HONFLEUR: “Είναι το νεότευκτο της Brittany Ferries”

Brittany ferries

Με σημερινή επίσημη ανακοίνωσή της, η Brittany Ferries επισημοποίησε την υπογραφή του τελικού συμβολαίου –όπως προέβλεπε το  Letter of Intent που υπέγραψε τον περασμένο Δεκέμβριο- με τα γερμανικά ναυπηγεία Flensburger Schiffbau για την κατασκευή του νέου της dual fuel πλοίου, συνολικού κόστους 200 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η γαλλική εταιρεία σχεδίαζε από καιρό να επενδύσει στην κατασκευή ενός νέου πλοίου LNG, το οποίο θα καθόριζε την μελλοντική πορεία της εταιρείας στον 21ο αιώνα. Όμως, τον Οκτώβριο του 2014 το σχέδιο “πάγωσε” μέχρι νεωτέρας.

Το Δεκέμβριο του 2016, με την υπογραφή του Letter of Intent, ο Γενικός Διευθυντής της Brittany Ferries, κ. Christophe Mathieu είχε δηλώσει ότι: «Η υπογραφή του Letter of Intent με τα γερμανικά ναυπηγεία Flensburger αποτελεί ένα συγκεκριμένο και σταθερό βήμα προς την κατασκευή μιας νέας γενιάς πλοίων που θα χτιστούν για λογαριασμό της εταιρείας μας. Παρά το πιθανό Brexit, είμαστε σίγουροι για την ικανότητά μας να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε και να εκσυγχρονίζουμε το δίκτυο διαδρομών μας, εξυπηρετώντας τον τουρισμό και το εμπόριο στις περιοχές της Δυτικής Ευρώπης».

Σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρείας, το πλοίο θα είναι ένα από τα πιο καθαρά και πιο φιλικά προς το περιβάλλον επιβατηγά/οχηματαγωγά που θα δραστηριοποιούνται στα νερά του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς το καύσιμο LNG (αποτελείται κατά κύριο λόγο από αιθάνιο και μεθάνιο), εκλύει λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα – κατά την καύση του- σε σχέση με το marine fuel oil και το κυριότερο δεν προκαλεί “κάπνα”. Επίσης, το τελικό προϊόν που εκλύεται στην ατμόσφαιρά είναι απαλλαγμένο από το θείο, ενώ παράλληλα έχει πολύ χαμηλές εκπομπές οξειδίων του αζώτου.

le-honfleur-image-h-kruger-britanny-ferries_3488488_626x434p

Επισημαίνεται, ότι η ανακοίνωση της γαλλικής εταιρείας για τη ναυπήγηση νεότευκτου dual fuel πλοίου, επιβεβαιώνει τη δέσμευση της να μειώσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των δραστηριοτήτων της, υιοθετώντας νέες τεχνολογίες. Επιπλέον, έρχεται σε μια περίοδο, όπου η γαλλική εταιρεία έχει ήδη ολοκληρώσει επένδυση, συνολικού ύψους 65 εκατομμυρίων λιρών στερλινών (90 εκατ. ευρώ), σε μονάδες συγκράτησης θείου (“scrubber”) στα 6 από τα 10 cruise ferries του στόλου της, με στόχο τη μείωση των εκπομπών ρύπων στο περιβάλλον.

Το νέο πλοίο, αναμένεται να δρομολογηθεί το 2019 στη γραμμή Portsmouth­-Caen, όπου η Brittany Ferries μεταφέρει περίπου το 70% των επιβατών της εταιρείας και προσφέρει 3 δρομολόγια ημερησίως. Επισημαίνεται, ότι 4 στους 5 επιβάτες που ταξιδεύουν με τα πλοία της γαλλικής εταιρείας στη συγκεκριμένη γραμμή είναι Βρετανοί, ενώ περισσότεροι από 2,4 εκατ. επιβάτες μεταφέρθηκαν από τα πλοία της το 2016.

le-honfleur-image-h-kruger-britanny-ferries_3488487_626x434p

Το νεότευκτο πλοίο, θα ονομαστεί HONFLEUR, θα αντικαταστήσει το φινλανδικής κατασκευής NORMANDIE (27.542gt/1992) και θα δραστηριοποιείται, στην ανωτέρω γραμμή με το ομόσταυλο cruise ferry MONT ST MICHEL (35.586gt/2002).

Το HONFLEUR  θα έχει χωρητικότητα 42.000gt, ολικό μήκος 185 μέτρα, πλάτος 31 μέτρα και βύθισμα 6,5 μέτρα. Θα έχει ικανότητα μεταφοράς 1.680 επιβατών σε 5.200 τ.μ. και θα διαθέτει 257 καμπίνες και 2.600 γραμμικά μέτρα φόρτωσης (550 Ι.Χ. και 64 συρόμενα ή 130 φορτηγά). Το πλοίο θα εξοπλίζεται με dual fuel (LNG/HFO) κύριες μηχανές, συνολικής ισχύος 23.600 kw.

sroussos@nautilia.gr

φωτο: Flensburger Schiffbau