπορούσε να μεταφέρει 220 επιβάτες και διέθετε γκαράζ με 1.650 γραμμικά μέτρα φόρτωσης. Εξοπλιζόταν με 2 κύριες μηχανές Pielstick 12PC2-5V-400 V συνολικής ισχύος 11.475 kw και ανέπτυσσε υπηρεσιακή ταχύτητα 17 κόμβων.
sroussos@nautilia.gr
φωτο: Δημήτρης Μεντάκης