ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ: Ετοιμάζεται πυρετωδώς

Στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας βρέθηκε το περασμένο Σάββατο 13 Απριλίου το nautilia.gr, προκειμένου να παρακολουθήσει από κοντά τις εντατικές εργασίες ριζικής ανακαίνισης και επισκευής που πραγματοποιούνται -τους τελευταίους μήνες- στο θρυλικό ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ (3.924gt/1975) της Levante Ferries.

Αυτό που είδαμε, είναι το θρυλικό ποστάλι της Κεφαλονιάς να έχει πάρει  ζωή ξανά. Με νέο όνομα και φορεσιά, καινούργιους ιδιοκτήτες, η «Μορφονιά του Ιονίου» έδειχνε πανέτοιμη να επιστρέψει δυναμικά στη γραμμή που την καθιέρωσε στην ελληνική ακτοπλοΐα.

DSC_0322 DSC_0339 DSC_0345 DSC_0346

Το πραγματικό μέγεθος της υπερπροσπάθειας που γίνεται, προκειμένου το θρυλικό αυτό πλοίο να επιτύχει τις υψηλότατες προδιαγραφές και επιδόσεις που έχει θέσει η εταιρεία του, δεν περιγράφεται με λόγια. Βλέποντας, όμως, όλα αυτά τα συνεργεία να δουλεύουν πυρετωδώς, δεν μπορεί παρά να πει κανείς ότι όλοι θέλουν το βαπόρι αυτό να ταξιδέψει ξανά περήφανο στη θάλασσα του Ιονίου και οι νησιώτες της γραμμής να το χαρούν.

Ο στόχος της Levante Ferries, που αναπτύσσεται ραγδαία, είναι να αναγεννήσει κυριολεκτικά το θρυλικό καράβι της Κεφαλονιάς και να το μεταμορφώσει σε ένα πλοίο κόσμημα, που δεν θα έχει να ζηλέψει τίποτα από τα σύγχρονα ποστάλια της ελληνικής ακτοπλοΐας. Βέβαια, να σημειώσουμε ότι είναι πλοίο που το αξίζει….

Υπενθυμίζεται, ότι το ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ αγοράστηκε στα τέλη Νοεμβρίου του 2018, από την Kefalonian Lines και σύμφωνα με τα στοιχεία που παρατέθηκαν τότε το συνολικό κόστος αγοράς και μετασκευής του αναμένεται να αγγίξει τα 10 εκατ. ευρώ.

Από την αρχή του χρόνου, δουλεύουν καθημερινά επάνω του 10 εξειδικευμένα και πιστοποιημένα συνεργεία, με περισσότερους από 60 επαγγελματίες τεχνίτες. Άνθρωποι, που έμπρακτα δίνουν πραγματική μάχη με το χρόνο, προκειμένου το δημοφιλές καράβι της Κεφαλονιάς να προλάβει την περίοδο του Πάσχα.

Μέχρι στιγμής, το πλοίο έχει πραγματοποιήσει δυο δεξαμενισμούς (4-8/02/2019 και 5-23/03/2019), ενώ πραγματοποιήθηκαν και εργασίες πλαστικοποίησης των υφάλων του. Έχει γίνει πλήρης ανακατασκευή (overhauling) των κύριων μηχανών και ηλεκτρικών γεννητριών, με γνήσια ανταλλακτικά, ενώ ακόμη αλλάχτηκαν οι άξονες, ανακατασκευάστηκαν οι προπέλες και έγινε εξάρμοση και ανακατασκευή των bow thrusters. Υπεύθυνοι για την «αναγέννηση» των μηχανών του ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ είναι οι Αρχιμηχανικός Βασίλης Παναγόπουλος, Α’ Μηχανικός Σταύρος Αμίτσης (με πολυετή παρουσία στο πλοίο από την εποχή Στρίντζη) και η ομάδα τους, οι οποίοι αξίζουν πολλά συγχαρητήρια.

