KING MINOS: Πουλήθηκε για σκραπ

Ένα ακόμη πάλαι ποτέ παλάτι των Μινωικών Γραμμών -το KING MINOS- πουλήθηκε για σκραπ στο Πακιστάν (Gaddani Beach).

Tο MAWADDAH (16.961gt/1972) -όπως ονομάζεται πλέον- τα τελευταία 18 χρόνια δούλευε για λογαριασμό αιγυπτιακής εταιρείας.

mawaddah_7214521_171919_Large

To αξέχαστο γιαπωνέζικο σκαρί ναυπηγήθηκε το 1972 στην Ιαπωνία (Kanasashi Co, Shimizu) για λογαριασμό της Nihon Enkai Ferry ως το ERIMO MARU. Ήταν το πλοίο, που μαζί με το αδελφό του SHIRETOKO MARU (N. KAZANTZAKIS), άνοιξαν τότε τη γραμμή Tokyo (Honshu) – Tomakomai (Hokkaido). Το 1987, πουλήθηκε στις Μινωικές Γραμμές –έναντι 2,48 εκατ. δολαρίων- και το 1988 δρομολογήθηκε στη διεθνή γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα-Αγκόνα με το όνομα KING MINOS. Το 1992, μεταφέρθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο, την οποία εξυπηρέτησε μέχρι το 2001 οπότε και αντικαταστάθηκε από τα μεγάλα ιταλικά παλάτια. Το 2002, πουλήθηκε στην ιταλική Maritime Way και δρομολογήθηκε στη γραμμή Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα-Μπρίντιζι, ενώ το 2004 ναυλώθηκε στη μαροκινή COMANAV για τη γραμμή Tanger Med-Genoa. Τον Δεκέμβριο του 2004, πουλήθηκε στην αιγυπτιακή NAMMA LINES, για 5 εκατ., μετονομάστηκε σε MAWADDAH και δρομολογήθηκε στη γραμμή Safaga – Jeddah, ενώ κατά τις θερινές περιόδους εξυπηρέτησε και τη γραμμή Umrah – Hajj.

2373635

king_minos_1972_9

Το MAWADDAH έχει χωρητικότητα 16.961gt (3.097 dwt), μήκος 154 μέτρα, πλάτος 22,90 μέτρα και βύθισμα 6,6 μέτρα. Μπορούσε να μεταφέρει 1.600 επιβάτες (1.008 κρεβάτια) και 468 Ι.Χ.. Εξοπλιζόταν με δυο 18 cyl. Kawasaki-MAN V18V40/54 diesel συνολικής ιπποδύναμης 20.000 b.h.p. και μπορούσε να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 19 κόμβων.

Καλό ταξίδι φίλε…..

φωτο: Fleetmon, Minoan Lines, Νεκτάριοσ Παπαδάκης, George Graikos