Aegean Seaways: Πρόωρο τέλος στη γραμμή Λάυριο-Τσεσμέ

Πρόωρο τέλος φαίνεται ότι είχε το φιλόδοξο εγχείρημα της τουρκικής Aegean Seaways στη γραμμή Τσεσμέ-Λαύριο.
Πριν ακόμη συμπληρώσει 20 μέρες στη νέα γραμμή, το RO PAX KAUNAS (25.606gt/1989) ανέστειλε τα δρομολόγια του και επέστρεψε στη Μαύρη Θάλασσα.
Να θυμίσουμε, ότι το όλο εγχείρημα ανακοινώθηκε στα τέλη Μαρτίου, ενω το πλοίο είχε ναυλωθεί από την ουκρανική UKR Ferry.

Την 1η Ιουλίου έγινε η επίσημη παρουσίαση του πλοίου στο Λαύριο και την επόμενη ημέρα ξεκίνησε τα δρομολόγια. Μάλιστα, σύμφωνα με τον Έλληνα εκπρόσωπο της εταιρείας στην Ελλάδα το πλοίο έφερε σημαία Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ πρόσφατα έχει ανανεώσει τον εξοπλισμό του (scrubbers) ώστε να καλύπτει τις προδιαγραφές του ΙΜΟ για το 2020. Επιπλέον, σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της νεοσύστατης Aegean Seaways, ο στόχος ήταν το δρομολόγιο να εκτελείται σε 7 ώρες περίπου. Το πλοίο θα αναχωρούσε στις 10 το βράδυ από το Τσεσμέ και θα κατέπλεε στο Λαύριο στις 6 το πρωί της άλλης ημέρας και εν συνεχεία θα αναχωρούσε στις 10 το βράδυ από το Λαύριο για την απέναντι πλευρά.

Ωστόσο, στις 19 Ιουλίου η τουρκική εταιρεία με αιφνίδια επίσημη ανακοίνωση της ενημέρωσε για την αναστολή των δρομολογίων του πλοίου, αλλά και την επιστροφή του στα τέλη Ιουλίου. Κάτι, που όμως δεν έγινε ποτέ, καθώς το πλοίο -όπως έγινε γνωστό- επέστρεψε στους πλοιοκτήτες του και στη γραμμή Chornomorsk (Odessa) – Batumi (Georgia) στη Μάυρη Θάλασσα.

Έτσι, ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο εγχείρημα έπεσε προώρα στο κενό. Κρίμα.

Το KAUNAS ναυπηγήθηκε στην πρώην Αν. Γερμανία το 1989. Έχει χωρητικότητα 25.606gt (7.665 dwt), μήκος 190,94 m, πλάτος 28 m και βύθισμα 6,5 m. Η μεταφορική του ικανότητα είναι 1.200 επιβάτες (250 κρεβάτια) και 1.539 γραμμικά μέτρα. Εξοπλίζεται με 4 κύριες μηχανές S.K.L. 6VDS29/24AL-2 diesel συνολικής ισχύος 10.600 kw και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 16,5 κόμβων.

φωτο: Edgar Hauster

[email protected]