Η Mitsubishi Heavy Industries κατασκεύασε ένα «σούπερ οικολογικό« πλοίο μεταφοράς επιβατών που μπορεί να υπερηφανεύεται ότι έχει πολύ υψηλή εξοικονόμηση ενέργειας, μείωση του περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, καθώς και βελτιωμένη άνεση και ασφάλεια των επιβατών.
Το νέο σκάφος, που ονομάζεται “Tachibana-Maru», παραδόθηκε στις 4 Ιουνίου στο Tokai Kisen, Ltd στο Shimonoseki Shipyard MHI & Mascinery works όπου το πλοίο ξεκίνησε να κατασκευάζεται από το Μάρτιο του 2013.
Το πλοίο βάρους 5.681 τόνων, 118 μέτρα ολικού μήκους (LOA), 17 μέτρα πλάτος και 5,40 μέτρα βύθισμα , μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 19 κόμβων.
Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με ένα εξελιγμένο από την MHI ,υβριδικό σύστημα αντίθετης περιστροφής έλικα (CRP), το σύστημα πρόωσης, το οποίο αποτελείται από έλικες μονού άξονα που κινείται με ένα “low-speed marine diesel” κινητήρα και ηλεκτροκίνητους έλικες πρόωσης Azimuth.
Σε σύγκριση με τα συμβατικά συστήματα πρόωσης διπλού άξονα, η MHI υποστηρίζει πως το νέο σύστημα επιτρέπει λιγότερα εξαρτήματα για τα συστήματα πρόωσης, όπως skegs, τα στηρίγματα του άξονα και τα πηδάλια, μειώνει την αντίσταση του νερού, και βελτιώνει επιδόσεις εξοικονόμησης ενέργειας, επιτρέποντας τη χρήση του κινητήρα diesel μόνο σε κόλπους και διαύλους όπου απαιτούνται μικρότερες ταχύτητες πλοήγησης.
Το νέο σύστημα πρόωσης επιτρέπει στο Tachibana-Maru την επίτευξη 15,6% υψηλότερης απόδοση καυσίμου από το «Salvia-Maru,” ένα φορτίο-επιβατηγό πλοίο που χτίστηκε από το MHI και σήμερα βρίσκεται σε υπηρεσία στο Tokai Kisen. Επιπλέον, η χρήση ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος έγχυσης καυσίμου επιτρέπει στην κύρια μηχανή που λειτουργεί με marine diesel, να επιτύχει υψηλότερη απόδοση καύσης, εξασφαλίζοντας έτσι ότι το Tachibana-Maru εκπέμπει λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα (CO2) και οξείδια του αζώτου (ΝΟχ). Το πλοίο είναι επίσης εξοπλισμένο με ένα σύστημα που χρησιμοποιεί τη θερμική ενέργεια των καυσαερίων πιο αποτελεσματικά.
Η MHI προσθέτει ότι η ικανότητα του συστήματος πρόωσης να παράγει την απαιτούμενη ισχύ, χρησιμοποιώντας μόνο μια διαμόρφωση ενός άξονα, με το φορτίο να μοιράζεται μεταξύ ενός ενιαίου κινητήρα diesel και ενός ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, εξασφαλίζει μεγαλύτερη άνεση για τους επιβάτες με τη μείωση τόσο του θορύβου όσο και των κραδασμών. Επιπλέον, το ηλεκτροκίνητο σύστημα πρόωσης Azimuth μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως stern thruster και σε συνδυασμό με το bow thruster ενισχύει την ασφάλεια και την ταχύτητα όταν πλησιάζει ή απομακρύνεται από την αποβάθρα.
Το πλοίο διαθέτει επίσης ένα νέο συνδυασμό χρωμάτων σχεδιασμένο από τον Ryohei Yanagihara, ένα πολύ γνωστό Ιάπωνα καλλιτέχνη ο οποίος είναι επίσης επίτιμος αρχηγός στην Tokai Kisen.
Το Tachibana-Maru θα τεθεί ξεκινήσει δρομολόγια ανάμεσα στο Τόκιο και τα νησιά Izu στις 27 Ιουνίου 2014.
Το nautilia.gr αλίευσε από το youtube μερικά βίντεο του πλοίου για να το γνωρίσετε καλύτερα.