Πουλήθηκε, μετά από μια περιπετειώδη διαδικασία, την περασμένη Τετάρτη πιθανότατα στην κυπριακή εταιρεία MEDFERRY SHIPPING CO -έναντι 1,67 εκατ. ευρώ- το “ξεχασμένο” στα Αμπελάκια βασιλοβάπορο IONIAN SKY (19.539gt/1974).
Υπενθυμίζεται, ότι το πλοίο είχε ναυλωθεί πριν από μια 4ετια στην πολύπαθη NEL LINES για την εξυπηρέτηση της γραμμής Θεσσαλονίκη/Καβάλα – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος- Ικαρία. Γραμμή, που υπηρέτησε μόλις για μια και μισή σεζόν, καθώς στις 19 Σεπτεμβρίου 2013 παροπλίστηκε στην Κυνόσουρα (Αμπελάκια Σαλαμίνας), λόγω της οικονομικής “κατάρρευσης” της εταιρείας του.
Το θρυλικό γιαπωνέζικο σκαρί ναυπηγήθηκε το 1974 στην Ιαπωνία (Hayashikane Shipbuilding. & Engineering Co. Ltd), ως SAPPORO MARU, για λογαριασμό της Nihon Enkai Ferry. Το 1990 μεταβιβάστηκε στη διάδοχο εταιρεία Blue Highway Line και μετονομάστηκε σε SUNFLOWER SAPPORO.
Στην Ελλάδα ήρθε αγορασμένο από την αξέχαστη Strintzis Lines το 1998, όπου μετασκευάστηκε στο “εύδρομο” –για την εποχή του- IONIAN VICTORY. Αρχικά, δρομολογήθηκε στην Αδριατική και συγκεκριμένα στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα-Αγκώνα-Βενετία, αντικαθιστώντας το θρυλικό IONIAN GALAXY (17.691gt/1972).
Το 2000, μεταβιβάστηκε στη νεοσύστατη Blue Star Ferries, μετονομάστηκε σε BLUE SKY και δρομολογήθηκε στη γραμμή Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα-Μπρίντιζι. Το 2004 πουλήθηκε στην Agoudimos Lines και άλλαξε όνομα σε IONIAN SKY.
Το Δεκέμβριο του 2008 δρομολογήθηκε για λίγο στη γραμμή Μπρίντιζι (Ιταλία) –Αυλώνα (Αλβανία), ενώ από το 2009 έως το 2012 παροπλίστηκε διαδοχικά σε Νέο Μόλο Δραπετσώνας και Αμπελάκια Σαλαμίνας, λόγω της άσχημης οικονομικής κατάστασης της εταιρείας του. Τη θερινή σεζόν Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2012 επανήλθε για λίγο στη γραμμή Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα-Μπρίντιζι και στις 11 Σεπτεμβρίου 2012 κρατήθηκε στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας για οφειλές της εταιρείας του. Εκεί παρέμεινε μέχρι και τον Απρίλιο του 2013, οπότε και ναυλώθηκε στην πολύπαθη NEL LINES για δρομολόγια στο Βόρειο Αιγαίο.
Δυστυχώς, η ναύλωση του έληξε άδοξα το Σεπτέμβριο του ιδίου έτους, λόγω της οικονομικής κατάρρευσης της NEL LINES, αφήνοντας έτσι το πλοίο παροπλισμένο για τα επόμενα 4 χρόνια.
Αν τελικά επιβεβαιωθεί και επίσημα η πώλησή του στην MEDFERRY SHIPPING, τότε αναμφίβολα η τελευταία θα κληθεί να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη, καθώς το πλοίο είναι σε ακινησία για αρκετό καιρό, ενώ ταυτόχρονα διαθέτει ένα “ιδιόρρυθμο” μηχανικό σύνολο και πάσχει –κατά καιρούς- από διάφορες “μηχανικές” ασθένειες που έφερε μαζί του από την εποχή που ταξίδευε στην Ιαπωνία.
Επιπλέον, θα είναι η δεύτερη απόπειρα της συγκεκριμένης εταιρείας να δραστηριοποιηθεί στην ελληνική ακτοπλοΐα, καθώς η προηγούμενη με το roro MED STAR (16.776gt/1978) δεν απέδωσε τα αναμενόμενα.
To IONIAN SKY έχει χωρητικότητα 19.539gt (4.547 dwt), μήκος 164 μέτρα, πλάτος 24,01 μέτρα και βύθισμα 6,60 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.000 επιβάτες (450 κρεβάτια) και 600 Ι.Χ. (1.207 γραμμικά μέτρα). Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές MAN-Mitsubishi V7V 52/55 diesel συνολικής ιπποδύναμης 28.000 ίππων και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 21 κόμβων.
sroussos@nautilia.gr
φωτο: Δημήτρης Μεντάκης