Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια των 1016 επιβαινόντων στο Ελευθέριος Βενιζέλος που έπιασε χτες τα μεσάνυχτα φωτιά ενώ βρισκόταν εν πλώ με προορισμό την Κρήτη.
Η άμεση ενεργοποίηση των μέτρων πυρασφάλειας από τον καπετάνιο αλλά και η συνδρομή των λιμενικών και πυροσβεστικών μέσων είχαν σαν αποτέλεσμα το πλοίο της ANEK LINES να επιστρέψει αναγκαστικά στο λιμάνι του Πειραιά στις 4 τα ξημερώματα και να αποβιβαστούν όλοι.
Ωστόσο αυτή την ώρα το σημείο που βρίσκεται το πλοίο είναι αποκλεισμένο από δυνάμεις του λιμενικού και της πυροσβεστικής και η προσπάθεια που γίνεται είναι να καταστεί εφικτό να γίνει καταμέτρηση των ζημιών στα οχήματα. Περίπου οι μισοί επιβαίνοντες έχουν αλλάξει τα εισιτήρια τους, ενώ πολλοί είναι αυτοί που περιμένουν στο λιμάνι, εκ των οποίων αρκετοί επαγγελματίες με φορτηγά για να δουν τι έχει συμβεί με τα οχήματά και τα εμπορεύματά τους.
Πώς αποζημιώνονται
Το πλοίο μετέφερε 80 φορτηγά και 152 ΙΧ οχήματα. Τα ενδεχόμενα σε σχέση με τα οχήματα που έχουν καεί ή υποστεί ζημιές είναι δύο:
1)Οι ιδιοκτήτες των οχημάτων και των φορτηγών θα πρέπει να προβούν σε αναγγελία της ζημιάς στις ασφαλιστικές τους εταιρείες. Εφόσον υπάρχει η κάλυψη για φωτιά οι ασφαλιστικές θα αποζημιώσουν τους πελάτες τους και εν συνεχεία έχουν το δικαίωμα να στραφούν κατά παντός υπευθύνου, εν προκειμένω ενδεχομένως της πλοιοκτήτριας εταιρείας, για να επαναεισπράξουν.
2. Ένα εναλλακτικό σενάριο θα μπορούσε να είναι η πλοιοκτήτρια εταιρεία να αποφασίσει να αναλάβει τις αποζημιώσεις χωρίς να εμπλακούν οι ασφαλιστικές εταιρείες. Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχουν στελέχη της πλοιοκτήτριας εταιρείας που βρίσκονται στο λιμάνι για να μεριμνήσουν για τη ζημιά. Αυτό που συνίσταται από τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές είναι σε κάθε περίπτωση οι ασφαλισμένοι να κάνουν την αναγγελία των ζημιών.
Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια των 1016 επιβαινόντων στο Ελευθέριος Βενιζέλος που έπιασε χτες τα μεσάνυχτα φωτιά ενώ βρισκόταν εν πλώ με προορισμό την Κρήτη.
Η άμεση ενεργοποίηση των μέτρων πυρασφάλειας από τον καπετάνιο αλλά και η συνδρομή των λιμενικών και πυροσβεστικών μέσων είχαν σαν αποτέλεσμα το πλοίο να επιστρέψει αναγκαστικά στο λιμάνι του Πειραιά στις 4 τα ξημερώματα και να αποβιβαστούν όλοι.
Ωστόσο αυτή την ώρα το σημείο που βρίσκεται το πλοίο είναι αποκλεισμένο από δυνάμεις του λιμενικού και της πυροσβεστικής και η προσπάθεια που γίνεται είναι να καταστεί εφικτό να γίνει καταμέτρηση των ζημιών στα οχήματα. Περίπου οι μισοί επιβαίνοντες έχουν αλλάξει τα εισιτήρια τους, ενώ πολλοί είναι αυτοί που περιμένουν στο λιμάνι, εκ των οποίων αρκετοί επαγγελματίες με φορτηγά για να δουν τι έχει συμβεί με τα οχήματά και τα εμπορεύματά τους.
Πώς αποζημιώνονται
Το πλοίο μετέφερε 80 φορτηγά και 152 ΙΧ οχήματα. Τα ενδεχόμενα σε σχέση με τα οχήματα που έχουν καεί ή υποστεί ζημιές είναι δύο:
1)Οι ιδιοκτήτες των οχημάτων και των φορτηγών θα πρέπει να προβούν σε αναγγελία της ζημιάς στις ασφαλιστικές τους εταιρείες. Εφόσον υπάρχει η κάλυψη για φωτιά οι ασφαλιστικές θα αποζημιώσουν τους πελάτες τους και εν συνεχεία έχουν το δικαίωμα να στραφούν κατά παντός υπευθύνου, εν προκειμένω ενδεχομένως της πλοιοκτήτριας εταιρείας, για να επαναεισπράξουν.
2. Ένα εναλλακτικό σενάριο θα μπορούσε να είναι η πλοιοκτήτρια εταιρεία να αποφασίσει να αναλάβει τις αποζημιώσεις χωρίς να εμπλακούν οι ασφαλιστικές εταιρείες. Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχουν στελέχη της πλοιοκτήτριας εταιρείας που βρίσκονται στο λιμάνι για να μεριμνήσουν για τη ζημιά. Αυτό που συνίσταται από τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές είναι σε κάθε περίπτωση οι ασφαλισμένοι να κάνουν την αναγγελία των ζημιών.
Η πορεία του Ελ. Βενιζέλος
Έχοντας σαν προορισμό τα Χανιά της Κρήτης το Ελευθέριος Βενιζέλος ξεκίνησε από το λιμάνι του Πειραιά στις 10 χτες το βράδυ και στις 12 εντοπίστηκε φωτιά στο γκαράζ ενώ έπλεε ανοιχτά της νησίδας του Αγίου Γεωργίου. Αποφασίστηκε αναγκαστική επιστροφή και η φωτιά ελέγχθηκε εξαρχής από τα μέσα πυρόσβεσης του πλοίου.
Στην ανακοίνωσή της η πλοιοκτήτρια εταιρεία αναφέρει: “Στις 28/08 και ώρα 23:45 εκδηλώθηκε φωτιά στο γκαράζ νούμερο 3 με τα φορτηγά, στο πλοίο Ελευθέριος Βενιζέλος που εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιάς – Χανιά. Οι μηχανισμοί πυρόσβεσης του πλοίου λειτούργησαν άμεσα και η φωτιά ετέθη υπό έλεγχο από το πλήρωμα. Το πλοίο επέστρεψε στον Πειραιά με ίδια μέσα.
Όλοι οι επιβάτες αποβιβάστηκαν ασφαλώς και η εταιρία μεριμνά για την εξυπηρέτηση των άμεσων αναγκών τους και την συνέχεια του ταξιδιού τους”. Η κινητοποίηση ήταν άμεση από όλες τις πλευρές καθώς μόλις ενημερώθηκε το αρμόδιο υπουργείο εστάλησαν εμπορικά και επιβατηγά πλοία, σκάφη του λιμενικού, μία φρεγάτα μαζί με δύο πλοιάρια της πυροσβεστικής και τρία ρυμουλκά.
www.insurancedaily.gr