NATORI: “Το καινοτόμο FEEDER SHIP”

Το “ασυνήθιστο” εμφανισιακά νεότευκτο ιαπωνικό feeder-ship NATORI, κάνει εδώ και μερικούς μήνες την εμφάνιση του στα περισσότερα λιμάνια της Ιαπωνίας, προκαλώντας αίσθηση στους κόλπους της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας. Πρόκειται αναμφίβολα για ένα επαναστατικό πλοίο, το οποίο μάλιστα είναι το μεγαλύτερο που έχει ναυπηγηθεί μέχρι σήμερα για λογαριασμό της ιαπωνικής Imoto Lines.

Η παραδοσιακή ιαπωνική εταιρεία, που δραστηριοποιείται σε αυτού του είδους τις μεταφορές (feeders) από το 1973, παρήγγειλε το συγκεκριμένο πλοίο τον Δεκέμβριο του 2013 και το παρέλαβε στις 11 Δεκεμβρίου 2015. Η επιλογή του ονόματος δεν έγινε τυχαία και έχει διπλή ερμηνεία. Το πλοίο έλαβε το όνομα του ποταμού “Natori” (περιφέρεια Μιγιάγκι), καθώς την εποχή Edo, η οικονομία της Ιαπωνίας υποστηρίχθηκε κυρίως από την παραποτάμια “τροφοδοσία”. Από την άλλη πλευρά η πλοιοκτησία ήθελε το όνομα του πλοίου να αποπνέει φήμη και προβολή. Συνεπώς, το όνομα Na-Tori ερμηνεύεται κατά λέξη ως Na (όνομα, φήμη) – Tori (λαμβάνω – αποκτώ) στα ιαπωνικά.

Το NATORI ανήκει στην κατηγορία των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, έχει χωρητικότητα 540 TEU (τα 100 reefer) και ενσωματώνει σειρά από καινοτομίες.

Ναυπηγήθηκε στα Kyokuyo Shipbuilding Hanshin Diesel Works, Ltd (Yamaguchi) και διαθέτει επαναστατική σχεδίαση. Το ημισφαιρικό σχήμα του καθρέπτη του ελαχιστοποιεί σημαντικά την αντίσταση του ανέμου, ενώ ο γενικότερος σχεδιασμός του πλοίου επιτυγχάνει μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας φόρτωσης των εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και αυξημένη χωρητικότητα. Επιπλέον, η συγκεκριμένη σχεδίαση εξασφαλίζει εξοικονόμηση στην κατανάλωση καυσίμου κατά 5%, με παράλληλη μείωση της αντίστασης του ανέμου κατά 30% σε σύγκριση με τα συμβατικά πλοία. Το NATORI εξοπλίζεται με μια προπέλα υψηλής απόδοσης (Nakashima Propeller NHV 5 wing), είναι βαμμένο με ειδικά υφαλοχρώματα που συντελούν στην περαιτέρω εξοικονόμηση καυσίμων και διαθέτει ειδικό σύστημα σωληνώσεων καυσίμου, που αποτρέπει τη δημιουργία πετρελαιοκηλίδων κατά τη διάρκεια των ανεφοδιασμών. Τέλος, η τοποθέτηση της γέφυρας και του accommodation στο μπροστινό τμήμα του πλοίου, εξασφαλίζει μέγιστη ορατότητα, καθώς και μεγαλύτερη άνεση του πληρώματος, με παράλληλη ελαχιστοποίηση των θορύβων και των κραδασμών από τις μηχανές.

