Το πρωί της Κυριακής (22.4.2018) κατέπλευσε στον Πειραιά –από την Κίνα- το νέο απόκτημα της ANEK LINES, ΑΣΤΕΡΙΩΝ ΙΙ.
Το εντυπωσιακό πλοίο, που αγοράστηκε από την κινεζική Grand Shipping Line (WANFANG INTERNATIONAL SHIPMANAGEMENT) –έναντι 8 εκατ. δολαρίων- στα τέλη Μαρτίου, ύψωσε σημαία Κύπρου και ξεκίνησε το μεγάλο ταξίδι του για την Ελλάδα -στις αρχές Απριλίου- με Πλοίαρχο τον Cpt Νίκο Κουγιουμτζάκη. To θηρίο της ΑΝΕΚ, αναμένεται να δρομολογηθεί στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Βενετία σε αντικατάσταση του Ro/Pax ΑΣΤΕΡΙΩΝ (26.500gt/2007) που ναυλώθηκε στη γαλλική Brittany Ferries.
Το πλοίο έδεσε στη ΝΑΥΣΙ, στο Πέραμα, όπου και αναμένεται να ξεκινήσουν σύντομα οι εργασίες επισκευής, αναβάθμισης και μετασκευής του, προκειμένου να είναι έτοιμο στην ώρα του. Οι εργασίες, περιλαμβάνουν μεγάλης κλίμακας επισκευή στις μηχανές, αναβάθμιση των εσωτερικών χώρων, πλήρη συμμόρφωση με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και ίσως προέκταση των καταστρωμάτων προς τα πρύμα.
Να θυμίσουμε σύντομα, ότι το μεγαθήριο ΑΣΤΕΡΙΩΝ ΙΙ ναυπηγήθηκε –ως ISHIKARI– το Μάρτιο του 1991 στα Mitsubishi Heavy Industries στο Kobe της Ιαπωνίας για λογαριασμό της φημισμένη Taiheiyo Ferry και βραβεύτηκε ως το πολυτελέστερο και πιο άνετο Cruise Ferry της εποχής του. Εξυπηρέτησε τη γραμμή Nagoya-Sendai-Tomakomai, ενώ χρησιμοποιήθηκε και ως κρουαζιερόπλοιο για κρουαζιέρες στα νησιά Ogasawara, που αποτελούν ιδιαίτερα δημοφιλή τουριστικό προορισμό στην Ιαπωνία.
Το 2011 πουλήθηκε στην κινεζική WANFANG INTERNATIONAL SHIPMANAGEMENT, μετονομάστηκε σε GRAND SPRING και δρομολογήθηκε στη διεθνή γραμμή μεταξύ Κίνας (Weihai) -Νοτίου Κορέας (Pyoengtaek) μέχρι το 2015. Το 2016, η νοτιο-κορεατική GWANGYANG LINE επιχείρησε να το αξιοποιήσει στη γραμμή Gwangyang (Ν. Κορέα)-Shimonoseki (Ιαπωνία), όμως το εγχείρημα απέτυχε και το μεγάλο πλοίο παροπλίστηκε στο λιμάνι του Weihai.
Το ΑΣΤΕΡΙΩΝ ΙΙ είναι ένα αξιόλογο ναυτικό βαπόρι, με πολύ μεγάλες δυνατότητες και χωρητικότητα που αναμφίβολα κερδίζει τις εντυπώσεις. Πρόκειται για μια πολύ καλή αγορά από την ΑΝΕΚ LINES, η οποία επιμένει “ιαπωνικά” και δεν κάνει λάθος, καθώς τα γιαπωνέζικα σκαριά έχουν αποδείξει διαχρονικά την αξία τους στην ελληνική ακτοπλοΐα. Το συγκεκριμένο πλοίο, ναυπηγήθηκε με υψηλές προδιαγραφές για τον διάπλου του Ειρηνικού Ωκεανού, είναι οικονομικό, καλοτάξιδο, υπερπολυτελές και αναμφίβολα θα αναβαθμίσει τη γραμμή, την οποία προορίζεται να εξυπηρετήσει.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της εταιρείας, το πλοίο θα πρέπει να είναι έτοιμο μέχρι το τέλος Μαΐου, καθώς τον Ιούνιο θα πρέπει να αντικαταστήσει άμεσα στη γραμμή το ομόσταυλο ΕΛΥΡΟΣ (32.623gt/1998), που έχει δρομολογηθεί προσωρινά στη θέση του και θα πρέπει να φύγει για την Αλγερία (ναύλωση και φέτος στην Algerie Ferries).
Το ΑΣΤΕΡΙΩΝ ΙΙ -που ενδέχεται να μετονομαστεί- έχει χωρητικότητα 31.804gt (6.368 dwt), μήκος 192,5 μέτρα, πλάτος 27 μέτρα και βύθισμα 6,92 μέτρα. Διαθέτει 586 κρεβάτια και μεταφέρει 696 επιβάτες. Η χωρητικότητα του γκαράζ του είναι 1.700 γραμμικά μέτρα (150 Ι.Χ. και 176 φορτηγά ή 502 I.X.). Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές MAN-B&W MITSUBISHI 14V52/55B συνολικής ιπποδύναμης 29.540 b.h.p. και αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 21,5 κόμβων -με κατανάλωση 76t/24h- και μέγιστη 23,3 κόμβους.
φωτο: Απόστολος Κακνής, Παντελής Φύσσας