Επιστρέφει στα δρομλόγια του το Εξπρες Σκοπελίτης.
«Κάντε λίγη ακόμη υπομονή. Το ζήτημα είναι γραφειοκρατικό και θα λυθεί σύντομα» είχε δηλώσει ο Γιάννης Σκοπελίτης, ο ιδιοκτήτης της πλοιοκτήτριας εταιρείας Small Cyclades Lines (σ.σ. τιμήθηκε το 2013 από την Lloyd’s ως η «ακτοπλοϊκή εταιρεία της χρονιάς» για την κοινωνική προσφορά της) στην ερώτηση για το πότε θα επιστρέψει το πλοίο στα δρομολόγια του στις Μικρές Κυκλάδες… Την περασμένη εβδομάδα, την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου προχώρησε σε έκτακτη δρομολόγηση ώστε να μην αφήσει τους κατοίκους των Μικρών Κυκλάδων χωρίς …οξυγόνο. Και από σήμερα; Έντεκα ημέρες μετά την απόφαση να δέσει στα Κατάπολα έως να ανανεωθεί η σύμβαση είναι και πάλι στη… θάλασσα. Και σκίζει με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο τα νερά προσφέροντας ανάσα και χαμόγελο. Είπαμε; Οι ιστορίες γύρω από το Εξπρες Σκοπελίτης είναι δεκάδες….
Και τα μέλη της οικογένειας της οικογένειας Σκοπελίτη που έχει συνδέσει το όνομά της όχι απλά με το πλοίο, αλλά με τα νησιά των Μικρών Κυκλάδων και την Αμοργό για μία ακόμη φορά δηλώνει παρών. Από το 1956 αναρίθμητοι νησιώτες και τουρίστες έχουν ταξιδέψει στα περίπου 10 σκαριά, ξύλινα και σιδερένια, που έχει αλλάξει και οι καπετάνιοι του, Δημήτρης και Γιάννης Σκοπελίτης, όπως και οι σημερινοί, Γιάννης Φωστιέρης και Δημήτρης Σκοπελίτης ο νεότερος, έχουν δαμάσει κάποιες από τις μεγαλύτερες φουρτούνες στο Αιγαίο. Και βέβαια μιλάμε για ένα πλοίο που λειτουργεί κυρίως το χειμώνα ως ταχυδρομείο, παντοπωλείο, φαρμακείο, αρτοποιείο, μανάβικο, κρεοπωλείο και ό,τι άλλο χρειαστεί.
Η δεκαετής σύμβαση που ολοκληρώθηκε την 31η Οκτωβρίου προκάλεσε για λίγο τη στάση δρομολογίων… Ο πρώτος διαγωνισμός είχε βγει άγονος, όμως όπως είναι γνωστό δεν μπορούν να μείνουν τα νησιά χωρίς επικοινωνία. Και έτσι το Εξπρες Σκοπελίτης πήρε το πράσινο φως για να ξεκινήσει κανονικά από σήμερα τα δρομολόγια του…
Να θυμίσουμε εδώ ότι ο Γιάννης Σκοπελίτης στην ερώτηση αρθρογράφου της ιστοσελίδας amorgos – news.gr είχε απαντήσει ότι η ανανέωση της σύμβασης, όπως τον είχε ενημερώσει το αρμόδιο Υπουργείο, απαιτεί λίγες ημέρες. Και είχε τονίσει ότι το πλοίο θα ξαναταξιδέψει σε λίγες ημέρες όταν θα έχει ολοκληρωθεί η νόμιμη διαδικασία που απαιτείται για την ετήσια ανανέωση της σύμβασης.
Και βέβαια να σημειώσουμε εδώ το παράπονο του κου Σκοπελίτη «Ζητάμε από την πολιτεία να μας βοηθήσει ώστε να συνεχίσουμε να εξυπηρετούμε τον κόσμο ειδικά τον χειμώνα. Το πλοίο είναι αξιόπλοο και έχει όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά από νηογνώμονες κτλ. Όμως με το υπάρχον οικονομικό καθεστώς είναι δύσκολο να συνεχίσουμε. Το 2009 είχαμε 9% ΦΠΑ, σήμερα 24%. Ζητάμε από το κράτος κάποια διευκόλυνση στο θέμα του ΦΠΑ για να μπορούμε τουλάχιστον να πληρώνουμε τα καύσιμα. Τόσα χρόνια βοηθάμε τον κόσμο, πλέον δεν βγαίνουμε. Δεν είμαστε εφοπλιστές».
Και είχε προσθέσει «Όλοι οι κάτοικοι με πιέζουν να μη σταματήσω, αλλά δεν ξέρω τι θα κάνουμε. Πρέπει να μας διευκολύνουν με τον ΦΠΑ τουλάχιστον, αλλιώς θα πρέπει να χρεώνουμε κάποιους κατοίκους των νησιών που τώρα μετακινούνται δωρεάν, όχι τους απόρους, αυτοί πάντα μετακινούνται δωρεάν. Το μικρό βαπόρι πιάνει πιο εύκολα σε αυτά τα λιμάνια, ειδικά τον χειμώνα με νοτιάδες, κύμα, μπουρίνια. Ζητάμε να μας επιτρέψουν να επιβιώσουμε. Τίποτα άλλο».
Αναλυτικά η σύμβαση
naxospress.gr