Απάντηση της Aegean Speed Lines για την καθυστέρηση στο δρομολόγιο της 15ης Απριλίου

Speedrunner, Aegean Speed Lines

Speedrunner

Speedrunner H AEGEAN SPEED LINES  με αφορμή την καθυστέρηση αναχώρησης του HSC Speedrunner 3 στο δρομολόγιο του της 15/4/2019  και τα διάφορα δημοσιεύματα και « ρεπορτάζ» που έγιναν αισθάνεται την ανάγκη να γνωστοποιήσει στους επιβάτες της αλλά και στους κατοίκους και επισκέπτες των νησιών τα παρακάτω:

  1. Πρώτα από όλα να ζητήσουμε μια μεγάλη και ειλικρινή  συγγνώμη για την ταλαιπωρία των επιβατών του δρομολογίου μας ανεξάρτητα από το μέγεθος της ευθύνης που έχει η εταιρία για την καθυστέρηση αυτή. Η απόφαση μας να χορηγήσουμε 50% έκπτωση σε όλους τους επιβάτες που  ταξίδεψαν με το πλοίο αποδεικνύει νομίζουμε και την ειλικρινή αναγνώριση του προβλήματος που προξενήθηκε για το οποίο οι μόνοι που δεν έφταιγαν ήταν οι επιβάτες.
  2. Η ενημέρωση των επιβατών για κάθε εκτελούμενο ή προγραμματισμένο δρομολόγιο γίνεται είτε από τα γραφεία της εταιρίας είτε από τον Πλοίαρχο με ανακοίνωση από τα μεγάφωνα του πλοίου. Καμμία τέτοια ανακοίνωση δεν έγινε. Αντιθέτως η τηλεφωνική ενημέρωση σε όσους καλούσαν ήταν « Περιμένετε και μην ανησυχείτε για το ταξίδι σας. Στην χειρότερη περίπτωση έχουμε εξασφαλίσει θέσεις στο πλοίο που  αναχωρεί αργότερα». Μάλιστα είχαμε φροντίσει να υπάρχουν διαθέσιμα μετρητά προκειμένου να επιστρέψουμε εκείνη την στιγμή την αξία των εισιτηρίων. Πιθανά, και το ερευνούμε, κάποια μεμονομένα μέλη του πληρώματος να έδιναν απαντήσεις ή πληροφορίες με βάση τις φήμες.  Εφόσον αυτό συνέβη δικαιολογημένα καταγράφεται ως αρνητικό σημείο στην οργάνωση της εταιρίας.
  3. Η εταιρία μας είναι απόλυτα σύμφωνη με τους αιφνιδιαστικούς ελέγχους στα πλοία προκειμένου προκειμένου να διασφαλίζεται η απόλυτη αξιοπλοία και η ασφάλεια των επιβατών.  Και το Speedrunner 3 από το 2009 έχει περάσει ουκ ολίγους. Δεν νομίζουμε να θυμάται κανείς να υπήρξε ποτέ πρόβλημα καθυστέρησης ή ακύρωσης δρομολογίου λόγω τέτοιων ελέγχων. Ποτέ.
  4. Πράγματι ζητήσαμε η επιθεώρηση να γίνει την επόμενη ημέρα που δεν υπήρχε δρομολόγιο, οι επιθεωρητές αρνήθηκαν με δικαιολογία ότι είχαν άλλες υποχρεώσεις και αποδεχθήκαμε να γίνει την ημέρα του δρομολογίου παρά το γεγονός ότι η απασχόληση του πληρώματος πιθανά θα ήταν πέραν του 10ώρου, γνωρίζοντας το πλοίο είναι άψογο αφού και πριν 10 ημέρες ακριβώς έιχε πάρει όλα τα πιστοποιητικά αξιοπλοίας από τον νηογνώμωνα που το παρακολουθεί( Rina class). Δυστυχώς εκτός των άλλων οι επιθεωρητές άργησαν να έρθουν στο πλοίο……………
  5. Η καθυστέρηση που δημιουργήθηκε τελικά  στο δρομολόγιο οφείλεται σε ερμηνεία των ευρωπαικών κανονισμών, του κώδικα ταχυπλόων και της ελληνικής νομοθεσίας όπου υπήρχαν διαφορετικές υποκειμενικές ερμηνείες μεταξύ του κατασκευαστή, του νηογνώμωνα και της σημαίας του πλοίου. Δεν χρειάζεται περισσότερη ανάλυση νομίζουμε σε ένα εντελώς εξιδικευμένο θέμα.  Απέναντι σε τέτοιο γεγονός, ήταν ποτέ δυνατό να βγάλουμε άμεσα ανακοίνωνση  στους επιβάτες; Είναι δυνατό να έλεγε το πλήρωμα ότι το δρομολόγιο δεν θα γίνει όταν πάνω στο πλοίο ήταν όλοι οι εκπρόσωποι των παραπάνω φορέων για να καταλήξουν στην τελική απόφαση; Είναι δυνατό να απαντούσε ο κάθε αξιωματικός με τον τρόπιο που περιγράφεται στα δημοσιεύματα; Οι περισσότεροι γνωρίζονται με τα μικρά τους ονόματα με τους επιβάτες.
  6. Το τελικό αποτέλεσμα της αναχώρησης του πλοίου δικαιώνει τελικά την εταιρία μας ότι είχαμε δίκιο που κρατήσαμε τους επιβάτες σε αναμονή τόση ώρα  ανεξάρτητα της ταλαιπωρίας τους την οποία πρώτα από όλα αναγνωρίσαμε. Δυστυχώς η υπερβολή επικράτησε για άλλη μια φορά ειδικά από ανθρώπους που θα έπρεπε πριν γράψουν πηχιαίους τίτλους σε δημοσιεύματα ή επιστολές, να ενημερωθούν επίσημα για τα πραγματικά γεγονότα. Αναφερόμαστε βεβαίως στην ευκολία απαξίωσης της εταιρίας, του πλοίου και του πληρώματος και όχι στο γεγονός της ταλαιπωρίας για την οποία αναλάβαμε την ευθύνη πλήρως, ανεξάρτητα αν μας ανήκει με βάση τα παραπάνω.
  7. Τελειώνοντας θέλουμε να ευχαριστήσουμε την πλεοψηφία των κατοίκων και επισκεπτών των νησιών που συνεχίζουν να μας εμπιστεύονται, να υπενθυμίσουμε ότι συνεχίζουμε να εκτελούμε δρομολόγια στις Δυτικές Κυκλάδες  για 7 μήνες τουλάχιστον συνεχόμενα  επί 20 χρόνια με απόλυτη συνέπεια στα ωράρια και υψηλό επίπεδο υπηρεσιών σε αντίθεση με άλλους που εμφανίζονται σαν κομήτες και να παρακαλέσουμε τους εύκολους επικριτές μας  και για να εμφανιστούν αντικειμενικοί,  να κάνουν ρεπορτάζ και να γράψουν επιστολές και για την συνεισφορά της Aegean στις τοπικές κοινωνίες, στην ανάπτυξη, στον πολιτισμό μας και στην ποιότητα της ζωής μας στα νησιά. Εμείς δεν μας ενδιαφέρει να το προβάλλουμε γιατί δεν το κάνουμε ανταποδοτικά. Το νοιώθουμε σαν ανάγκη. Αλλά αυτό δεν πουλάει ……………………