balaeria
ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ

BALEARIA: Nέο “έξυπνο” Cruise Ferry

Η επίσκεψη στη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία, για όσους ασχολούνται με τη ναυτιλία να γνωρίσουν από κοντά όλες τις νέες κατασκευές, καθώς επίσης και όλες τις καινοτομίες που εφαρμόζονται στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία.

Μεταξύ των νέων κατασκευών που παρουσιάστηκαν, ξεχώρισαν τα γιγαντιαία πλοία της ισπανικής BALEARIA. Η παραγγελία του πρώτου πλοίου ανακοινώθηκε τον περασμένο Ιανουάριο και τα ισπανικά ναυπηγεία La Naval είναι αυτά που ανέλαβαν να χτίσουν τα “έξυπνα” πλοία που θα αποτελέσουν τη νέα γενιά των cruise ferries που αναμένεται να κυριαρχήσουν στη Μεσόγειο.

Το κόστος κατασκευής του πρώτου πλοίου ανέρχεται σε 175 εκατ. ευρώ, θα είναι dual fuel και η παράδοση του προγραμματίζεται για το 2019. Η συμφωνία περιλαμβάνει και option για την κατασκευή και δεύτερου πλοίου. Θα είναι το μεγαλύτερο cruise ferry που επιχειρεί στη Μεσόγειο και συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλύτερων πλοίων στο κόσμο στην κατηγορία του.

FERRY-BALEARIA-PROFILE-2

Την ημέρα της υπογραφής της παραγγελίας, ο Πρόεδρος της Balearia κ. Adolfo Utor υπογράμμισε ότι: «Η Balearia αποφάσισε τη χρήση του LNG και της ηλιακής ενέργειας στα νέα πλοία της, με στόχο τη μεγιστοποίηση της ευχαρίστησης κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, μιας ιδέας που θα συμβαδίζει απόλυτα με το σεβασμό προς το περιβάλλον. Το νέο μας πλοίο, θα ορίσει μια αφετηρία και ένα τέρμα στις θαλάσσιες μεταφορές. Προσθέτοντας, λοιπόν, την τελευταία τεχνολογία στα θαλασσινά ταξίδια, επιδιώκουμε να τα καταστήσουμε ως μια αξέχαστη εμπειρία και να επιτύχουμε ότι οι πελάτες μας θα απολαμβάνουν κάθε στιγμή επάνω στο πλοίο και θα ξεχνούν ότι βρίσκονται στη θάλασσα. Επιπλέον, η μεγάλη χωρητικότητα του πλοίου εξυπηρετεί απόλυτα και τις ανάγκες των μεταφορικών εταιρειών, καθώς μπορούμε πλέον να τους διασφαλίσουμε την κανονικότητα, την αξιοπιστία, την ακρίβεια και αρκετό χώρο καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου».

Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος των ισπανικών ναυπηγείων La Naval, διευθύνων σύμβουλος κ. Jose Ignacio Irasuegui δήλωσε: «Η υπογραφή του συμβολαίου συνεργασίας με τη Balearia , επιβεβαιώνει τη στρατηγική μας για στενή συνεργασία με τους πελάτες μας από πρώιμο στάδιο, αποτελεί ορόσημο για τη θέση των ναυπηγείων μας στην αγορά των passenger ferries και ανοίγει το δρόμο για την κατασκευή πλοίων υψηλής τεχνολογίας. Είμαστε πεπεισμένοι ότι η συγκεκριμένη συνεργασία θα αποτελέσει την απαρχή μιας μακροπρόθεσμης συνεργασίας με την Balearia, μια από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες της Ευρώπης στον τομέα της μεταφοράς επιβατών και φορτίων».

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που δίνει η ισπανική εταιρεία το νέο πλοίο, θα είναι κυριολεκτικά ένα “έξυπνο” πλοίο. Θα δίνει τη δυνατότητα στους επιβάτες του μέσω των δικών τους Smartphone ή κινητών συσκευών να έχουν πρόσβαση σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους του πλοίου. Θα διαθέτει συστήματα ηλεκτρονικής παρακολούθησης και θα προσφέρει πρόσβαση σε μια ευρεία γκάμα πληροφόρησης, μέσω της υπερσύγχρονης οπτικοακουστικής τεχνολογίας, για θέματα διασκέδασης και γαστρονομίας εντός του πλοίου, δρομολογίων, πληροφορίες και κρατήσεις, πληροφορίες εν πλω, μετεωρολογικές προβλέψεις, καθώς και “απεριόριστες” δυνατότητες διάδρασης με τους υπόλοιπους επιβάτες μέσω του συστήματος.

