Κατέπλευσε χθες το μεσημέρι στον Πειραιά –προερχόμενο από το Rønne της Δανίας- το νέο “υπερόπλο” της SEAJETS, HSC WORLD CHAMPION JET, που αγοράστηκε φέτος από την Danske Færger A/S, όπως είχαμε γράψει τον Δεκέμβριο του 2017.
Η νέα “βολίδα” που προστίθεται στον ενδιαφέροντα στόλο του κ. Μάριου Ηλιόπουλου, προέβη μάλιστα και σε μια μικρή επίδειξη ισχύος, πετυχαίνοντας ταχύτητες που κυμάνθηκαν από 42 έως 44 κόμβους. Γεγονός, που φανερώνει ότι η SEAJETS αναβαθμίζεται σημαντικά και πλέον απειλεί να μεταβάλλει τις ισορροπίες στο Αιγαίο, επιδιώκοντας την απόλυτη κυριαρχία.
Το WORLD CHAMPION JET, αναμφίβολα αποτελεί μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα αγορά, καθώς πρόκειται για ένα σκάφος με πολλές δυνατότητες, εφάμιλλο με τα “δυνατά” και καταξιωμένα στην ελληνική ακτοπλοΐα HIGHSPEED 4 (6.274gt/2000) και SANTORINI PALACE (4.927gt/2005).
Πρόκειται για ένα σκάφος, υψηλών επιδόσεων και προδιαγραφών, το οποίο μάλιστα κατέχει και μια θέση στο βιβλίο των ρεκόρ του Guinness, καθώς όταν κατασκευάστηκε ήταν το ταχύτερο catamaran του κόσμου. Η συγκεκριμένη διάκριση, σημειώθηκε τον Φεβρουάριο του 2000 και αφορούσε την κάλυψη της απόστασης Sumatra-Cochin των 1.063 ναυτικών μιλίων σε μόλις 24 ώρες, με μέση ταχύτητα 44,9 κόμβους και ανώτατη καταγεγραμμένη ταχύτητα 47,7 κόμβους!
Ναυπηγήθηκε το Μάρτιο 2000 στο Perth της Αυστραλίας από τα φημισμένα Austal Ships, για λογαριασμό της δανέζικης lessors Borholmstrafikken. Δρομολογήθηκε στη γραμμή Rønne (Bornholm Δανία) – Ystad (Σουηδία) και διακρίθηκε τότε ως το ταχύτερο πλοίο/catamaran στον κόσμο. Τον Απρίλιο του 2015, μεταβιβάστηκε στην Danske Færger A/S, ενώ από το 2011 χρησιμοποιήθηκε ως εφεδρικό πλοίο.
Έχει χωρητικότητα 6.400gt (485 dwt), μήκος 84 μέτρα, πλάτος 25 μέτρα και βύθισμα 4 μέτρα. Εξοπλίζεται με 2 πανίσχυρες General Electric LM 2500, συνολικής ισχύος 36.000 kwκαι αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 41 κόμβων και μέγιστη 48 Κόμβων! Στο 85% της ισχύος του καταναλώνει 7,4 τόνους/ώρα, ενώ φέρει την κλάση του Νορβηγικού Νηογνώμονα (Det Norske Veritas).
Μπορεί να μεταφέρει 1.055 επιβάτες και διαθέτει κοινόχρηστους χώρους συνολικής επιφάνειας 2.000 m². Το ξενοδοχείο του προσφέρει σαλόνι διακεκριμένης θέσης (business class lounge), εστιατόριο, bridge deck bar και σαλόνι, παιδότοπο, υποδοχή και shopping area. Έχει 597 καθίσματα στα σαλόνια του κυρίως deck, 56 καθίσματα στη διακεκριμένη θέση και 384 καθίσματα στο σαλόνι του ανώτερου deck, ενώ παρέχει ευκολίες πρόσβασης για τα ΑμεΑ. Στο γκαράζ του (837 γραμ. μέτρα) μπορεί να φιλοξενήσει 215 Ι.Χ. ή 144 Ι.Χ. και 10 φορτηγά των 20 τόνων ή 10 λεωφορεία, ενώ το μέγιστο ύψος του είναι 4,4 μέτρα.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι το πλοίο έχει άλλα 6 υπερσύγχρονα αδελφά. Πρόκειται για τα: Adnan Menderes, Carmen Ernestina, Jonathan Swift, Lilia Concepcion, Tanger Jet II και Turgut Ozal.
Με το WORLD CHAMPION JET, η SEAJETS διαθέτει ένα στόλο από 17 ταχύπλοα -πλέον των 3 συμβατικών πλοίων (AQUA BLUE, WIND SOLUTION, AQUA JEWEL)- και σαλπίζει “κατά μέτωπο” επίθεση –σε όλες τις πιθανές γραμμές- εναντίον όλων των επίδοξων ανταγωνιστών της. Γεγονός, που εύλογα προκαλεί πονοκέφαλο στον ανταγωνισμό που αδυνατεί πλέον να παρακολουθήσει το βηματισμό και τη λογική της.
Σε κάθε περίπτωση, η αγορά του δεν πρέπει να μας προκαλεί έκπληξη καθώς η μεγάλη επιτυχία που σημειώνει στη Ραφήνα το θηριώδες TERA JET (11.374gt/1999), σε συνδυασμό με τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες που δημιουργούνται, την οδηγούν αναπόφευκτα στη συνεχή αναβάθμιση των πλοίων της με νεότερα, μεγαλύτερα, ταχύτερα και πιο ασφαλή.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, αναμένουμε τις αντιδράσεις του ανταγωνισμού με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ενώ πιθανότατα το δρομολόγιο του WORLD CHAMPION JET να αποτελέσει πυξίδα για τις μελλοντικές κινήσεις του. Ο χρόνος θα δείξει……
sroussos@nautilia.gr
φωτο: Απόστολος Κακνής