Ακτοπλοΐα: Οι πρόσφυγες αναπληρώνουν την πτώση της κίνησης

«Ανάσα» στο ακτοπλοϊκό έργο φέρεται να δίνουν οι μετακινήσεις μεταναστών και προσφύγων από τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλης Σακέλης, η πραγματική επιβατική κίνηση (εσωτερικός τουρισμός) το 2015 μειώθηκε κατά 7% περίπου, ενώ το 2016 ήδη παρατηρείται μείωση λόγω της πτώσης του εσωτερικού τουρισμού, αλλά και της μετακίνησης επιβατών προς τις αερομεταφορές.

Από την άλλη πλευρά το τουριστικό ρεύμα το καλοκαίρι προς τα νησιά αυτά αναμένεται να επηρεαστεί σημαντικά λόγω του προσφυγικού. Το μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η Μυτιλήνη.

Η Μυτιλήνη είναι αυτή τη στιγμή το νησί που έχει το μεγαλύτερο πρόβλημα, τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ σημειώνοντας ενδεικτικά ότι φέτος για το συγκεκριμένο νησί είχαμε 0% θρησκευτικό τουρισμό.
Για τις αφίξεις των κρουαζιεροπλοίων στη Μυτιλήνη τόνισε ότι πέρυσι οι μισές είχαν ακυρωθεί, ενώ φέτος από τις 44 προγραμματισμένες οι 33 ακυρώθηκαν.

Ερωτηθείς σχετικά με την τουριστική κίνηση του καλοκαιριού είπε ότι και φέτος επενδύουμε κυρίως στους ξένους τουρίστες λόγω της χαμηλής αγοραστικής κίνησης των Ελλήνων.

Η συμβολή της ακτοπλοΐας στην αντιμετώπιση του προσφυγικού

Ο κ. Σακέλης δήλωσε ότι η συμβολή της ακτοπλοΐας στην επίλυση του πολύ σοβαρού μεταναστευτικού προβλήματος, καταδεικνύει τις μεγάλες δυνατότητες της επιβατηγού ναυτιλίας, ενώ αναφερόμενος στη σύμβαση των τριών ναυλωμένων πλοίων με το υπουργείο Ναυτιλίας για μεταφορά μεταναστών και προσφύγων τόνισε ότι αυτή έληξε στις 29 Φεβρουαρίου.

Είπε, επίσης, ότι την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να βγει νέος διαγωνισμός από το υπουργείο για τη ναύλωση δύο πλοίων ενός μεγάλου και ενός μικρού και η νέα σύμβαση θα ισχύσει μέχρι 31/10.

Την ίδια στιγμή στελέχη του ΣΕΕΝ που ήταν παρόντα στη συνέντευξη έθεσαν το ζήτημα της προφορικής έκκλησης του υπουργείου Ναυτιλίας να περιοριστεί κατά το δυνατόν περισσότερο η έκδοση εισιτηρίων για πρόσφυγες και μετανάστες με προορισμό το λιμάνι του Πειραιά.

Τα στελέχη αυτά σημείωναν ότι από την πλευρά των τουριστικών γραφείων χρειάζεται λεπτούς χειρισμούς, καθώς δεν πρέπει να φανεί ότι υπάρχουν θέσεις για Έλληνες αλλά όχι για πρόσφυγες.

Για το θέμα της τιμής των εισιτηρίων που πληρώνουν οι πρόσφυγες και μετανάστες ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ είπε ότι δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση σε σχέση με αυτό που πληρώνουν οι υπόλοιποι επιβάτες.

Πάνω από 1,2 δισ. οι ζημίες στην εξαετία της κρίσης

Ο κ. Σακέλης δήλωσε ότι την περίοδο 2009-2014 η κρίση προκάλεσε ζημιές στις ακτοπλοϊκές εταιρείες που στην πενταετία ξεπέρασαν το 1,2 δισ. ευρώ, ενώ 9 ελληνικές εταιρείες είτε πτώχευσαν είτε δεν δραστηριοποιούνται πλέον στην ακτοπλοΐα, αποσύροντας ή πουλώντας τα πλοία τους.

Αναφερόμενος στις γραμμές της Αδριατικής, είπε ότι η πτωτική πορεία των γραμμών συνεχίστηκε και το 2015 με μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 12% και μικρή αύξηση της εμπορευματικής.

Στην Αδριατική την περίοδο 2009-2014 προσέθεσε, χάθηκε μεταφορικό έργο 2,2 εκατ. επιβατών και 40 χιλ. φορτηγών.

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ είπε ότι έως τώρα δεν έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαραίτητες αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο, ενώ η ακτοπλοΐα δεν συμπεριελήφθη στις μειώσεις του ΦΠΑ, όπως το 2000 στα νησιά, το 2010 στα ξενοδοχεία και το 2013 στην εστίαση.

Σχολιάζοντας την κατάσταση των λιμανιών έκανε λόγο για ανυπαρξία έργων και βελτίωσης των υποδομών, τονίζοντας ότι, αν δεν ληφθούν μέτρα, θα είναι ο κυριότερος ανασχετικός παράγοντας για τις μελλοντικές εξελίξεις στην εξυπηρέτηση των νησιών.

Ζήτησε επίσης έλεγχο των λιμενικών τελών ώστε να εξασφαλίζεται η διάθεσή τους σε λιμενικά έργα που να αφορούν τη βελτίωση των υπηρεσιών.

Για το θέμα της πώλησης του λιμανιού του Πειραιά τόνισε ότι υπήρξε διαβεβαίωση τόσο από το ΥΝΑ όσο και από το ΤΑΙΠΕΔ για τη διατήρηση των θέσεων αναχώρησης και του χαρακτήρα του επιβατικού λιμένα καθώς επίσης και την επιβολή διαδικασιών ελέγχου στον καθορισμό ύψους των λιμενικών τελών.

Κληθείς να σχολιάσει τα μισθώματα για την εκτέλεση άγονων γραμμών τάχθηκε υπέρ των πολυετών συμβάσεων με ποιοτικότερα και νεότερα πλοία.

Τόνισε ότι κρατικές επιχορηγήσεις για την εκτέλεση δρομολογίων δημόσιας υπηρεσίας για τις θαλάσσιες μεταφορές ανέρχονται σε 75 εκατ. ευρώ ενώ για τις χερσαίες σε 260 εκατ. ευρω.

Για το θέμα του ΝΑΤ τάχθηκε υπέρ της αυτοτέλειάς του αλλά προσέθεσε ότι θα δημιουργηθούν σοβαρές δυσλειτουργίες και προβλήματα σε βάρος των ναυτικών, αλλά και του Δημοσίου.

 
tovima.gr{jcomments on}