FIN_2009_C_9774
ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ

Golden Star Ferries: “Φέρνει και άλλο ταχύπλοο!”

Πριν καλά-καλά στεγνώσει το μελάνι από την ξαφνική είδηση της αγοράς του ταχύπλοου trimaran KRILO ECLIPSE της Krilo ferry, από τη Golden Star Ferries, μια ακόμη αιφνίδια αγορά ταχυπλόου της ανδριώτικης εταιρείας έρχεται να ταράξει για τα καλά τα ήδη “φουρτουνιασμένα” νερά της Ραφήνας!

Αυτή τη φορά, το υποψήφιο προς αγορά σκάφος είναι το HSC KAROLIN της εσθονικής Linda Line (Lindaliini AS) που δραστηριοποιείται στη γραμμή Helsinki (Makasiinaterminaali – Φινλανδία)-Tallinn (Linna – Εσθονία). Το εν λόγω σκάφος, εκτελεί σήμερα το δρομολόγιο με μόλις 1 ώρα και 30 λεπτά και είναι το ταχύτερο σκάφος που επιχειρεί στη συγκεκριμένη γραμμή.

Παραγγέλθηκε από την Oceanfast Ferries στην Αυστραλία και καθελκύστηκε – από τα International Shipyards Ltd στο Henderson (δυτ. Αυστραλία)- το Νοέμβριο του 1995 με το όνομα CARAIBE JET. Στη διάρκεια της κατασκευής του, όμως, η πλοιοκτήτρια εταιρεία χρεοκόπησε και έτσι η Australia and New Zealand Banking Group (ANZ Bank) ανέλαβε να ολοκληρώσει την κατασκευή του το 1997. Την περίοδο 1998-1999, το σκάφος προσαρμόστηκε στις απαιτήσεις του γαλλικού νηογνώμονα Bureau VERITAS και τέθηκε εκ νέου προς πώληση.

Το φθινόπωρο του 2000, πουλήθηκε –έναντι 4 εκατ. δολαρίων- στη γερμανική AG Ems  και μετονομάστηκε σε POLARSTERN. TO 2001, ξεκίνησε δρομολόγια στη γραμμή Papenburg-Ditzum-Emden-Eemshaven-Borkum, για λογαριασμό της νέας του εταιρείας, ενώ κατά τους θερινούς μήνες του 2007 και 2008 χρησιμοποιήθηκε στη γραμμή Wilhelmshaven-Helgoland.

POLARSTERN

Τον Οκτώβριο του 2008, η γερμανική εταιρεία αποφάσισε-λόγω του υψηλού κόστους των καυσίμων- να διακόψει τα δρομολόγια και να πουλήσει το catamaran στην εσθονική Linda Lines, η οποία το μετονόμασε σε KAROLIN. Από τον Απρίλιο του 2009, το συγκεκριμένο πλοίο εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή Makasiinaterminaali (Φινλανδία)- Linna (Εσθονία).

Το KAROLIN έχει χωρητικότητα 636gt (212 dwt), μήκος 45 μέτρα, πλάτος 12,32 μέτρα και βύθισμα 2,06 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 411 επιβάτες. Διαθέτει 4 κύριες μηχανές MTU  16V 396TE74L συνολικής ισχύος 7.840 kW και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 40 κόμβων. Επιπλέον, το ξενοδοχείο του συγκεκριμένου σκάφους διαθέτει 3 κατηγορίες: economy class, tourist class and VIP class (για 8 άτομα).

Karolin 2011-05-06 Helsinki 1

Karolin 2011-05-06 Helsinki 4

Καλωσορίζουμε και αυτό το νέο πλοίο –εφόσον οριστικοποιηθεί η αγορά του- αν και η κατάσταση στη Ραφήνα –όσο περνάει ο καιρός- δείχνει ότι θα είναι δραματική!

