Σαν βόμβα έπεσε πριν από λίγες ώρες στην Κεφαλονιά και στην ιδιαίτερη του πατρίδα το Ληξούρι,η είδηση ότι ο Παναγής Στρίντζης δεν είναι πλέον μαζί μας. Η καρδιά του τον πρόδωσε και έφυγε σε ηλικία 80 χρονών.
Μαζί με τα αδέλφια του και τον Μάκη Στρίντζη ιδρύουν την θρυλική σε όλους τους Κεφαλλονίτες και Θιακούς Strintzis Lines στα μέσα της δεκαετίας του 60’. Η δράση της ξεκίνησε με την δρομολόγηση του «Άγιος Γεράσιμος» στη γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη. Μέχρι τότε η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Κεφαλονιάς γινόταν μέσω του Πειραιά.
Το 1960 η οικογένεια Στρίντζη και η οικογένεια Παγουλάτου τόλμησαν να ξεκινήσουν την σύνδεση της Κεφαλονιάς με την Πάτρα.
Φυσικά το εγχείρημα στέφθηκε από απόλυτη επιτυχία.
Πέντε χρόνια μετά, στα 1965, η δρομολόγηση του νεότευκτου «Κεφαλληνία» θα αποτελούσε την απαρχή μίας χρυσής εποχής.
Στα τέλη της δεκαετίας του ’90 η Strintzis Lines μοιάζει να είναι παντοδύναμη.
Ο στόλος της περιλαμβάνει τα πλοία:
– «Επτάνησος»
– «Ionian Sun»
– «Kεφαλονιά»
– «Superferry»
– «Superferry II»
– «Ionian Galaxy»
– «Ionian Island»
– «Superferry Hellas»
– «Ionian Victory»/»Ionian Sky»
– «Ionian Bridge»
– «Sea Jet Ι»
– «Sea Jet ΙΙ»
Δώδεκα συνολικά πλοία δρομολογημένα στις γραμμές της Αδριατικής, του Ιονίου και του Αιγαίου.
Η εταιρεία έχει προχωρήσει στην παραγγελία πέντε νέων πλοίων:
«Superferry Atlantic»
«Supeferry Pacific»
«Superferry Ithaki»
«Superferry Myconos»
«Superferyy Chios»
Από αυτά τα πλοία τα τρία πρώτα θα δρομολογούνταν μέσα στο 2000.
Τα δύο πλοία προορίζονταν για τις γραμμές της Αδριατικής, το «Superferry Atlantic» και το «Supeferry Pacific» και το τρίτο, το «Superferry Ithaki» προρίζονταν για τις γραμμές της Κεφαλονιάς.
Η συνέχεια ήταν πολύ διαφορετική από ότι αρχικά αναμενόταν. Αρχικά στα τέλη του καλοκαιριού του 1999 το 38% της Strintzis Lines πέρασε στις Επιχειρήσεις Αττικής και στη συνέχεια η εξαγορά ολοκληρώθηκε μέσα στον Απρίλη του 2000.
Η οικογένεια Στρίτζη όμως επιστρέφει ξανά. Το 2003 ιδρύεται η Strintzis Ferries ξανά από τους αδελφούς Παναγή, Κωστα, Μπάμπη και τον Διονύση Στρίντζη. Η έδρα της ήταν το λιμάνι του Πειραιά και τα κεντρικά της γραφεία βρισκόταν στο Μαρούσι. Το λογότυπο της και τα σινιάλα των πλοίων της είχαν το αρχικό γράμμα Σ το οποίο συμβόλιζε το αρχικό γράμμα της λέξης Strintzis.
Οι δραστηριότητες της εταιρίας στην ακτοπλοΐα ξεκίνησαν με τη δρομολόγηση του πλοίου F/B Επτάνησος στη γραμμή Κυλλήνης – Κεφαλονιάς τον Αύγουστο του 2003, και επεκτάθηκε τον Νοέμβριο του 2004, με τη δρομολόγηση του F/B Κεφαλονιά στη γραμμή Πάτρα – Σάμη – Ιθάκη. Τα δρομολόγια της εταιρείας στη γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη σταμάτησαν στις 31/10/2012 όταν η Strintzis Ferries ανέστειλε της δραστηριότητες της σε όλα της τα δρομολόγια.
Όταν ο Παναγής Στρίντζης έδωσε τη σκυτάλη στον Διονύση Λυκούδη
Ένα χρόνο μετά το άδοξο τέλος της Strintzis Ferries και βλέποντας το κενό που υπάρχει στα νησιά μας ο Παναγής Στρίντζης έρχεται σε μια ιστορική συμφωνία με τον Διονύση Λυκούδη ώστε τα νησιά μας να έχουν και πάλι Κεφαλονίτικο σινιάλο στα καράβια τους. Το ημερολόγιο έγραφε 28 Μαρτίου 2013, όταν ο Παναγής Στρίντζης υπέγραφε τη πώληση του «Κεφαλονιά» στην ανερχόμενη τότε Kefalonian Lines.
Όπως αθόρυβα ο Παναγής Στρίντζης καθιερώθηκε στους κορυφαίους Κεφαλλήνες εφοπλιστές, έτσι αθόρυβα έφυγε σήμερα από κοντά μας.
ekefalonia.gr