Του Μηνά Τσαμόπουλου
Η εξαγoρά του 50,3% της Hellenic Seaways από την Αttica Group συνεχίζει να πρωταγωνιστεί ως είδηση τις τελευταίες ημέρες. Έχει προκαλέσει αίσθηση αφού η Attica πλέον κυριαρχεί στο Αιγαίο με Superfast-Blue Star Ferries-HSW.
Υπάρχει όμως και η πλευρά του Εμάνουελ Γκριμάλντι ο οποίος μέσω των Μινωϊκών είναι μεγαλομέτοχος στην ΗSW με 48,5%. Επίσημη αντίδραση δεν υπάρχει από την ιταλική πλευρά. Υπάρχουν κύκλοι της ακτοπλοίας που επισημαίνουν ότι η τράπεζα πούλησε το 40% της Hellenic Seaways στην Αttica στην οποία έχει και εκεί θέση.
Μάλιστα δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο ο Ιταλός επιχειρηματίας να κάνει κίνηση για να πάρει όλο το πακέτο κάποια στιγμή στο μακροπρόθεσμο μέλλον. Άλλωστε όπως τονίζουν το γιαπωνέζικο fund το «Fortress» έκανε μία συμφέρουσα επένδυση κεφαλαίων στην Hellenic Seaways μέσω της Attica όπου έχει τοποθετηθεί από το 2014 θα κάνει απόσβεση και μετά όλα είναι ανοικτά. Όμως όλα αυτά είναι σενάρια και εκτιμήσεις..
Το newmoney.gr επικοινώνησε με κύκλους τους ιταλικού ομίλου οι οποίοι επεσήμαναν:
«Βασικό είναι να υπάρχει ένας συνομιλητής που ν’ αντιμετωπίζει τα θέματα επιχειρηματικά. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι συνομιλώντας με μια ναυτιλιακή εταιρεία, χρησιμοποιούμε την ίδια γλώσσα και ότι η Hellenic Seaways με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο θα βγει από την στασιμότητα.
Τι ενδιαφέρει ένα μέτοχο; αυτός που διαχειρίζεται την Εταιρεία να “συμπάσχει” διακινδυνεύοντας το δικό του κεφάλαιο.
Οι Μινωικές είχαν από πάντα ξεκαθαρίσει ότι, ενδιαφερόταν τόσο για την αγορά όσο και για την πώληση της συμμετοχής τους στην HSW.
Τώρα μένει να δούμε πως θα εκλάβει η Επιτροπή Ανταγωνισμού ότι, εκτός των άλλων, εν κατακλείδι, οι βασικοί μέτοχοι της HSW είναι ουσιαστικά και οι βασικοί παίκτες τις αγοράς η Attica και η Minoan Lines.
Ένα περαιτέρω ξεκαθάρισμα κατά την γνώμη μας είναι απαραίτητο για να λειτουργήσει η αγορά ομαλά και προς το συμφέρον του τελικού χρήστη».