H πρόθεση της Golden Star Ferries να μπει στην αγορά των ταχυπλόων δίνει μια νέα διάσταση στον “πόλεμο” που έχει ξεσπάσει μεταξύ αυτής και της Sealets. Και οι δυο εταιρείες έχουν επιδοθεί σε μια μανιώδη κούρσα αγοράς ταχυπλόων, ενώ την ίδια στιγμή κανείς δεν έχει παρουσιάσει αναλυτικό πλάνο δρομολόγησής τους. Απλά, γνωστοποιούν τις προθέσεις τους για δρομολόγηση σε συγκεκριμένες γραμμές, αφήνοντας έτσι να εννοηθεί ότι η κατάσταση στη Ραφήνα θα μετεξελιχθεί σε σταυρόλεξο για πολύ δυνατούς λύτες.

Εάν και εφόσον υλοποιηθούν τα όσα ακούγονται μέχρι σήμερα, από κάθε πλευρά, μεγάλοι χαμένοι θα βγουν οι νησιώτες, αλλά και τα συμβατικά πλοία της γραμμής που τους εξυπηρετούν όλο το χρόνο, καθώς οι εταιρείες φαίνεται να “δουλεύουν” μόνο για τους ταξιδιώτες του καλοκαιριού. Όσο για τις τιμές των εισιτηρίων, αυτές αναμφίβολα θα ακολουθούν τη “λειτουργία του ασανσέρ” στο πρότυπο που λίγο –πολύ ζήσαμε φέτος.

Σε κάθε περίπτωση, όπως, ήδη γράψαμε και σε προηγούμενο άρθρο μας, η FAST FERRIES ναύλωσε (time charter) το πλοίο της FAST FERRIES ANDROS (7.786gt/1989) στη BLUE STAR FERRIES, για το επόμενο 6μηνο, με σκοπό να εξυπηρετήσει τη γραμμή Πειραιάς-Σύρος-Τήνος-Μύκονος. Ενέργεια, που έστω και προσωρινά θα ανακουφίσει την εταιρεία μετά από μια τόσο δύσκολη θερινή σεζόν. Την ίδια στιγμή τα SUPERFERRY (9.508gt/1995) και ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. (3.250gt/1990) διακόπτουν τα δρομολόγιά τους για να πραγματοποιήσουν τις ετήσιες ακινησίες τους, ενώ τα ταχύπλοα της γραμμής SUPERRUNNER (4.724gt/1998) και TERA JET (11.347gt/1999), αποσύρθηκαν προσωρινά για να ξεχειμωνιάσουν, με στόχο να “ναυμαχήσουν” ξανά -μέχρι τέλους- το ερχόμενο καλοκαίρι.

Στη γραμμή παραμένουν πλέον –για τη χειμερινή σεζόν- μόνο τα ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π. (7.300gt/2000) και SUPERFERRY II (8.789gt/1974), το οποίο όμως προσθέτει στο κλασικό δρομολόγιο του και τη Σύρο! Πρόκειται για νέο εγχείρημα της εταιρείας, που προέκυψε μετά την πρόσφατη απόρριψη –από το ΣΑΣ- της πρότασης της ανδριώτικης εταιρείας για σύνδεση της Ραφήνας με τη Σύρο, την Τήνο και τη Μύκονο με ταχύπλοο για όλο το χρόνο!

Αν σε όλα αυτά, που συμβαίνουν σήμερα στο “βασίλειο” της Ραφήνας προσθέσουμε και την πιθανότητα που άφησε να εννοηθεί ο κ. Ηλιόπουλος σε συνέντευξη που παραχώρησε σε τοπικό μέσο στις 7.7.2017, ότι δηλαδή: “…..Ήδη υπάρχει και το ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ (14.717gt/2005) που θα δρομολογηθεί του χρόνου στη Ραφήνα…”, τότε αντιλαμβανόμαστε ότι η κατάσταση που θα διαμορφωθεί το επόμενο καλοκαίρι στη Ραφήνα αναμένεται ιδιαίτερα “εκρηκτική”!

Η συνέχεια των εξελίξεων και της “διαμάχης” αναμένονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον….

sroussos@nautilia.gr

φωτο: kships.blogspot.gr, www.nordreport.de, Irene L.