Άγονος απέβη ο διαγωνισμός για την ακτοπλοϊκή γραμμή της Καρπάθου – Κάσου, καθώς καμία εταιρεία δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον για την κάλυψη της γραμμής.
Την ίδια ώρα, σοβαρός ο κίνδυνος να μείνουν τα δύο νησιά χωρίς πλοίο για 12 ημέρες, έως ότου επαναδρομολογηθεί -και πάλι προσωρινά- το ΠΡΕΒΕΛΗΣ την 1η Νοεμβρίου. Να αναφέρουμε ότι είναι τουλάχιστον εντυπωσιακή η σιωπή των φορέων που δρουν στην Κάρπαθο αντίθετα στην Κάσο ήδη αντιδρούν σε αυτές τις εξελίξεις.
Την απογοήτευσή του για την εξέλιξη εξέφρασε μιλώντας στην ΕΡΤ Νοτίου Αιγαίου ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Παροικιακών Σωματείων, Γιάννης Φραγκούλης.
Υπενθυμίζεται ότι στις 15 Σεπτεμβρίου, προκηρύχθηκε ο ανοικτός, δημόσιος, διεθνής θερινός μειοδοτικός διαγωνισμός για την εξυπηρέτηση των δρομολογιακών γραμμών για την Κάσο και την Κάρπαθο, διάρκειας από 01/11/2022 μέχρι 31/10/2023.
Ειδικότερα, για την Κάσο και Κάρπαθο προβλέπονται τα παρακάτω δρομολόγια με πλοίο κατηγορίας 2 με ενιαία προσφορά και συνολικά μίσθωμα 326.000 ευρώ την εβδομαδα, που είναι αρκετό για την εκδήλωση ενδιαφέροντος από την BLUE STAR FERRIES
Α. Πειραιάς-Θήρα-Ανάφη-Κάσο -Πηγάδια- Διαφάνι -Χάλκη -Ρόδο
Β. Πειραιάς -Θήρα-Σητεία -Κάσος-Πηγάδια- Διαφ’ανι -Χάλκη Ρόδο
Γ. . Πειραιάς -Θήρα- Ηράκλειο- Σητεία -Κάσος-Πηγάδια- -Χάλκη Ρόδο
Παράλληλα διατηρείται το τοπικό δρομολόγιο Ρόδος-Πηγάδια-Κάσος-Ρόδος του οποίου η σύμβαση ισχύει ακόμη για ένα χρόνο.
Ο διαγωνισμός διεξήχθη χθες 20 Οκτωβρίου 2022 και ώρα 10:00 στο κτίριο του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Στο μεταξύ δριμεία επίθεση στην κυβέρνηση έκανε ο ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτής Δωδεκανήσου Νεκτάριος Σαντορινιός, εξαιτίας του γεγονότος ότι για ακόμα μια φορά από προχθές 19/10 και μέχρι τις αρχές Νοεμβρίου η Κάσος και η Κάρπαθος θα μείνουν χωρίς πλοίο για Κρήτη και χωρίς τακτική σύνδεση με τον Πειραιά.
Συγκεκριμένα ο κ. Σαντορινιός ανέφερε:
«Oι ολιγωρίες και η ανικανότητα της κυβέρνησης οδήγησαν και πάλι τα νησιά αυτά σε μια νέα δίνη αβεβαιότητας και ταλαιπωρίας. Η σύμβαση του πλοίου, που μέχρι στιγμής εξυπηρετούσε την γραμμή της Κασοκαρπαθίας, έληξε, χωρίς να γίνουν έγκαιρα οι απαραίτητες ενέργειες για την κάλυψη των δρομολογίων, με αποτέλεσμα από προχθές και μέχρι τις αρχές Νοεμβρίου η Κάσος και η Κάρπαθος να μείνουν χωρίς πλοίο για Κρήτη και χωρίς τακτική σύνδεση με τον Πειραιά. Το, δε, ήδη δρομολογημένο πλοίο Blue Star Patmos προσεγγίζει τα νησιά μόνο μια φορά την βδομάδα, γεγονός που βάζει σε κίνδυνο την ομαλή τροφοδοσία και συνδεσιμότητα των νησιών.
Γιατί ενώ ήξερε το Υπουργείο ότι λήγει η τρίμηνη διάρκεια της Σύμβασης, δεν κινήθηκε νωρίτερα ώστε να μην φτάσουμε στο σημείο να πρέπει τα νησιά να μείνουν πάλι χωρίς πλοίο; Γιατί, ενώ γνώριζε για την κατάσταση που επρόκειτο να δημιουργηθεί, δεν ενήργησε εγκαίρως ώστε να βρεθεί μεταβατική λύση για την συνέχιση της απρόσκοπτης σύνδεσης της Κάσου και της Καρπάθου;
Επειδή οι ζωές των νησιωτών πρέπει να αποτελούν προτεραιότητα και επειδή η Νησιωτικότητα δεν μπορεί να γίνεται θυσία του «επιτελικού αλαλούμ» που επιδεικνύει η Κυβέρνηση Μητσοτάκη, καλούμε το Υπουργείο να προβεί άμεσα σε απευθείας ανάθεση της γραμμής, σύμφωνα με τις σχετικές προβλέψεις του Νόμου και να διερευνήσει όλες τις δυνατότητες ώστε να δρομολογηθεί στην γραμμή, πλοίο κατηγορίας Β΄. Παράλληλα περιμένουμε να πάρει σαφείς δεσμεύσεις απέναντι στους κατοίκους της Κάσου και της Καρπάθου ότι τα νησιά δεν θα βιώσουν ξανά μέρες αποκλεισμού και αγωνίας, όπως ήδη έχει γίνει μέσα σε διάστημα τριών μηνών».
Τέλος, σχετικά με το κρίσιμο ζήτημα της διακοπής της απευθείας ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών της Κάσου και της Καρπάθου, ο βουλευτής Δωδεκανήσου του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ και Τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κατέθεσε προς τον αρμόδιο Υπουργό Αναφορά μέσω της οποίας διαβιβάζει τις επιστολές διαμαρτυρίας του Δήμου Ηρωικής Κάσου και του Συλλόγου Απανταχού Καρπαθίων, οι οποίοι ζητούν την άμεση εξεύρεσης λύσης.
Πηγή: Reporter.gr