Έληξε η ναύλωση του ΚΡΗΤΗ Ι (27.239gt/1979) της ANEK LINES στην Ιταλία και το μεγάλο πλοίο άφησε πίσω του χθες την Civitavecchia με προορισμό τον Πειραιά. Να θυμίσουμε, ότι είχε ναυλωθεί στην Ιταλική Grandi Navi Veloci (GNV) από τον Μάρτιο του 2017 και εκτελούσε δρομολόγια στη γραμμή Civitavecchia (Lazio) – Termine Immerse (North Sicily).
Στόχος της ιταλικής εταιρείας ήταν η ανάπτυξη της γραμμής και τον υπηρέτησε πιστά. Μπορεί τα προηγούμενα χρόνια το ΚΡΗΤΗ Ι να κατηγορούνταν ως πλοίο παλαιό, ωστόσο αποδείχθηκε λίρα 100. Η χαμηλή του κατανάλωση, σε συνδυασμό με το μεγάλο γκαράζ και την ικανοποιητική του ταχύτητα, φαίνεται ότι ικανοποιήσαν με το παραπάνω τους Ιταλούς ναυλωτές του, που επέκτειναν μέχρι και φέτος τη ναύλωση του μεγάλου Ιάπωνα. Άραγε, πόσα πλοία υπάρχουν ακόμη που να φέρνουν λεφτά σε αυτή την ηλικία;
Στην ανωτέρω γραμμή, αναμένεται να αντικατασταθεί από το γαλλικό GIROLATA (28.417gt/1995) – πρ. ΑΡΕΤΟΥΣΑ- της La Meridionale, το οποίο ναυλώθηκε από την GNV για 9+3 μήνες.
Το ΚΡΗΤΗ Ι ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία το 1979 (Koyo Dockyards). Έχει χωρητικότητα 27.239gt (5.398 dwt), μήκος 191,8 μέτρα, πλάτος 29,44 μέτρα και βύθισμα 6,78 μέτρα. Μεταφέρει 1.600 επιβάτες (472 κρεβάτια) και 800 Ι.Χ. (1.700 γραμ. μέτρα). Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές MAN-Mitsubishi 16V52 diesel συνολικής ιπποδύναμης 32.000 b.h.p. και αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 21 κόμβων.
φωτο: Navi e Armatori
sroussos@nautilia.gr