Αξιόπιστη πηγή του Πορτογαλικού ειδησεογραφικού δικτύου www.24hnoticias.com αναφέρει, ότι το βασιλοβάπορο IONIAN SKY (19.539gt/1974) πιθανότατα πουλήθηκε σε μεγάλη ακτοπλοϊκή εταιρεία της Πορτογαλίας, με σκοπό να δρομολογηθεί –από το καλοκαίρι του 2018 στη γραμμή Setubal – Funchal (Madeira).
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, ιθύνοντες της πορτογαλικής εταιρείας έχουν ήδη έρθει σε επαφή με την κυπριακή εταιρεία -που αγόρασε πρόσφατα το πλοίο- και μάλιστα οι διαπραγματεύσεις για την πώληση του έχουν φτάσει ήδη σε τελικό στάδιο.
Επισημαίνεται, ότι ενώ αρχικά οι διαπραγματεύσεις για την απόκτηση του πλοίου “κόλλησαν” λόγω της ηλικίας κατασκευής του (1974), το εμπόδιο αυτό σύντομα ξεπεράστηκε λόγω των μεγάλων δυνατοτήτων του -σε χωρητικότητα και ταχύτητα (24 κόμβοι)- αλλά και λόγω την προνομιακής τιμής πώλησής του, η οποία αναφέρθηκε σε 4,4 εκατ. δολάρια. Τιμή, όμως, που σύμφωνα με τις εκεί πληροφορίες δεν πρόκειται να ξεπεράσει τα 3 εκατ. δολάρια! Επισημαίνεται ότι το πλοίο είχε αγοραστεί από την κυπριακή εταιρεία MEDFERRY SHIPPING CO στις αρχές Μαρτίου 2018 – σε δημοπρασία- έναντι 1,67 εκατ., γεγονός που σημαίνει ότι θα αποκομίσει σημαντικό όφελος από τη μεταπώλησή του, ενώ παράλληλα της ανοίγεται ο δρόμος για την αναζήτηση άλλου πλοίου, πιο οικονομικού στη λειτουργία και τη συντήρηση του.
Σε κάθε περίπτωση, με την αγορά του συγκεκριμένου πλοίου, η πορτογαλική εταιρεία σκοπεύει να ενώσει τα νησιά της Μαδέιρα στον Ατλαντικό με την ηπειρωτική Ευρώπη, μεταφέροντας σε ετήσια βάση επιβάτες και φορτία. Μάλιστα, η νέα εταιρεία φιλοδοξεί το πλοίο –σε ιδανικές συνθήκες- να πραγματοποιεί το μεγάλο αυτό δρομολόγιο σε 20 ώρες περίπου. Οι ενέργειες για την αλλαγή της σημαίας του πλοίου είναι ήδη σε εξέλιξη, ενώ το νέο του όνομα αναμένεται ότι θα είναι “SANTA ENGRACIA”.
Επιπλέον, σύμφωνα με τις πληροφορίες, η επιλογή του λιμένα του Setubal ήταν καλά μελετημένη και βασισμένη στην κεντρική θέση που κατέχει στην Πορτογαλία, καθώς και στην εγγύτητα του προς την πρωτεύουσα Λισαβόνα. Παράλληλα, όμως είναι και ένα λιμάνι εύκολο στη διαχείριση του και ιδιαίτερα προστατευμένο έναντι των δυσμενών καιρικών συνθηκών.
Για την ιστορία, αξίζει να θυμίσουμε, ότι το IONIAN SKY είχε ναυλωθεί πριν από μια 4ετια στην πολύπαθη NEL LINES για την εξυπηρέτηση της γραμμής Θεσσαλονίκη/Καβάλα – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος- Ικαρία. Γραμμή, που υπηρέτησε μόλις για μια και μισή σεζόν, καθώς στις 19 Σεπτεμβρίου 2013 παροπλίστηκε στην Κυνόσουρα (Αμπελάκια Σαλαμίνας), λόγω της οικονομικής “κατάρρευσης” της εταιρείας του.
