Πολύ κοντά στην αγορά του “αλλιώτικου” ro pax KOPERNIK (14.216gt/1977) φαίνεται να είναι -σύμφωνα με ανεπίσημες πληροφορίες- η Levante Ferries. Γεγονός, που πιθανότατα ενισχύεται και από τις πρόσφατες εξελίξεις με τη NEWSPHONE, αλλά και από τα σχέδια της δυναμικά ανερχόμενης εταιρείας να δρομολογήσει πλοίο στη γραμμή Σμύρνη-Θεσσαλονίκη (16.05.2019).
Να υπενθυμίσουμε, ότι το πλοίο κατέπλευσε στον Πειραιά στις αρχές Απριλίου 2019, με σκοπό να αλλάξει σημαία και να μεταβεί στην Αλιάγα. Όμως, η εξαιρετική κατάσταση στην οποία βρίσκεται μάλλον του επιφυλάσσει μια νέα καριέρα στην Ελλάδα και πιθανότατα θα το γλιτώσει από τη φλόγα του διαλυτή.
Το ασυνήθιστο σκαρί ναυπηγήθηκε -ως ROSTOCK- στο Bergen της Νορβηγίας (Bergens Mekaniske Verksted A/S) το 1977 -για λογαριασμό των Γερμανικών Σιδηροδρόμων SJ και DR- και δρομολογήθηκε στη γραμμή Trelleborg – Sassnitz. Τότε υπήρξε το μεγαλύτερο πλοίο της κατηγορίας του. Το 1991 μεταβιβάστηκε στην Deutschen Fährgesellschaft Ostsee (DFO) και το 1998 εξυπηρέτησε για μικρό χρονικό διάστημα και τη γραμμή Sassnitz – Rönne.
Το 1998 μεταβιβάστηκε στη γερμανική Scandlines Deutschland GmbH, ενώ το 1999 πουλήθηκε στην σουηδική Seawind Line που με τη σειρά της το δρομολόγησε στις γραμμές Stockholm – Turku και Helsinki – Tallinn με το όνομα STAR WIND. Το 2005 πουλήθηκε στην εσθονική Euro Shipping OÜ και μετονομάστηκε σε VIRONIA. Τα επόμενα 2 χρόνια υπηρέτησε τις γραμμές Sillamäe – Kotka και Paldiski – Kapellskär.
Το 2007 πουλήθηκε στην πολωνική Unity Line, η οποία το μετονόμασε σε KOPERNIK και το δρομολόγησε στη γραμμή Ystad – Swinoujscie (2008). Φέτος αντικαταστάθηκε στη γραμμή από το νεότερο COPERNICUS (15.950gt/1995).
Το εντυπωσιακό “τρενάδικο” έχει χωρητικότητα 14.216gt (3.024 dwt), μήκος 160,07 μέτρα, πλάτος 22,63 μέτρα και βύθισμα 7 μέτρα. Μεταφέρει 400 επιβάτες (83 κρεβάτια) και διαθέτει γκαράζ με χωρητικότητα 1.275 γραμ. μέτρα. Εξοπλίζεται με 4 κύριες μηχανές (2 MAN 8L46/54 και 2 MAN 6L46/54) συνολικής ισχύος 12.760 kw και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 18 κόμβων.
Επιπλέον, διαθέτει δυο bow thruster των 600 kw έκαστο, έχει ύψη γκαράζ 4,5 και 4,63 μέτρα αντίστοιχα και είναι class 1A1 R2 ICE. Τέλος, το 2000 ανακαινίσθηκαν πλήρως οι καμπίνες και όλοι οι εσωτερικοί χώροι, ενώ το 2008 ανακαινίσθηκε και αναβαθμίστηκε πλήρως το γκαράζ, καθώς και όλοι οι χώροι ενδιαίτησης.
Φωτο: Δημήτρης Μεντάκης, Marc Ottini
sroussos@nautilia.gr