27465  abf49a2092885de0472a79d0ac1a3c75_3246032  Spotted-Imotos-Boxship-Makes-Debut  NATORI-vladB-1398x898  Spotted-Imotos-Boxship-Makes-Debut2

Με την προσθήκη του NATORI στον στόλο της, η Imoto Lines επιδιώκει την πληρέστερη κάλυψη των αναγκών της εγχώριας αγοράς σε προσφερόμενες υπηρεσίες τροφοδοσίας εμπορευματοκιβωτίων. Η Imoto Lines, απευθύνεται κυρίως στην ιαπωνική αγορά, παρέχοντας υπηρεσίες τροφοδοσίας σε διεθνείς μεταφορείς, με πλοία που φέρουν αποκλειστικά την ιαπωνική σημαία. Το νέο της πλοίο εκτελεί δρομολόγια μεταξύ 30 ιαπωνικών λιμένων, συμπεριλαμβανομένων του Τόκιο, της Γιοκοχάμα και του Κόμπε, ενώ η κατασκευή του βασίστηκε στην προηγούμενη και ιδιαίτερα επιτυχημένη ναυπήγηση των αυτοκινητάδικων CITY OF ROTTERDAM και CITY OF ST.PETERSBURG, το 2011.

27518  20151214natori  i.rara.jp  a573f856332157cba577692863c7bca5_3246038  NATORI-vladA-1398x858

Το  NATORI έχει χωρητικότητα 7.390gt (6.953 dwt), μήκος 136 μέτρα, πλάτος 21 μέτρα και βύθισμα 4,5 μέτρα. Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Daihatsu Diesel 6DE-18 850KVA, ιπποδύναμης 7.046 ίππων και ταξιδεύει με υπηρεσιακή ταχύτητα 16 κόμβων (17,1 κόμβοι μέγιστη).

Στο μέλλον της εταιρείας, την ημέρα της παράδοσης του πλοίου, αναφέρθηκε και ο Πρόεδρος της, κ. Takayuki Imoto,: «Από την ίδρυση της το 1973, η Imoto Lines συνδέει τα μεγάλα εθνικά και περιφερειακά λιμάνια της χώρας και έχει καθιερωθεί ως ο πλέον πρωτοπόρος τροφοδότης στις παράκτιες μεταφορές της Ιαπωνίας. Με τα πλοία μας έχουμε δημιουργήσει ένα σημαντικό παράκτιο δίκτυο τροφοδοσίας, χρησιμοποιώντας ως hubs τα λιμάνια Hanshin και Keihin, που κερδίζουν την προτίμηση και τα εγκωμιαστικά σχόλια των πελατών μας.

Η Imoto Lines θα συνεχίσει να συμμετέχει ενεργά στην εγχώρια αγορά ναυτιλιακών υπηρεσιών και την παροχή φιλικών προς το περιβάλλον θαλασσίων μεταφορών, χρησιμοποιώντας το ήδη καταξιωμένο δίκτυο παράκτιας τροφοδοσίας, που έχουμε δημιουργήσει. Συνδυάζοντας τις συμβατικές ακτοπλοϊκές μεταφορές τροφοδοσίας, με τις νέες θαλάσσιες μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων, η Imoto Lines επιδιώκει να προσφέρει ακόμη πιο ανταγωνιστικές υπηρεσίες.

Ως εταιρεία που διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στις φιλικές προς το περιβάλλον θαλάσσιες μεταφορές, η Imoto Lines λαμβάνει σοβαρά υπόψη τις νέες προκλήσεις και υιοθετεί συνεχώς τις νέες τεχνολογίες, προκειμένου να ανταποκριθεί στις ανάγκες των πελατών της. Υιοθετεί τα σύγχρονα και ασφαλή συστήματα πλοήγησης, τη ναυπήγηση νέων και πρωτοποριακών τύπων πλοίων, τη διατήρηση και τον διαρκή εκσυγχρονισμό του στόλου της και ούτω καθεξής.

Προσβλέπουμε στη συνεχή υποστήριξη των πελατών μας, καθώς εργαζόμαστε με στόχο την ακόμη πιο αποτελεσματική λειτουργία μας, ως εταιρεία, που στόχο έχει να υπηρετεί τις ανάγκες της κοινωνίας».

Πηγή φώτο: worldmaritimenews.com, www.i.rara.jp, www.imotoline.co.jp, www. 7seasvessels.com

 

[email protected]