Balearia: “Με δούρειο ίππο τη Balearia Marroc ετοιμάζει την προέλασή της στο Μαρόκο!”

Τα πλήρη αναπτυξιακά του σχέδια, για την απόλυτη κυριαρχία του στο Μαρόκο, ξεδίπλωσε πρόσφατα ο ισπανικός κολοσσός Balearia.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον Πρόεδρο της ισπανικής εταιρείας, κ. Adolfo Utor, ο στόχος είναι η δημιουργία μιας νέας ακτοπλοϊκής εταιρείας, της “Balearia Marroc“, η οποία θα προσφέρει υψηλού επιπέδου ακτοπλοϊκές υπηρεσίες και θα εξυπηρετεί  όλα τα λιμάνια του Μαρόκου, από το Nador μέχρι την Tarfaya (Ν.Δ. του Ραμπάτ), ενώ ταυτόχρονα θα ενώνει και τα Κανάρια Νησιά με το Μαρόκο.

Στο νέο αυτό τολμηρό εγχείρημα, η νέα εταιρεία σκοπεύει να δραστηριοποιηθεί με 4 νεότευκτα πλοία, αξίας 500 εκατ. ευρώ, με τα οποία επιδιώκει να ελέγξει την κίνηση και στα ισπανικά λιμάνια Tarifa, Algeciras, Almeria και Barcelona, καθώς και στο ιταλικό λιμάνι της Genoa. Μάλιστα, για την υλοποίηση αυτού του εγχειρήματος προτίθεται να απασχολήσει μέχρι και 1.000 υπαλλήλους από το Μαρόκο!

Μάλιστα, η συγκεκριμένη κίνηση της εταιρείας, μαρτυρά ότι προορίζει το πρώτο μεγάλο νεότευκτο πλοίο που χτίζει στην Ισπανία στην υπηρεσία του εν λόγω σκοπού, ενώ τα 3 πλοία που θα ακολουθήσουν -κατά τα φαινόμενα- θα αποτελέσουν προσθήκες στο στόλο της ισπανικής εταιρείας, παρά θα αντικαταστήσουν κάποια παλαιότερα πλοία.

Υπενθυμίζεται –όπως έχουμε ήδη αναφέρει και σε προηγούμενο άρθρο- ότι για το 2017 το Μαρόκο, η Ισπανία και  Ιταλία διαχειρίζονται συνολικά 30 πλοία -συν ένα εφεδρικό- στις γραμμές μεταξύ Βόρειας Αφρικής-Ευρώπης. Από πλευράς Ευρώπης (Ισπανία, Ιταλία) 5 συνολικά εταιρίες δραστηριοποιούνται στην περιοχή, οι: ACCIONA (5 πλοία), BALEARIA (2 πλοία), NAVIERAS ARMAS (2 πλοία), GRIMALDI (2 πλοία) και GNV (4 πλοία).

Από την πλευρά του Μαρόκου δραστηριοποιούνται οι: AFRICA MORROCO LINK (2 πλοία + 3 σε αναζήτηση), INTERSHIPPING (5 πλοία), FRS MAROC (5 πλοία), συνολικά 15 πλοία για κάθε πλευρά.

Αναμφίβολα, λοιπόν, τα νέα σχέδια του ισπανικού κολοσσού θέτουν σε κατάσταση συναγερμού τα επιτελεία των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, καθώς 4 μεγάλα και κυρίως νεότευκτα πλοία σίγουρα θα διαταράξουν τις ισορροπίες και τα δεδομένα στις εκεί γραμμές.

Αυτό που μένει να δούμε, είναι πως θα αντιδράσουν σε αυτές τις δηλώσεις, καθώς και αν τελικά θα ευοδωθούν τα μεγαλεπήβολα σχέδια της Balearia. Οι Αρχές του Μαρόκου πάντως διατείνονται ότι δεν έχουν έρθει σε καμία τέτοιου είδους συμφωνία με τη μεγάλη ισπανική εταιρεία, για την εξυπηρέτηση όλων των λιμένων της χώρας.

Αναμένονται λοιπόν οι εξελίξεις με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

[email protected]

φωτο: World Maritime News