Μετά από πολυετή παροπλισμό και πολύμηνη επισκευή, η SEAJETS τελικά πέτυχε χθες να “αναστήσει” το πρώην ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ Λ. (12.891gt/1975) της ΑΝΕΚ LINES, δίνοντας του μια ακόμη ευκαιρία για νέα καριέρα.
Επισημαίνεται, ότι στις 29 Νοεμβρίου 2014 το εν λόγω πλοίο –που στη διάρκεια της ζωής του κυριολεκτικά όργωσε το Αιγαίο και την Αδριατική- είχε υποστεί σοβαρή ζημιά από φωτιά που ξέσπασε στο μηχανοστάσιο του, κατά τη διάρκεια ταξιδιού του από το Bari στο Durres. Τότε, το πλοίο είχε επιστρέψει λαβωμένο στο Brindisi και εν συνεχεία παροπλίστηκε στην Κυνοσούρα μέχρι και το Δεκέμβριο του 2016, οπότε και αγοράστηκε από την SEAJETS με στόχο να το δρομολογήσει είτε στην Αδριατική, είτε στο Αιγαίο.
Το πλοίο αρχικά μετονομάστηκε σε KIARA και μεθόρμισε στο Νέο Μόλο Δραπετσώνας προκειμένου να υποστεί τις απαραίτητες επισκευές, οι οποίες όμως υπήρξαν βασανιστικά αργές. Στις 16 Ιουλίου 2017 ανέβηκε στη δεξαμενή στο Πέραμα και στη συνέχεια έδεσε στην επισκευαστική ζώνη Περάματος, προκειμένου να συνεχίσουν οι εργασίες αποκατάστασης του.
Στις 25 Οκτωβρίου 2017, πλήρως ανανεωμένο μετονομάστηκε σε AQUA AZZURO, όμως, μέσα σε μόλις λίγες ημέρες άλλαξε το όνομα του ξανά σε AQUA BLUE.
Στις 21 Νοεμβρίου 2017, φορώντας πλέον τα νέα του σινιάλα και έχοντας “αφήσει πίσω του” τα μηχανικά προβλήματα του παρελθόντος, πραγματοποίησε δοκιμαστικά στο Σαρωνικό, αναπτύσσοντας ταχύτητα ακόμη και 19 κόμβους! Στη συνέχεια επέστρεψε ξανά στο Νέο Μόλο, προκειμένου να ολοκληρωθούν οι εργασίες επισκευής του.
Για την ιστορία, αξίζει να αναφερθεί, ότι το πολυταξιδεμένο πλοίο ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία το 1975 (Kanda Zosensho K.K., Kure) ως GREEN ARCH για λογαριασμό της βραχύβιας Hiroshima Green Ferry K.K. Υπήρξε κονταδελφό των ΚΡΗΤΗ (11.334gt/1972) και ΜΑΡΙΝΑ (12.468gt/1971) και ταξίδεψε αρχικά στη γραμμή Osaka – Hiroshima. Το 1982 πουλήθηκε στην Kurushima Dock K.K, μετονομάστηκε σε OKUDOGO No 8 και δρομολογήθηκε στη γραμμή Kobe – Matsuyama – Oita.
Το 1991 πουλήθηκε στην ΑΝΕΚ LINES, μετονομάστηκε σε KYDON και δρομολογήθηκε αρχικά ως roro στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα-Τεργέστη. Το 1995 μετασκευάζεται σε ropax, αλλάζει όνομα σε ΤΑΛΩΣ και επιστρέφει σημαντικά αναβαθμισμένο στην ανωτέρω γραμμή. Τον Ιούλιο του 1999 μεταβιβάζεται κατά 50% στη λασιθιωτική LANE SEA LINES, μετονομάζεται σε IERAPETRA L. και μεταφέρεται στη γραμμή Πειραιάς-Μήλος-Σαντορίνη-Σητεία-Άγιος Νικόλαος-Καστελόριζο-Κάσος-Κάρπαθος-Ρόδος. Το 2006 και 2007 για σύντομα χρονικά διαστήματα θα ταξιδέψει στη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο καλύπτοντας ακινησίες πλοίων της ΑΝΕΚ, ενώ τον Απρίλιο του 2009 θα δρομολογηθεί στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος. Τον Ιανουάριο του 2012, μεταφέρεται στη γραμμή Πειραιάς-Σύρος-Εύδηλος-Αγ. Κήρυκος-Φούρνοι-Καρλόβασι-Βαθύ, αντικαθιστώντας το πληγωμένο –από φωτιά- τότε ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ και τον Οκτώβριο του 2012 παροπλίζεται. Το 2014, ναυλώνεται στην ΑΝΕΚ Italia και δρομολογείται στη διεθνή γραμμή Bari-Durres.
Το AQUA BLUE έχει χωρητικότητα 12.891gt (2.190 dwt), μήκος 137 μέτρα, πλάτος 22 μέτρα και βύθισμα 5,60 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.300 επιβάτες (375 κρεβάτια) και 400 Ι.Χ. (820 γραμ. μέτρα). Διαθέτει 2 κύριες μηχανές Pielstick Ishikawajima Harima 16PC2-5V-400 συνολικής ιπποδύναμης 20.800 ίππων και αναπτύσσει ταχύτητα 19 κόμβων.
Σε κάθε περίπτωση, η SEAJETS συνεχίζει την “επέλασή” της στην ελληνική ακτοπλοΐα, με αγορές και δρομολογήσεις που αναμένεται να αλλάξουν σημαντικά τις ισορροπίες στον Πειραιά και τη Ραφήνα. Επισημαίνεται, ότι η εταιρεία δραστηριοποιείται στην ελληνική ακτοπλοΐα με 11 πλοία -συνολικής χωρητικότητας 8.500 επιβατών και 1.450 Ι.Χ.- και εξυπηρετεί με 140 συνδέσεις, 17 λιμάνια.
Από τον Φεβρουάριο του 2016, μάλιστα “έβαλε πόδι” και στα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια με το συμβατικό ποστάλι AQUA SPIRIT (2.679gt/2000), που φέτος τον Απρίλιο πουλήθηκε στην καναδική BC FERRIES και που αντικαταστάθηκε ήδη από το μεγαλύτερο AQUA JEWEL (3.934gt/2002) -της ALPHA FERRIES– στις 19 Αυγούστου 2017.
Ως εκ τούτου η “ανάσταση” και επαναδραστηριοποίηση του AQUA BLUE, καθώς και η αγορά του βασιλοβάπορου ΤΑΛΑΤΟΝ (πρώην ΛΑΤΩ) –που αυτή την περίοδο επισκευάζεται στο Πέραμα- διαμορφώνουν μια νέα κατάσταση για τη θέση και την περαιτέρω πορεία της SEAJETS στην ελληνική ακτοπλοΐα. Δεν μένει, λοιπόν, παρά να δούμε τι θα γίνει…..
φωτο: Eptanissos 1989, Δημήτρης Μεντάκης, Νεκτάριος Παπαδάκης