Ταυτόχρονα, πραγματοποιούνται μεγάλης κλίμακας εργασίες συντήρησης και αναβάθμισης στα ηλεκτρονικά, στο σύστημα κλιματισμού και εξαερισμού, στα σωστικά μέσα, καθώς και σημαντική αντικατάσταση σωληνώσεων και ελασμάτων σε κάθε σημείο του πλοίου. Να σημειώσουμε εδώ, ότι η εταιρεία επιθυμεί να διατηρηθούν ακόμη και οι ξύλινες κουπαστές, που τόσο ομορφαίνουν το ναυτικό αυτό πλοίο.

DSC_0326

Εξωτερικά πραγματοποιήθηκε υδροβολή από ειδικά «ρομπότ», τόσο στα διπύθμενα και τις δεξαμενές έρματος όσο και στο εξωτερικό (γέφυρα, καταστρώματα και τσιμινιέρες, εξαρτήματα εξαερισμών, προσδέσεις σωστικών (καπόνια). Σημειώνεται, ότι η ποιότητα της βαφής στο εξωτερικό είναι εξαιρετική, ενώ η λαμαρίνα του ιαπωνικού σκαριού κυριολεκτικά αστράφτει, αφήνοντας να φανούν οι καταβολές και η υψηλή ποιότητα κατασκευής του πλοίου.

Στο εξωτερικό, το πλοίο περάστηκε με ειδική σιλικονούχα μοράβια και εν συνεχεία βάφτηκε με εποξικά χρώματα τελευταίας γενιάς, καθώς και με χρώματα πολυουρεθάνης. Στο ξενοδοχείο του πλοίου, αυτή τη στιγμή πραγματοποιούνται παρεμβάσεις μικρής κλίμακας, λόγω περιορισμένου χρόνου, ενώ από τον Οκτώβριο προγραμματίζεται ριζική ανακαίνιση που θα περιλαμβάνει anti-wind, παρεμβάσεις στους εξωτερικούς κοινόχρηστους χώρους, αλλαγή διακόσμησης και πολλές άλλες παρεμβάσεις- έκπληξη, που θα κάνουν κυριολεκτικά αγνώριστο το αγαπημένο ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ.

DSC_0329 DSC_0331 DSC_0334 DSC_0336 DSC_0335

Στις 11 Απριλίου 2019, το θρυλικό βασιλοβάπορο πραγματοποίησε για 5 ώρες δοκιμαστικά στον Σαρωνικό και όπως ήταν αναμενόμενο εξέπληξε με τις επιδόσεις του. Σε μια επίδειξη ισχύος, ανέπτυξε άνετα ταχύτητα 21,5 κόμβων – στο 85% της ισχύος των μηχανών του- αναδεικνύοντας τις τεράστιες δυνατότητες του.

Στο πλοίο είχαμε, επίσης, τη χαρά να συναντήσουμε και έναν φίλο από τα παλιά –από τις ημέρες του πλοίου στην Kefalonian Lines- τον Πλοίαρχο Χρήστο Μωραΐτη, στον οποίο ευχόμαστε καλή επιτυχία στα νέα του καθήκοντα και καλά ταξίδια, γιατί όπως έχω ξαναπεί είναι το βαπόρι του και γιατί το αξίζει.

DSC_0323

Θερμά συγχαρητήρια, όμως, αξίζουν και σε όλο το πλήρωμα, την εταιρεία και τα συνεργεία για την εξαιρετική δουλειά που κάνουν ώστε το θρυλικό πλοίο να ανακτήσει ξανά την χαμένη αίγλη του. Πρόκειται ίσως για την καλύτερη επισκευή -αυτής της κλίμακας- που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ σε ποστάλι στην Ελλάδα.

Είναι, λοιπόν, σχεδόν βέβαιο ότι μετά από το πέρας αυτής τιτάνιας επισκευής, το λατρεμένο καράβι της Κεφαλονιάς θα ζήσει μια «δεύτερη ζωή», πιο όμορφο, πιο γρήγορο, πιο ασφαλές και πιο αξιόπιστο από ποτέ.

