CARIBBEAN FANTASY: Πουλήθηκε για σκραπ

Το δρόμο για τα διαλυτήρια παίρνει τελικά, μετά από πολύμηνο παροπλισμό στο Freeport, το βασιλοβάπορο CARIBBEAN FANTASY (27.362gt/1989) της Baja Ferries.

Υπενθυμίζεται, ότι στις 17 Αυγούστου 2016, στο πλοίο είχε ξεσπάσει πυρκαγιά στο μηχανοστάσιο – ανοιχτά του San Juan, στη διάρκεια του τακτικού ταξιδιού του από το Santo Domingo (Dominican Republic) στο Puerto Rico. Στη συνέχεια το λαβωμένο πλοίο προσάραξε μισό μίλι ανοιχτά του Punta Salinas, ενώ προηγουμένως το είχαν εγκαταλείψει με ασφάλεια οι 511 επιβάτες που επέβαιναν σε αυτό.

160817-G-ZZ999-003-800x571 160819-G-CF771-123-800x534 caribbean fantasy tow 16x9 ferrysuspendido

Επισημαίνεται, σύμφωνα με τα αρχεία των επιθεωρήσεων του πλοίου, ότι το CARIBBEAN FANTASY είχε βρεθεί -αρκετές φορές- στο παρελθόν με σοβαρές ελλείψεις, που σχετίζονταν με τις μηχανές και το μηχανοστάσιο. Μάλιστα, τον Οκτώβριο του 2015 το πλοίο είχε κρατηθεί στο Puerto Rico, με 3 ελλείψεις, που σχετίζονταν με τα πυροσβεστικά μέσα και τα πιστοποιητικά του. Τότε οι επιθεωρητές, είχαν διαπιστώσει σοβαρές ελλείψεις στη συντήρηση του μηχανοστασίου, καθώς επίσης και προβλήματα στα συστήματα πυρόσβεσης του πλοίου, τα συστήματα πυρανίχνευσης και τον εξαερισμό.

Συνολικά, τα τελευταία 5 χρόνια λειτουργίας του, οι επιθεωρητές της USCG είχαν διαπιστώσει περισσότερες από 100 ελλείψεις στο πλοίο, με αρκετές από αυτές να είναι αρκετά σοβαρές, όπως: διαρροή καυσίμου στη γεννήτρια Νο.3 (Οκτώβριος 2014), διαρροή μαζούτ στις γραμμές καυσίμου υψηλής πίεσης της γεννήτριας στη δεξιά πλευρά του πλοίου (Μάρτιος 2014),  παρουσία υπερβολικής ποσότητας ελαιώδους ύδατος στους υδροσυλλέκτες του αντλιοστασίου φορτίου (2011), καθώς και προβληματική λειτουργία των θυρών πυρασφάλειας.

Για την ιστορία, αξίζει να αναφερθεί ότι το μεγάλο πλοίο ναυπηγήθηκε για λογαριασμό της ιαπωνικής Higashi Nihon Ferry, ως VICTORY, για τη γραμμή Oarai – Muroran. Τον Σεπτέμβριο του 1998 πουλήθηκε στην ιταλική Grimaldi Navi Veloci και δραστηριοποιήθηκε στις γραμμές Livorno-Palermo, Genoa-Tunisia και Genoa-Barcelona-Tanger.

122916635148716319156 photo 1457858 2275552

Το Δεκέμβριο του 2007, το πλοίο πουλήθηκε στη μεξικάνικη Baja Ferries, μετονομάστηκε σε CHICHUAHUA STAR και δρομολογήθηκε στη γραμμή La Paz – Mazatlan/ Topolobambo. Τον Μάρτιο του 2011, ναυλώθηκε στην American Cruise Ferries με σκοπό να ξεκινήσει δρομολόγια στη γραμμή San Juan – Santo Domingo, μια γραμμή που τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει ραγδαία ανάπτυξη. Το βασιλοβάπορο μετονομάστηκε σε CARIBBEAN FANTASY και παρέμεινε στη γραμμή μέχρι και τον Αύγουστο του 2016.

632209 622577

Το CARIBBEAN FANTASY ήταν κονταδελφό του δικού μας BLUE HORIZON (27.320gt/1987) της Blue Star Ferries και πουλήθηκε πρόσφατα για σκραπ στο εξευτελιστικό ποσό των 1,52 εκατ. δολαρίων! Σημειώνεται, επίσης, οτι φέτος αντικαταστάθηκε στη γραμμή από το επίσης γιαπωνέζικο ΚΥΔΩΝ (29.991gt/1990) της ΑΝΕΚ LINES, το οποίο ναυλώθηκε από την Ferries Del Caribe με option αγοράς.

Ναυπηγήθηκε το 1989 στα Mitsubishi Heavy Industries, στο Kobe της Ιαπωνίας (yard number 1174). Είχε χωρητικότητα 27.362gt (6.737 dwt), μήκος 187 μέτρα, πλάτος 27 μέτρα και βύθισμα 6,80 μέτρα. Μπορούσε να μεταφέρει 950 επιβάτες σε 406 κρεβάτια και διέθετε 2.100 γραμμικά μέτρα φόρτωσης. Εξοπλιζόταν με 2 κύριες μηχανές Mitsubishi-MAN 8L58/64 diesel συνολικής ισχύος 21.000 KW και μπορούσε να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 21 κόμβων.

2030422

sroussos@nautilia.gr
φωτο
: www.maritime-executive.com, gcaptain.com, www.alternativasnoticiosas.com, Shipspotting (michaelsegeth, Chris Martinez, J.M.DOMINGUEZ, Boato Giuseppe, Michael Brakhage, Arne Luetkenhorst) teikisen.cocolog-nifty.com, pi-zaurus.at.webry.info, www.geocities.co.jp