Τη ναυπήγηση νέου πλοίου συμφώνησε με Group κινεζικών ναυπηγείων η Algerie Ferries (ENMTV), μετά από τεχνική και οικονομική αξιολόγηση προσφορών που προηγήθηκε.
Η πρόθεση της Αλγερινής παραδοσιακής εταιρείας εκδηλώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2016 και εντάσσεται στο πλαίσιο ενός ευρύτερου αναπτυξιακού προγράμματος της, με στόχο την ενίσχυση του στόλου της με την αγορά 2 ακόμη πλοίων. Ενός νεότευκτου που θα χτιστεί στην Κίνα και ενός second hand, το οποίο όμως θα έχει ηλικία μικρότερη των 5 ετών. Επιδίωξη της εταιρείας είναι ο διπλασιασμός της προσφερόμενης χωρητικότητας στις γραμμές που εξυπηρετεί με Ισπανία, Γαλλία και Ιταλία, προκειμένου να ικανοποιηθούν οι αυξημένες μεταφορικές ανάγκες.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, το συμβόλαιο αφορά στην κατασκευή μεγάλου επιβατηγού / οχηματαγωγού πλοίου χωρητικότητας 1.800 επιβατών και 600 Ι.Χ., το συνολικό κόστος του οποίου θα αγγίξει τα 175 εκατ. ευρώ, ενώ η κατασκευή του αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 26 μήνες. Το κινεζικό Group που έχει αναλάβει την κατασκευή του πλοίου, αποτελείται από τα ναυπηγεία Guangzhou Shipyard International και China Shipbuilding Trading Company.
Επισημαίνεται, ότι από το 1995, η Αλγερινή εταιρεία προχωρά σταδιακά στον εκσυγχρονισμό του στόλου της, ξεκινώντας με την αγορά 3 νεότευκτων επιβατηγών/οχηματαγωγά πλοίων, τα οποία δραστηριοποιούνται ακόμη και σήμερα για λογαριασμό της. Πρόκειται για τα EL DJAZAIR (20.024gt/2005), TASSILI 2 (20.024gt/2004) και TARIK IBN ZYAD (21.659gt/1996), με συνολική χωρητικότητα 3.940 επιβατών και 1.046 Ι.Χ.
Ωστόσο, μέχρι σήμερα, κατά τη διάρκεια των θερινών μηνών, η εταιρεία καταφεύγει στη ναύλωση πλοίων άλλων εταιρειών –όπως π.χ. ΕΛΥΡΟΣ (32.000gt/1998)- προκειμένου να ενισχύσει το στόλο της και να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες που προκύπτουν.
Η ENMTV, με την απόφασή της να αγοράσει νεότευκτο πλοίο αναμφίβολα υποδηλώνει ότι η παρουσία του δικού μας ΕΛΥΡΟΣ υπήρξε ευεργετική, καθώς και ότι από το 2019 πιθανότατα η ναυαρχίδα της ΑΝΕΚ LINES δεν θα ξενιτευτεί ξανά, αλλά θα παραμείνει στην Ελλάδα εξυπηρετώντας τη γραμμή των Χανίων, για την οποία και αγοράστηκε.
φωτο: PassengerShips.fr, www.fleetmon.com, ShipSpotting.com, Dimitris Mentakis