Το ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ, ναυπηγήθηκε το 1975 στα γνωστά ναυπηγεία Naikai στην Taguma της Ιαπωνίας για λογαριασμό της ιαπωνικής Higashi Nihon Ferry, με το όνομα VENUS. Αρχικά δρομολογήθηκε στη γραμμή Hachinohe – Tomakomai, ενώ στη συνέχεια εξυπηρέτησε τις γραμμές: Muroran (Hokkaido) – Ohata (Honshu), Aomori – Muroran, Aomori – Hakodate και Muroran – Obatake.

1312

Το Μάρτιο του 1995, αγοράστηκε από την Strintzis Lines με στόχο την αναβάθμιση των υπηρεσιών της γραμμής του Ιονίου. Οδηγήθηκε στο Πέραμα και από τον Απρίλιο μέχρι και τον Ιούνιο του ιδίου έτους, απέκτησε λειτουργική μετασκευή από αλουμίνιο που το προσάρμοσε στα ελληνικά δεδομένα. Στις 7 Ιουλίου του 1995 το απαστράπτον ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ δρομολογήθηκε στη γραμμή Πάτρα-Κυλλήνη- Σάμη – Βαθύ (Ιθάκη), αντικαθιστώντας το θρυλικό ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ της Ραφήνας. Μάλιστα, εκείνη την εποχή εθεωρείτο υπερβολικά μεγάλο και πολυτελές για τη γραμμή. Όμως, η εταιρεία Στρίντζη πίστευε ότι οι Κεφαλλονίτες αξίζουν το καλύτερο. Και πράγματι δεν έπεσε έξω, αφού το συγκεκριμένο πλοίο σύντομα κέρδισε την προτίμηση των νησιωτών και αγαπήθηκε όσο κανένα άλλο.

Το 2000 πέρασε στη διαχείριση της νεοσύστατης τότε Blue Star Ferries και άλλαξε για πρώτη φορά φορεσιά, ενώ το φθινόπωρο του 2004 πουλήθηκε στη Strintzis Ferries. Μια εταιρεία που συστήθηκε τον Ιανουάριο του 2003 από εκείνα τα μέλη της οικογένειας Στρίντζη που διαφώνησαν με την συγχώνευση της πατροπαράδοτης Strintzis Lines με το Attica Group του αείμνηστου Περικλή Παναγόπουλου.

Την 1η Φεβρουαρίου του 2007 δρομολογήθηκε στη γραμμή Πάτρα – Σάμη – Ιθάκη (Πισαετός) και τον Ιούλιο του 2011 αντικαταστάθηκε από το ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ και μεταδρομολογήθηκε στη γραμμή Κυλλήνη – Πόρος. Στις 29 Δεκεμβρίου 2011 εκτέλεσε το τελευταίο του δρομολόγιο με τα χρώματα της Strintzis Ferries και παροπλίστηκε.

Στις 28 Μαρτίου του 2013, πουλήθηκε στην Kefalonian Lines που το μετονόμασε σε ΝΗΣΟΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ, ενώ από τα τέλη Νοεμβρίου πέρασε στα χέρια της δυναμικά ανερχόμενης Levante Ferries.

DSC_0337 DSC_0340

To ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ, έχει χωρητικότητα 3.924gt (1.019 dwt), μήκος 120,78 μέτρα, πλάτος 17,2 μέτρα και βύθισμα 5,2 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.134 επιβάτες και 234 Ι.Χ.. Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Pielstick-NKK 14PC2-2V-400 diesel συνολικής ιπποδύναμης 14.000 b.h.p. και αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 21 κόμβων.

Σε κάθε περίπτωση, το θρυλικό γιαπωνέζικο σκαρί αποδεικνύεται ότι είναι όχι μόνο «τυχερό», αλλά και σταθερή αξία στη γραμμή, καθώς ξεκινά μια νέα τέταρτη καριέρα, πλήρως ανανεωμένο, γεμάτο φιλοδοξίες για περαιτέρω ανάπτυξη της γραμμής.

Αναμένεται να μεταβεί στη θάλασσα του Ιονίου, μέσα στην μεγάλη εβδομάδα και εμείς του ευχόμαστε καλή αρχή και καλά ταξίδια!

Φωτο: Σπύρος Ρούσσος

[email protected]