Αλλαγές στα δρομολόγια των πλοίων που εξυπηρετούν τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών του βορείου Αιγαίου με την ηπειρωτική Ελλάδα έρχονται μετά το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη, σύμφωνα με το www.stonisi.gr. Όπως επισημαίνει, με το τέλος της θερινής περιόδου, σταματούν οι έκτακτες δρομολογήσεις και ξεκινούν οι ετήσιες ακινησίες των πλοίων. Μέσα από την διαδικασία αναδιάταξης των δρομολογίων και των πλοίων που είναι δρομολογημένα οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα επιδιώξουν να πετύχουν μείωση του λειτουργικού κόστους. Ο χειμώνας 2022 – 2023 θα είναι δύσκολος ιδιαίτερα αν δεν υπάρξει δραστική μείωση των τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων.
Στα θετικά στοιχεία της φετινή θερινής περιόδου ήταν η δρομολόγηση από την Sea Jet του «Champion Jet 1» στην γραμμή Θεσσαλονίκη – Μύρινα – Μυτιλήνη, η οποία ολοκληρωνεται στις 7 Σεπτεμβρίου.
Στις 29 Αυγούστου, κατά την τακτική συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ). Αναμένεται να εγκριθούν οι αλλαγές στα δρομολόγια που έχουν αποφασίσει οι ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Σε ότι αφορά το βόρειο Αιγαίο από 13 – 30 Σεπτεμβρίου σταματά τα δρομολόγια του στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη το «Νήσος Ρόδος» της Hellenic Seaways. Την θέση του «Νήσος Ρόδος» θα πάρει το «Διαγόρας». Το Blue Star Myconos, από τον Σεπτέμβριο, επιστρέφει στην εξυπηρέτηση των άγονων που συνδέουν τα νησιά του Βορείου Αιγαίου με τα λιμάνια της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης.