ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ: “Προσάραξε στη Σαλαμίνα!” Αποκλειστικές φωτογραφίες

Στον κόλπο Λυμνιώνα Κυνόσουρας στη Σαλαμίνα, προσάραξε ακυβέρνητο τις πρώτες πρωινές ώρες το ημιτελές πλοίο της SAOS FERRIES, ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ (2.980gt/1989), λόγω των ισχυρών νοτίων ανέμων που πνέουν από χθες στην περιοχή.

Makedonia3

Στο σημείο μετέβησαν άμεσα κλιμάκιο της Λιμενικής Αρχής Σαλαμίνας με 3 περιπολικά σκάφη, ένα πλοίο Ανοικτής Θαλάσσης και ένα Αντιρρυπαντικό Σκάφος, το οποίο τοποθέτησε προληπτικά γύρω από το πλοίο πλωτό φράγμα. Το παρόν έδωσαν και η δημοτική αρχή της περιοχής, ενώ παράλληλα ειδοποιήθηκε και ιδιωτική εταιρεία απορρύπανσης.

Makedonia5

Ωστόσο, το Γ’ Λιμενικό Τμήμα Σαλαμίνας θα διενεργήσει προανάκριση για τα αίτια του συμβάντος, ενώ παράλληλα ειδοποιήθηκε και η πλοιοκτήτρια εταιρεία, ως υπεύθυνη για να αναλάβει τις εργασίες αποκόλλησης και απομάκρυνσης του πλοίου από την περιοχή.

Makedonia1

Να υπενθυμίσουμε, ότι το ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ αγοράστηκε από τη SAOS FERRIES το Μάρτιο του 2006 και κατέπλευσε στο Πέραμα από την Ιαπωνία –με το όνομα ΜΑΜΙ και σημαία Μάλτας- στις 13 Μαΐου 2006.

Από το Μάιο του 2006 έως τον Σεπτέμβριο του 2006 παροπλίστηκε στο Πέραμα, ενώ από τον Φεβρουάριο του 2007 έως το Νοέμβριο του 2007 ξεκίνησαν εκτεταμένες εργασίες μετασκευής του σε επιβατηγό/οχηματαγωγό πλοίο. Εργασίες, όμως, που δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ καθώς στις 19 Νοεμβρίου 2007 το πλοίο μεταφέρθηκε στην Κυνόσουρα.

Το 2008, η SAOS FERRIES χρεοκόπησε και το πλοίο παρέμεινε να σαπίζει ημιτελές στο σημείο. Στις 10 Μαρτίου 2014 αφήνει τον Πειραιά για το διαλυτήριο της Αλιάγα στην Τουρκία, ενώ τον Αύγουστο του ιδίου έτους επιστρέφει και παροπλίζεται –μαζί με το ομόσταυλο ΠΑΝΑΓΙΑ ΑΓΙΑΣΟΥ (10.729gt/1973)- στα ανοιχτά του Σαρωνικού κόλπου, αποτελώντας σοβαρό κίνδυνο για τη ναυσιπλοΐα στην περιοχή.

Η σημερινή προσάραξη του πλοίου ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, αναμφίβολα δεν μας προκαλεί έκπληξη καθώς ήταν συμβάν αναμενόμενο. Γεγονός, που θα πρέπει να απασχολήσει πλέον τις αρχές πολύ σοβαρά, καθώς τα δύο πλοία “φαντάσματα” της SAOS FERRIES  αποτελούν σοβαρότατους κινδύνους για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας.

Το ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία (Fukuoka Zosen)–ως cargo passenger ferry- το 1989. Έχει μήκος 121 μέτρα, πλάτος 18,2 μέτρα και βύθισμα 4,50 μέτρα. Θα είχε πρωτόκολλο μεταφοράς 1.050 επιβατών και 200 Ι.Χ.. Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Daihatsu 8DLM-40 diesel συνολικής ιπποδύναμης 11.000 ίππων και ανέπτυσσε υπηρεσιακή ταχύτητα 19 κόμβων.

sroussos@nautilia.gr

Φωτο: Δημήτρης Μεντάκης