1867_1111_ray-img_1
ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ

Africa Morocco Link: Προχωρά σε αύξηση κεφαλαίου και αναθεώρηση στρατηγικής

Τις διαφωνίες και την ένταση που υποβόσκουν εντός της Μαρονικο-Ελληνικής συνεργασίας –μετά την επιστροφή του πλοίου ΔΙΑΓΟΡΑΣ (13.000gt/1990) στην Ελλάδα- επιχείρησε να αμβλύνει ο Επικεφαλής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης του ομίλου μαροκινών τραπεζών BMCE και υπεύθυνος για την AML El Habib Haidar, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον αναγνωρισμένο όμιλο επιχειρήσεων μέσων ενημέρωσης της Νότιας Αφρικής, Media 24.

Ο κ. El Habib Haidar, απέφυγε να ρίξει περισσότερο “λάδι στη φωτιά” για την επιστροφή του πλοίου ΔΙΑΓΟΡΑΣ, ενώ μίλησε εφ’ όλης της ύλης και για όλα τα θέματα που αφορούν την AML και το μέλλον της.

Πιο συγκεκριμένα, για την επιστροφή του πλοίου ΔΙΑΓΟΡΑΣ στην Ελλάδα υπογράμμισε ότι:

«Το ΔΙΑΓΟΡΑΣ αποκτήθηκε τον Ιούνιο του 2016, αρχικά για μια περίοδο 6 μηνών. Από την πρώτη μέρα, είχε οριστεί στη σύμβαση, ότι το πλοίο θα επιστραφεί στους Έλληνες. Η συγκεκριμένη συμβατική περίοδος -των 6 μηνών- ανανεώθηκε δύο φορές και αυτό εξαιτίας των  ιδιαιτεροτήτων κάθε γραμμής. Ιδιαιτερότητες, που έχουν να κάνουν με την επιλογή του κατάλληλου πλοίου, την αρχιτεκτονική των λιμένων και τα θαλάσσια ρεύματα. Ωστόσο, οι γραμμές στις οποίες δραστηριοποιούμαστε είναι τμήμα μιας πολύ “στενής αγοράς”, όπου δεν είναι πάντα εύκολο να επιλεγεί το κατάλληλο πλοίο. Για το λόγο αυτό επεκτείναμε δύο φορές τη σύμβαση του ΔΙΑΓΟΡΑΣ».

Για τον στόλο της AML και τις προοπτικές της ανέφερε:

«Σήμερα, η AML διαθέτει μόνο ένα πλοίο – το MOROCCO STAR (16.071gt/1980)-, το οποίο είναι δρομολογημένο στη γραμμή Algeciras-Tanger Med. Στην πορεία, πιθανότατα θα ναυλωθεί ένα δεύτερο πλοίο που θα δραστηριοποιηθεί το καλοκαίρι στη γραμμή Nador-Almeria, προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες της επιχείρησης Marhaba.

Όσον αφορά τις προοπτικές της εταιρείας, προτεραιότητα για μας έχουν η απόκτηση μετοχών, καθώς και η ναύλωση νέων πλοίων. Πρόθεσή μας, είναι να σεβαστούμε τους όρους των προδιαγραφών που μας δεσμεύουν απέναντι στις μαροκινές αρχές. Η συμφωνία αυτή αναφέρεται στη λειτουργία διαφόρων γραμμών, με υποχρέωση την τακτική εξυπηρέτησή τους. Από την πλευρά μας, παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις στην αγορά. Εξελίξεις, που θα καθορίσουν αν θα πρέπει –βραχυπρόθεσμα- να αγοράσουμε ή να ναυλώσουμε πλοία! Σε κάθε περίπτωση, η ενεργοποίηση των νέων γραμμών είναι υπό την στενή παρακολούθηση της διεύθυνσης της AML και αφορά κυρίως γραμμές στην Ισπανία, τη Γαλλία και την Ιταλία».

Για την αναπτυξιακή πορεία της AML τόνισε ότι:

«Το μερίδιο αγοράς της AML –για το 2017- στη γραμμή Tanger Med-Algeciras, αυξήθηκε από το 4% στο 36%! Αύξηση, που η εταιρεία προτίθεται να υπερασπιστεί και να παγιώσει. Επιπλέον, για την περαιτέρω ανάπτυξή της, η AML προχώρησε – στο τέλος του 2017 – σε αύξηση του κεφαλαίου της “περίπου” κατά 200 εκατ. DH. Με τον τρόπο αυτό, το κεφάλαιο της εταιρείας αυξήθηκε στα 400 εκατ. DH, ενώ η συμμετοχή των εταίρων παρέμεινε αμετάβλητη με την BMCE να κατέχει το 51% των μετοχών, έναντι 49% για το ελληνικό Attica Group».

Για τη μελλοντική στρατηγική της εταιρεία και το γενικότερο περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιείται η εταιρεία, ο κ. El Habib Haidar είπε:

«Η AML, αυτή την περίοδο, επανασχεδιάζει τη στρατηγική της που θα οριστικοποιηθεί τις αμέσως επόμενες εβδομάδες. Κύριος στόχος της είναι αναπροσαρμογή των αναπτυξιακών στόχων της, στη βάση πάντα των διαρκώς μεταβαλλόμενων εξελίξεων που λαμβάνουν χώρα στο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον της Μεσογείου.

Γνωρίζουμε, ότι ο ισπανικός όμιλος Armas, που εδρεύει στις Καναρίους Νήσους, πρόκειται να αποκτήσει σύντομα την Trasmediterranea, μια εταιρεία που δραστηριοποιείται  κυρίως στις γραμμές Tanger Med-Algeciras, Almeria-Nador, Almeria- Mellilla και Βαλεαρίδες Νήσοι.

Το κλείσιμο της συγκεκριμένης συμφωνίας αναμένεται να πραγματοποιηθεί το αργότερο μέχρι τον Μάρτιο του 2018, μετά και από την έγκριση των αρμόδιων ισπανικών αρχών ανταγωνισμού. Μετά από αυτή την εξέλιξη, η Armas πρακτικά θα καταλήξει σε μια μονοπωλιακή κατάσταση, με έναν στόλο από 33 πλοία, που θα ταξιδεύουν στη Μεσόγειο και τα Κανάρια Νησιά.

Μέσα σε ένα τέτοιο πλαίσιο, είναι προφανές ότι η AML θα αναθεωρήσει τη στρατηγική της και θα επανέλθει με στόχο να διατηρήσει το μερίδιό της στην αγορά και να διασφαλίσει την ανάπτυξή της σε αυτό το τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον».

Τέλος για το ανθρώπινο δυναμικό της AML ανέφερε:

«Η AML επικρίθηκε αρκετές φορές, επειδή ακούστηκε ότι προσέλαβε κυρίως Έλληνες σε βάρος των Μαροκινών. Πρόκειται, για μια εντελώς λανθασμένη άποψη. Τα πληρώματα της εταιρείας αποτελούνται από Μαροκινούς και Έλληνες σε ποσοστό 50/50, ενώ οι μαροκινοί ναυτικοί είναι έμπειροι και πολύ καλά εκπαιδευμένοι. Σημειώνω μάλιστα, ότι ένα μεγάλο μέρος αυτών προέρχεται από τις πρώην μαροκινές εταιρείες COMANAV και COMARIT, γεγονός που επιβεβαιώνει τη μεγάλη εμπειρία που διαθέτουν στη ναυσιπλοΐα».


sroussos@nautilia,gr

φωτο: AML