Το θρυλικό γιαπωνέζικο σκαρί ναυπηγήθηκε το 1974 στην Ιαπωνία (Hayashikane Shipbuilding. & Engineering Co. Ltd), ως SAPPORO MARU, για λογαριασμό της Nihon Enkai Ferry. Το 1990 μεταβιβάστηκε στη διάδοχο εταιρεία Blue Highway Line και μετονομάστηκε σε SUNFLOWER SAPPORO.
Στην Ελλάδα ήρθε αγορασμένο από την αξέχαστη Strintzis Lines το 1998, όπου μετασκευάστηκε εκτενώς στο “εύδρομο” –για την εποχή του- IONIAN VICTORY. Αρχικά, δρομολογήθηκε στην Αδριατική και συγκεκριμένα στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα-Αγκώνα-Βενετία, αντικαθιστώντας το θρυλικό IONIAN GALAXY (17.691gt/1972).
Το 2000, μεταβιβάστηκε στη νεοσύστατη Blue Star Ferries, μετονομάστηκε σε BLUE SKY και δρομολογήθηκε στη γραμμή Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα-Μπρίντιζι. Το 2004 πουλήθηκε στην Agoudimos Lines και άλλαξε όνομα σε IONIAN SKY.
Το Δεκέμβριο του 2008 δρομολογήθηκε για λίγο στη γραμμή Μπρίντιζι (Ιταλία) –Αυλώνα (Αλβανία), ενώ από το 2009 έως το 2012 παροπλίστηκε διαδοχικά σε Νέο Μόλο Δραπετσώνας και Αμπελάκια Σαλαμίνας, λόγω της άσχημης οικονομικής κατάστασης της εταιρείας του. Τη θερινή σεζόν Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2012 επανήλθε για λίγο στη γραμμή Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα-Μπρίντιζι και στις 11 Σεπτεμβρίου 2012 κρατήθηκε στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας για οφειλές της εταιρείας του. Εκεί παρέμεινε μέχρι και τον Απρίλιο του 2013, οπότε και ναυλώθηκε στην πολύπαθη NEL LINES για δρομολόγια στο Βόρειο Αιγαίο.
Δυστυχώς, η ναύλωση του έληξε άδοξα το Σεπτέμβριο του ιδίου έτους, λόγω της οικονομικής κατάρρευσης της NEL LINES, αφήνοντας έτσι το πλοίο παροπλισμένο και “ξεχασμένο” -για τα επόμενα 4 χρόνια- στα Αμπελάκια Σαλαμίνος.
Σήμερα, η νέα του εταιρεία φιλοδοξεί να το αναστήσει και πάλι, δίνοντάς του έναν νέο πολύ σημαντικό ρόλο. Τη σύνδεση των νήσων Μαδέιρα με τη “μητέρα” Πορτογαλία. Για το λόγο αυτό, οι πηγές αναφέρουν, ότι το πλοίο θα βαφτεί σε χρώμα λευκό, ενώ το σινιάλο της εταιρείας θα γραφτεί με μεγάλα κόκκινα γράμματα στις μπάντες του. Επιπλέον, εκτός της αναβάθμισης των εσωτερικών του χώρων, το πλοίο θα υποστεί και μεγάλης κλίμακας επισκευή στις μηχανές του. Σημειώνεται, ότι οι δυο πανίσχυρες ΜΑΝ που το εξοπλίζουν, ανακαινίσθηκαν πλήρως το 1998 –επί Strintzis Lines- και μάλιστα τότε είχαν αναπρογραμματιστεί από την TurboTek, μια πορτογαλική εταιρεία -διεθνώς αναγνωρισμένη- που ειδικεύεται στη συντήρηση και αναβάθμιση των turbo μηχανών. Γεγονός, που κάνει τους ιθύνοντες της εταιρείας να αισιοδοξούν ότι το πλοίο θα καταφέρει να διατηρήσει τις αρχικές υψηλές του επιδόσεις.
Το IONIAN SKY έχει χωρητικότητα 19.539gt (4.547 dwt), μήκος 164 μέτρα, πλάτος 24,01 μέτρα και βύθισμα 6,60 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.000 επιβάτες (450 κρεβάτια) και 600 Ι.Χ. (1.207 γραμμικά μέτρα). Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές MAN-Mitsubishi V7V 52/55 diesel συνολικής ιπποδύναμης 28.000 ίππων και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 21 κόμβων.
φωτο: Δημήτρης Μεντάκης