Η χρονιά 2017-2018 θα βρει την Ελληνική ακτοπλοΐα σε μια αρκετά καλή φάση και τις ελληνικές θάλασσες γεμάτες πλοία που, μαζί με εκείνα των πορθμείων, φθάνουν τα 227.
Η επόμενη χρονιά αναμένεται να είναι ακόμη καλύτερη. Βάσει των αιτήσεων για δρομολόγια που κατέθεσαν έως τα τέλη Ιανουαρίου του 2018 οι εταιρείες ως είχαν δικαίωμα, θα δρομολογηθούν 255 πλοία όλων των τύπων από 1η Νοεμβρίου 2018 έως 31 Οκτωβρίου 2019.
Τη μεγάλη διαφορά στην αύξηση του αριθμού πλοίων στην ακτοπλοΐα την κάνουν η Sea Jets, η οποία θα δρομολογήσει 19 πλοία και η Golden Star Ferries, η οποία δρομολογεί πέντε πλοία αντί των τριών 12 μήνες νωρίτερα.
Το 2018-2019 και εφόσον ολοκληρωθεί η εξαγορά της Hellenic Seaways από τον όμιλο της Attica Group το νέο σχήμα θα έχει δύο πλοία λιγότερα τα οποία όμως θα «χρεωθούν» στον Όμιλο Grimaldi και στη θυγατρική τους τις Μινωϊκές που θα τα ρίξουν στο Αιγαίο.
Στις γραμμές των Ανατολικών Κυκλάδων, αυξήθηκε ο αριθμός των υπό δρομολόγηση πλοίων κατά 10,5% και από 38 πάνε στα 42.
Στις γραμμές του Βορείου Αιγαίου η αύξηση του αριθμού των πλοίων είναι 14% .
Όμως όλα τα επιχειρησιακά σχέδια γίνονται κάτω από την ανησυχία για πιθανό θερμό επεισόδιο που μπορεί να προκαλέσουν οι Τούρκοι αλλά και από την αύξηση της τιμής των καυσίμων κατά 23% από πέρσι.
«Η άνοδος της τιμής των καυσίμων είναι ένας πονοκέφαλος για τις εταιρείες. Όμως όλοι υπολογίζουν ότι θα αυξηθεί το μεταφορικό έργο των πλοίων. Οι αφίξεις τουριστών στην Ελλάδα αναμένεται να φθάσουν τα 30 εκ. για το 2018» επισημαίνει στο «Π.Θ.» υψηλόβαθμο στέλεχος ακτοπλοϊκής επιχείρησης:
«Όμως υπάρχει μία ανησυχία για όσα συμβαίνουν με την Τουρκία. Ένα πιθανό θερμό επεισόδιο και η έκδοση μίας ταξιδιωτικής οδηγίες από τις ΗΠΑ και τα ευρωπαϊκά κράτη μπορεί να τα τινάξει όλα στον αέρα».
Το 2017 διακινήθηκαν από το λιμάνι του Πειραιά σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΛΠ, 15,5 εκατομμύρια επιβάτες έναντι 15,1 το 2016.
Η κίνηση επιβατών προς τα νησιά του Αργοσαρωνικού αυξήθηκε κατά 7,2% και προς τα νησιά τα ου Αιγαίου κατά 5,6%
Αύξηση κατά παρουσιάστηκε και στη διακίνηση οχημάτων. Αντίστοιχη εικόνα παρουσιάζεται και στον τομέα διακίνησης οχημάτων στις εσωτερικές γραμμές, με αύξηση διακίνησης κατά 4% στα 2,6 εκατομμύρια το 2017 από 2,5 το 2016.