Το γιγαντιαίο cruise ferry έχει σχεδιαστεί από την Cotenaval και οι υπερκατασκευές του προάγουν τους ανοιχτούς και άνετους χώρους τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό. Ταυτόχρονα, ενσωματώνει τις τελευταίες καινοτομίες που εφαρμόζονται στην αγορά της κρουαζιέρας. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους επιβάτες θα περιλαμβάνουν: δυο εστιατόρια, 4 μπαρ (το ένα εξωτερικό), αίθουσα ψυχαγωγίας, 2 θέατρα πολλαπλών χρήσεων (ένα στο εξωτερικό και ένα στο εσωτερικό), 2 πισίνες και 2 μικρές θερμαινόμενες, γυμναστήριο, κομμωτήριο, άνετα σαλόνια, βιβλιοθήκη και αίθουσα σινεμά.

FERRY-BALEARIA-ZONA-PISCINA-3-768x433  FERRY-BALEARIA-MODELO-NUEVO-8-768x371

Οι φιλικές προς το περιβάλλον και αποδοτικές καινοτομίες που θα ενσωματώνει το νέο πλοίο είναι:

  • Εγκατάσταση ηλιακών πάνελ στην κόντρα γέφυρα με στόχο την τροφοδότηση με την απαραίτητη ενέργεια όλων των υπηρεσιών εντός του πλοίου
  • Σχεδιασμός του κύτους και χρήση εξαρτημάτων που συμβάλλουν στη βελτίωση των επιδόσεων του πλοίου και στην ταυτόχρονη μείωση της απαιτούμενης ενέργειας
  • Χρήση συστημάτων πρόωσης που θα συντελούν στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, όπως προπέλες υψηλής αποδοτικότητας, ειδικός τύπος πηδαλίων κ.α.
  • Βαφή του κύτους και ολόκληρου του πλοίου με ειδικά χρώματα και υφαλοχρώματα με στόχο τη μείωση της αντίστασης στο νερό και τον άνεμο
  • Εφαρμογή συστημάτων φωτισμού με LED σε ολόκληρο το πλοίο
  • Ρυθμιζόμενες μονάδες κλιματισμού, ώστε να προσαρμόζονται στις ανάγκες του κάθε χώρου
  • Ηλεκτρονική παρακολούθηση όλων των λειτουργιών του πλοίου, ώστε να επιτρέπεται η άμεση και σωστή ρύθμισή τους στις συνθήκες της minimum κατανάλωσης
  • Εγκατάσταση ειδικού συστήματος μεταβλητής συχνότητας (PTO), που επιτρέπει στις προπέλες του πλοίου να λειτουργούν στο βέλτιστο επίπεδο του σχεδιασμού τους

Το πρώτο από τα “έξυπνα” πλοία της ισπανικής εταιρείας θα είναι το πρώτο πλοίο της κατηγορίας του που θα χρησιμοποιεί την ηλιακή ενέργεια, καθώς και το πρώτο πλοίο αυτού του μεγέθους στη Μεσόγειο, που θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο κίνησης το LNG.

Η χωρητικότητα του θα ξεπερνά τους 55.000gt (8.400 dwt), θα έχει μήκος 232,2 μέτρα, πλάτος 30,4 μέτρα και βύθισμα 7 μέτρα. Θα έχει πρωτόκολλο για 1.600 επιβάτες (70% σε καμπίνες) και θα διαθέτει 336 καμπίνες με 1.215 κρεβάτια. Στο γκαράζ του θα μπορεί να φιλοξενήσει 350 Ι.Χ., ενώ συνολικά θα διατίθενται για φόρτωση 3.300 γραμμικά μέτρα.

Θα εξοπλίζεται με 4 κύριες μηχανές τύπου dual fuel συνολικής ισχύος 31.200kW και θα μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 24 κόμβων. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο θα επιτυγχάνει 40% μείωση στις εκπομπές CO2 και NOx, ενώ παράλληλα θα ελαχιστοποιεί τους ρύπους του θείου, καθώς και άλλων σωματιδίων βλαβερών για την υγεία. Το πλοίο θα εξοπλίζεται επίσης με 2 δεξαμενές LNG συνολικής χωρητικότητας 850 κ.μ., 3 ηλεκτρογεννήτριες dual fuel ισχύος 1.400 kW η κάθε μια, προπέλες μεταβλητού βήματος και δυο bow thruster ισχύος 2.000 kw το καθένα.

Το πλοίο με την παράδοσή του το 2019, αναμένεται να δρομολογηθεί μεταξύ Ισπανίας και Βαλεαρίδων Νήσων.

Φώτο: www.oliverdesign.es

sroussos@nautilia.gr