Golden Star Ferries: “Αυτό είναι το νέο της ταχύπλοο!”

golden star ferries

Στην αγορά του ταχύπλοου trimaran KRILO ECLIPSE προχώρησε την προηγούμενη εβδομάδα –σύμφωνα με πρόσφατες πληροφορίες-  η Golden Star Ferries. Μια αγορά έκπληξη, που μετά τον σκληρό ανταγωνισμό που έλαβε χώρα φέτος –στη Ραφήνα- ανάμεσα στις εταιρείες της γραμμής, αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε που θα αξιοποιηθεί.

Το εν λόγω σκάφος είναι ομολογουμένως εντυπωσιακό και σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, υπήρξε το πρώτο trimaran επιβατηγό σκάφος που κατασκευάστηκε από τη γραμμή παραγωγής πλοίων του North West Bay στο Margate νότια της πόλης Hobart.

t55deck1

t55deck2

t55deck3

Ναυπηγήθηκε το 2002  με το όνομα TRIUMPHANT, ενώ ο σχεδιασμός του έγινε από την One2three Naval Architects. Εταιρεία, που έχει σχεδιάσει περισσότερα από 220 σκάφη μέχρι σήμερα. Το συγκεκριμένο πλοίο υπήρξε το αποτέλεσμα ενός ιδιαίτερα επαναστατικού project που εξέλιξε η συγκεκριμένη εταιρεία, με στόχο την υψηλή απόδοση και τη μείωση της κατανάλωσης. Μάλιστα, ο σχεδιασμός του επιτρέπει να επιτυγχάνει υψηλές επιδόσεις με 3 μηχανές, την ώρα που άλλα catamaran ή monohull θα χρειάζονταν 4 κύριες μηχανές. Το πλοίο αρχικά εξυπηρέτησε το Sullivans Cove (Hobart- Tasmania) στη μακρινή Αυστραλία και στη συνέχεια – από το 2002 μέχρι το 2016- δούλεψε στη Ν. Κορέα με το όνομα DOLPHIN ULSAN.

krilo-eclipse-dubrovnik t55b2 t55b7 t55b6 t55b8 t55b5

Στη συνέχεια πουλήθηκε στην κροατική Krilo ferry, η οποία το μετονόμασε σε KRILO ECLIPSE και το δρομολόγησε για μόλις μια θερινή σεζόν -τη φετινή- στη γραμμή  Split –Dubrovnik δια μέσω Bol (Brac island)Korcula και Sobra (Mljet island).

2685165

Το KRILO ECLIPSE έχει χωρητικότητα 853gt (269 dwt), μήκος 54,5 μέτρα, πλάτος 15,2 μέτρα και βύθισμα 2,10 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 473 επιβάτες και φορτίο 50 dwt. Διαθέτει 3 κύριες μηχανές MTU 16V4000 συνολικής ισχύος 6.960 kW και εξοπλίζεται με 2 waterjet Kamewa 63 SII. Η ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει με πλήρες φορτίο είναι 40 κόμβοι.

Σε κάθε περίπτωση, καλωσορίζουμε την αγορά του νέου αυτού σκάφους. Όμως, αυτή η εξέλιξη δείχνει να περιπλέκει ακόμη περισσότερα τα πράγματα στη Ραφήνα. Τα πλοία της γραμμής μειώθηκαν δραματικά με τον τερματισμό της θερινής περιόδου και τα δύσκολα για τους νησιώτες της γραμμής τώρα αρχίζουν.

Ήδη, το FAST FERRIES ANDROS (7.786gt/1989) αποχώρησε από τη γραμμή προσωρινά, καθώς ναυλώθηκε από τη BLUE STAR FERRIES, για το επόμενο 3μηνο, με σκοπό να εξυπηρετήσει για λογαριασμό της τη γραμμή Πειραιάς-Σύρος-Τήνος-Μύκονος. Το SUPERFERRY (9.508gt/1995), ετοιμάζεται για την ετήσια ακινησία του. Τα ταχύπλοα SUPERRUNNER (4.724gt/1998) και TERA JET (11.347gt/1999), ολοκλήρωσαν τις υποχρεώσεις τους και πήγαν να ξεχειμωνιάσουν, αναμένοντας το ερχόμενο καλοκαίρι για να “λύσουν τις διαφορές” τους στη γραμμή.

Οι προτάσεις για δρομολόγηση πλοίων σε περισσότερες ακόμη γραμμές –από τις εταιρείες- συνεχίζουν με αμείωτη ένταση και μάλιστα την ώρα που το ΣΑΣ απέρριψε ήδη την πρόταση της Golden Star Ferries για σύνδεση της Ραφήνας με τη Σύρο, την Τήνο και τη Μύκονο με ταχύπλοο για όλο το χρόνο!

Όσο για τις τιμές των ναύλων, πρόκειται για μια άλλη μεγάλη ιστορία που θα απαιτούσε πολλές σελίδες προκειμένου να εξηγήσουμε τι συνέβη φέτος στη Ραφήνα.

Και το ερώτημα που θέσαμε σε προηγούμενο άρθρο μας επανέρχεται. Tελικά, μήπως ήρθε το τέλος εποχής και για την παραδοσιακή και σταθερή γραμμή της Ανδροτηνομυκονίας;

Γιατί με τα δεδομένα που διαμορφώνονται σήμερα στη Ραφήνα, οι εταιρείες δείχνουν ότι μάλλον δεν τους ενδιαφέρουν τόσο τα κέρδη και η εξυπηρέτηση των επιβατών της γραμμής, όσο η μεταξύ τους “διαμάχη”. Μια “διαμάχη”, που δυστυχώς θα έχει κακό τέλος!

sroussos@nautilia.gr

φωτο: one2three, shipspotting.com