LA PAZ STAR: “Αγορά έκπληξη!”

Τα πάνω κάτω στα ελληνικά ακτοπλοϊκά δρώμενα αναμένεται να φέρει η νέα αγορά έκπληξη που δημοσιοποιήθηκε προχθές από το σουηδικό site Shippax Information.

Σύμφωνα με την ανάρτηση η κυπριακή εταιρεία Med Ferry 1 Ltd, φέρεται να είναι ο αγοραστής –έναντι 2 εκατ. δολαρίων- του 38χρονου ropax «LA PAZ STAR» (αδελφό του ΠΕΛΑΓΙΤΗΣ), το οποίο μέχρι πρότινος εκτελούσε δρομολόγια στη γραμμή La Paz – Mazatlan για λογαριασμό της μεξικανικής Baja Ferries. Σημειώνεται, ότι το πλοίο έχει ήδη υψώσει την κυπριακή σημαία.

IMG_2635

Σύμφωνα με το γνωστό σουηδικό site, πίσω από την εν λόγω κυπριακή εταιρεία υπάρχει ομάδα επενδυτών που συνεργάζεται στενά με τον “ισχυρό άνδρα” της ελληνικής ακτοπλοΐας κ. Γεράσιμο Στρίντζη. Γεγονός, που αν επιβεβαιωθεί θα σημάνει τη δυναμική επιστροφή του κεφαλλονίτη εφοπλιστή στην ελληνική ακτοπλοΐα.

Για τους γνωρίζοντες, η εξέλιξη αυτή αναμένεται να πυροδοτήσει σημαντικές εξελίξεις, καθώς το παρελθόν έχει αποδείξει ότι ο εμπειρότατος κ. Γ. Στρίντζης κάνει κινήσεις που κατά κανόνα στέφονται με επιτυχία. Γεγονός, που θέτει τον “ανταγωνισμό” σε κατάσταση συναγερμού.

Το «LA PAZ STAR» ναυπηγήθηκε το 1978 στα Hyundai Shipbuilders & Heavy Industries στο Ulsan, της Ν. Κορέας για λογαριασμό της Stena Container Line Ltd. Έκτοτε η καριέρα που έγραψε στις θάλασσες διαγράφεται ιδιαίτερα πλούσια. Μερικούς μήνες μετά την παράδοση του ναυλώθηκε στην Merzario Lines και μετονομάστηκε σε MERZARIO HISPANIA, ενώ τον Ιανουάριο του 1980 ναυλώθηκε στην αγγλική Townsend Thoresen European Ferries, μετονομάστηκε σε NORDIC FERRY και δρομολογήθηκε στη γραμμή Felixstowe-Europoort.

Την περίοδο Δεκεμβρίου 1980 – Φεβρουαρίου 1981 το πλοίο μετασκευάστηκε στα γερμανικά Hapag Lloyd Werft, όπου απέκτησε περισσότερους κοινόχρηστους χώρους για τη μεταφορά επιβατών (από 12 σε 144). Το 1984 το πλοίο αγοράστηκε από την αγγλική Monarch Stemship Co και το 1986 οδηγήθηκε ξανά στα ολλανδικά ναυπηγεία Wilton Feyenoord για μετασκευή (επιβάτες 688). Στη συνέχεια δρομολογήθηκε στη γραμμή Felixstowe-Zeebrugge. Στα τέλη Μαρτίου 1987 περνά στη διαχείριση της P&O European Ferries και τον Μάρτιο του 1991 πωλείται στην Natwest Finance και μετονομάζεται σε PRIDE OF FLANDERS. To 2002 πωλείται στη σουηδική Stena Line, το όνομα του συντομεύει σε FLANDERS και δρομολογείται στη γραμμή Harwich-Europoort. Τον επόμενο μήνα ναυλώθηκε στην Scandlines και μεταφέρθηκε στη γραμμή Trelleborg-Travemunde. To 2002 θα μετονομαστεί σε STENA TRANSPORTER και θα συνδέσει το Harwich με το Rotterdam. Από τότε μέχρι και το 2009 θα εξυπηρετήσει εναλλάξ τις γραμμές Hoek Van Holland – Killingholme και Dublin-Holyhead.

Το 2009 πωλείται στην ιταλική Corsica Ferries, μετονομάζεται σε STRADA CORSICA και δρομολογείται στη γραμμή Livorno-Olbia. To 2013 πωλείται στη μεξικάνικη Baja Ferries και μετονομάζεται σε LA PAZ STAR.

1

Το πλοίο έχει χωρητικότητα 16.776gt (6.455 dwt), μήκος 152 μέτρα, πλάτος 23,5 μέτρα και βύθισμα 7,27 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 220 επιβάτες και διαθέτει γκαράζ με 1.650 γραμμικά μέτρα φόρτωσης. Διαθέτει άνετα σαλόνια, καθώς και καμπίνες  δίκλινες, τρίκλινες ή τετράκλινες με ατομικό μπάνιο. Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Pielstick 12PC2-5V-400 V συνολικής ισχύος 11.475 kw και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 17 κόμβων.

Κρίνοντας από τις δυνατότητες και τη χωρητικότητα του συγκεκριμένου πλοίου, δεν αποκλείεται να το δούμε δρομολογημένο στις Κυκλάδες (από Πειραιά) ή στα Δωδεκάνησα, απέναντι στην κραταιά Βlue Star Ferries που μέχρι σήμερα κυριαρχεί απόλυτα στα συγκεκριμένα δρομολόγια. Εξέλιξη, που αναμφίβολα θα ταράξει τις ισχύουσες ισορροπίες, ασκώντας σημαντικές πιέσεις στη μεγάλη εταιρεία και τα “κεκτημένα” της. Ο χρόνος θα δείξει…….

sroussos@nautilia.gr

φωτο: https://motociclistasamigos.wordpress.com

https://winnieviews.blogspot.gr/2014/02/the-boats-of-mazatlan.html

https://www.vesselfinder.com