Με το βλέμμα στραμμένο στην υπόθεση εξαγοράς της Hellenic Seaways (HSW) από την Attica Group βρίσκεται η αγορά της ακτοπλοΐας. Η πρόθεση του Emanuele Grimaldi να προσφύγει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, την DG COMP έφερε νέα δεδομένα και έδωσε μια «άγρια τροπή» στο μεγαλύτερο deal που έγινε τα τελευταία χρόνια στην ελληνική ακτοπλοΐα.
Ο Ιταλός μεγιστάνας και βασικός μέτοχος των Μινωικών Γραμμών αποφάσισε να κινηθεί δυναμικά και να καταγγείλει τη συμφωνία των δυο εταιρειών για υπέρ-συγκέντρωση και νόθευση του ελεύθερου ανταγωνισμού, σε μια προσπάθεια να προστατέψει τα συμφέροντά του στις γραμμές του Αιγαίου.
Πληροφορίες αναφέρουν πως η ομάδα του κ. Grimaldi σχεδιάζει να παραδώσει φάκελο με στοιχεία στις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές που αποδεικνύουν τον ισχυρισμό του.
Συγκεκριμένα σκοπεύει να αποδείξει πως η εξαγορά του 50,3% της HSW που ελέγχει η Τράπεζα Πειραιώς και ομάδα μικρομετόχων από την Attica Group, η οποία διαχειρίζεται τα Blue Star και τα Super Fast Ferries δεν συνάδει με τους κανόνες του ελεύθερου ανταγωνισμού.
Από την άλλη πλευρά, εμφανίζεται ανοιχτός στο ενδεχόμενο να πουλήσουν οι Μινωικές Γραμμές τις μετοχές που κατέχουν στην Hellenic Seaways (κατέχουν το 48%) με αντάλλαγμα δρομολόγια σε άλλες ελληνικές γραμμές.
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Grimaldi διεκδίκησε με πάθος την HSW στο σχετικό διαγωνισμό της Πειραιώς για την πώληση του 40,4%. Πολλοί μάλιστα πίστεψαν πως παρά τις έντονες αντιδράσεις των υπόλοιπων μετόχων θα κέρδιζε τη μάχη και θα αποκτούσε τον πλήρη έλεγχο.
Άλλωστε ήταν αυτός που έκανε την καλύτερη προσφορά ενώ όταν αντιλήφθηκε ότι ο διαγωνισμός καθυστερούσε δεν δίστασε να τάξει «γη και ύδωρ» σε όποιον του πρόσφερε το πολυπόθητο 2% που ζητούσε για να ξεπεράσει το 50%.
Γρίφος η στάση της Fortress
Άνθρωποι της αγοράς αναφέρουν πως μέχρι να εγκριθεί η συμφωνία για την μεταβίβαση του ελέγχου της HSW στην Attica από τις αρμόδιες αρχές όλα είναι ανοιχτά.
«Είμαστε σε στάση αναμονής.. Πρέπει να περιμένουμε για να δούμε πως θα καταλήξει, προκειμένου να καθορίσουμε τη στάση που θα κρατήσουμε», σημειώνει Έλληνας ακτοπλόος που επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία του.
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται και οι κινήσεις της Fortress, η οποία σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές αποτέλεσε την κινητήριο δύναμη πίσω από το deal. Oι ίδιες πηγές επισημαίνουν πως χωρίς το αμερικάνικο fund δεν θα υπήρχε deal και τονίζουν πως οι αποφάσεις που θα πάρει το επόμενο διάστημα αναφορικά με το ομολογιακού που έχει στην Attica θα παίξουν καταλυτικό ρόλο στις εξελίξεις.
«Ο χρόνος που θα αποφασίσει να μετατρέψει το ομολογιακό σε μετοχές και τι θα πράξει με την συμμετοχή που θα αποκτήσει θα καθορίσουν το μέλλον της Attica», λένε με νόημα.
Από την στιγμή πάντως που θα μετατρέψει το ομολογιακό δάνειο σε μετοχές εκτιμάται πως δεν θα αργήσει η στιγμή που θα αναζητήσει αγοραστή για αυτές τις μετοχές. Και αυτό γιατί αυτή ακριβώς τη δουλειά κάνει ένα επενδυτικό Fund όπως η Fortress: επενδύει στα χαμηλά και να πουλάει στα ψηλά, εξασφαλίζοντας ότι έχει μεγιστοποιήσει το κέρδος του.
Δεν αποκλείεται μάλιστα το ενδεχόμενο τη συμμετοχή αυτή να αποκτήσει ο Grimaldi. «Όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά.. εάν ο Ιταλός προσφέρει το κατάλληλο τίμημα όλα είναι πιθανά..», σημειώνουν πηγές που παρακολουθούν από πολύ κοντά την υπόθεση. Για να προσθέτουν πως «κανείς δεν μπορεί να προβλέψει ποια θα είναι η επόμενη μέρα στην ακτοπλοΐα… είναι μια εξίσωση με πολλούς άγνωστους Χ…»
Κλείνοντας υπογραμμίζουν πάντως πως ακόμη και περάσουν μήνες τα πράγματα δεν μπορούν να μείνουν στάσιμα στην υπόθεση της HSW και πως αναπόφευκτα θα υπάρξουν εξελίξεις. Κυρίως γιατί ο Grimaldi ως ισχυρός μέτοχος μειοψηφίας μπορεί να μπλοκάρει σημαντικές αποφάσεις της διοίκησης, όπως μια απόφαση για συγχώνευση.
mononews.gr